Pagina 7 van de 12 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 119
  1. #61
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 'ombouwplannen' motor

    da's wel een koppelbeest, max torque at each rpm!!


    maar hoe los ik dat op met het verlengsnoer:drama:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  2. #62
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 'ombouwplannen' motor

    jha dat toch minder elke keer in het stopcontact, dnam oet ik wel een hele lange haspel hebben:doh:
    dan ga ik liever voor ''Porsche 924 jetzt mit Diesel'':loco:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  3. #63
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2 Bekijk Berichten
    Geloof me een 924 turbo blok past niet gelijk, zeer veel aanpassigen en onderdelen voor nodig. Dan kan je beter je 924 verkopen en een echte 924 turbo kopen, ben je stukken goedkoper uit.......
    Nou tussen de hier geopperde ombouwprojectjes 'past' en turbo gelijk;-)
    Uiteraard ben je veel onderdelen nodig enz, maar als ik een V8,R5,V6 al dan niet TDI er in hang dan heb je nog veel meer nodig.


  4. #64
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Als je rond de 1000 a 1500 euro uittrekt, kan je een mooi 924 motortje bouwen.

    - snelle nokkenas
    - twee dubbele 40mm webers met open luchtfilters
    - big bore spagettie uitlaatspruistuk met free flow uitlaat (aangepast op de nokkenas ;-) )

    Dan moet je wel rond de 150 pk uitkomen


  5. #65
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Heeft het dan ook nog zin om de kop onder de freesbank door te halen voor een hogere compressie van zeg 1:10? Of is dit onverstandig ivm detonatie?

    Mocht dit onverstandig zijn, kan dit dan wel als je bijvoorbeeld over gaat op een Megasquirt EFI systeem ? (ervanuitgaande dat deze redelijk goed gemapt is)

    Het hele idee wat je hier boven oppert staat mij iig wel aan, al zou het maar 140-145pk zijn denk ik dat dat toch een leuke upgrade is zonder dat je je al te grote zorgen hoeft te gaan maken om versnellingsbak en koppeling :-)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  6. #66
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW Bekijk Berichten
    Heeft het dan ook nog zin om de kop onder de freesbank door te halen voor een hogere compressie van zeg 1:10? Of is dit onverstandig ivm detonatie?
    ArvidW, kop vlakken heeft geen zin, die is al helemaal vlak, de verbrandingsruimte is in de zuiget uitgespaard.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  7. #67
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Waarde medeliefhebbers,

    vanuit het altijd zonnige (niet dus:dohFrankfurt ff een update: Zoals ik zondag tijdens de meeting al aangaf, ik heb een Audi 3.0 v6 blokkie compleet met vitessebox en kabelboom met toebehoren gevonden. Vol goede moed hedenochtend in de bus van het bedrijf gestapt en richting zuiden gekozen. De verkoper had mij verzekerd dat de motor nog lopend te bewonderen was. Groot is mijn teleurstelling dan ook nu blijkt dat dat niet zo is, zelfs de electronica zit er ineens niet bij. Ben blij dat ik dit kon combineren met een zakenreis, zou zonde zijn van tijd, benzine en milieu....

    the quest continues!!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #68
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Shit hapens :heh::frown:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #69
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Shit hapens :heh::frown:
    tja en als dat niet gecombineerd had geweest dan: When the shit hits the fan .......
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #70
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: 'ombouwplannen' motor

    sommige mensen snappen er ook helemaal niets van......:doh:


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •