Pagina 1 van de 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 119
  1. #1
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    'ombouwplannen' motor

    een andere zijweg: Wat zou de community hier zeggen als ik een 2.0 TDI in mijn muuske lepel?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  2. #2
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: brandstof

    Altijd doen! Dan wel de 170PK en 'm dan ook nog even laten chiptunen!;-)
    Er circuleert op internet ergens 'n filmpje van 'n 924 diesel....
    Maar misschien moet je even 'n apart topic daarvoor opzetten!
    Ben erg benieuwd naar je plannen!:-)


  3. #3
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: brandstof

    tja, plannen is een groot woord. Weet nog niet goed wat ik met de techniek ga doen. Een 925 (5 pitter)of 926 (6 pitter) is ook leuk natuurlijk, maar dan gestookt met hetzelfde spul als waar NL zijn huizen mee verwarmd....:whistle:

    maar zodra ik daaruit ben komt er een topic over.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #4
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: brandstof

    achja diesel is leuk, meschien als het ervan komt bouw ik een volvo 5 cilider turbo diesel in een 924, 200+ pkedface:

    diesel rijd goedkoper als euro98:doh: (mits je geen wegenbelasting heb)
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  5. #5
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: brandstof

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    een andere zijweg: Wat zou de community hier zeggen als ik een 2.0 TDI in mijn muuske lepel?
    lijkt me te gek
    maar is dat dan technisch mogelijk?
    volgens mij moet je alle elektronica vervangen
    tank vervangen
    motor ophanging aanpassen
    en dan nog
    mag het van de RDW??
    think PORSCHitive


  6. #6
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: brandstof

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaas 924 Bekijk Berichten
    mag het van de RDW??
    ik heb nog geen kenteken en zal dus met de 2.0i op keuring moeten, wil ik een andere motor monteren zal dit na de kentekenkeuring moeten gebeuren. Heb geen zin om een typegoedkeuring à € 930 te laten doen in Lelystad. Ergo zal diesel waarschijnlijk afvallen, een 5 of 6 pitter is wel haalbaar. Heb al een beetje een oog geworpen op een Audi V6 3.0 liter. Ben met de geometrie bezig, kijken of dat blokkie ergonomisch verantwoord in de machinekamer zijn werk kan doen. :whistle: Nu nog ff navragen wat een APK keurmeester ervan zou vinden:eyebrows:.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: brandstof

    houd ons op de hoogte
    en denk ook aan de koeling
    want een 3 liter v6 heeft denk ik iets meer koellucht nodig!
    think PORSCHitive


  8. #8
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: 'ombouwplannen' motor

    ach die koellucht komt er wel, de moderne radiatoren hebben een veel en veel beter rendement. Kijk eens onder de kap van een moderne 2.0, daar zie je maar de helft van de radiator van een 924.

    Verhip, we zijn verhuisd, iemand heeft ons de huur opgezegd in het "Brandstof" topic :p


    Trouwens LWB, zo wild zijn die ombouwplannen niet, in de US gooien ze er zelfs Hemi's in, iets wat, gezien hun overweldigende dorst naar benzien, hier niet betaalbaar is.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  9. #9
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 'ombouwplannen' motor

    nou als ze in de VS V8en onder de kap gooien (LS1 bv. ) dan kan een V6je ook wel:loco:

    ik ben nu helemaal in de volvo blokken, elke keer proefrit in een V70 met z'n rap turbo blokkie wordt ik telkens aangenaam verrast als de turbo op gang komt:doh:
    dus ik denk dat moet ik in me 924 hebben, dus dat wordt nog es een ker een project om z'n 5 cilinder achterin een 924 te hangen, typegoedkeuring erop en hoppa 924 Turbo Diesel
    maar dan moet ik een keer z'n motor bemachtigen en een ''bijna kale'' carrosserie :loco:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #10
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 'ombouwplannen' motor

    Goed plan, maar ben je niet bang dat je heel de versnellingsbak aan gort trekt met ruim 400NM aan koppel ? :p
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •