Pagina 5 van de 5 EersteEerste 12345
Resultaten 41 tot 49 van de 49
  1. #41

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    0,10 mm voor de inlaat en 0,40 voor de uitlaat, iets anders als wat ik eerst had gevonden dus oll:
    Ik neem aan dat jullie het al kennen, hier had ik de vorige informatie van:
    http://www.porsche924-944.nl/924/Tech_info.html


    Oja, oliefilter heb ik (koste maarliefst 4 hele euro's :lol: ) , brandstoffilter en klepdekselpakkingset zijn besteld :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  2. #42

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !Ik-rij-belastingvrij!
    Oja, oliefilter heb ik (koste maarliefst 4 hele euro's :lol: )
    als je er maar geen fram filter inzet,dat is echt troep.


  3. #43
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Inderdaad. Goede merken: MANN, Knecht, Mahle.


  4. #44

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Oeps, het is dus WEL een FRAM, net als die er nu opzit ops:
    Wat is er mis mee dan???
    Wij gebruiken altijd FRAM filters, goedkoop en goed als je het mij vraagt.
    Ik heb er nog nooit problemen mee gehad :mrgreen:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  5. #45
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Slechte filterwerking, langzaam oliedruk opbouwen bij koude motor. Allebei zaken die je niet wilt bij een Porsche.


  6. #46
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Fram is prima. We verkopen er ongeveer 3 miljoen per jaar en nooit problemen of klachten. Het wordt ook op zeer veel auto's van fabrieks af gemonteerd met hun eigen merk logotje erop. Voor de duidelijkheid er bestaat geen automerk dat zelf filters maakt. Dit ligt in handen van een paar grote leveranciers waaronder Sogefi (Fram, Purflux), Knecht (= gelijk aan Mahle) en Mann.

    Het is net zo'n fabeltje als dat Kroon slechte olie zou zijn, zoals ik hier op het forum ergens las.
    937 racer


  7. #47
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Daar ben ik het niet mee eens... het is helaas van het net gehaald, maar er stond een mooie test van oliefilters waarbij de filters ook opengezaagd waren. De Fram viel op doordat er lage kwaliteit filtermateriaal inzat, het blik erg dun was (inclusief voorbeelden van een ontplofte en doorgeroeste filter!) en er zat in een aantal filters geen terugslagklep waardoor er meer olie uit het blok het filter inliep en de motor koud langer met lage oliedruk liep. Ik heb er zelf ook ervaring mee, mijn motor tikte koud altijd behoorlijk toen ik een Fram-filter erop had zitten, dit duurde een paar minuten. Iemand zei me dat ik eens een ander merk filters moest proberen, overgegaan op MANN- nooit meer getikt. Zelfde olie, trouwens.

    Voor die twee of drie euro die een topkwaliteit filter meer kost dan de Fram, maak ik me geen zorgen meer.


  8. #48
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Fram is in Nederland het meest verkochte merk filters. Inderdaad jammer dat die test van internet is, maar dan zal ook wel z'n redenen hebben.
    Een onploft filter komt alleen voor als je het verkeerde filter monteert, en de oliegaten worden afgesloten. Met rond de 7 bar aan druk wil dat wel uit elkaar springen.
    Verroest filter komt door gebruik van verkeerd gereedschap, filters die door amateurs met een tang worden vastgedraaid gaan inderdaad op die plekken roesten maar dit heb je met elk merk. Er bestaan geen filters van RVS :grin:

    Maargoed iedereen kan z'n mening/ ervaringen hebben. Ik betrap mezelf er ook op. Ik had zelf zeer slechte ervaring met een Sony TV. Voor mij dus nooit meer een Sony. Terwijl andere dit weer een top merk vinden en niet anders meer willen.

    Voor Porsche is Knecht/ Mahle de originele leverancier. Artikelnummer: OC47
    Mooi alternatief is Purflux, door de speciale vouwstructuur kan het filter 2x zoveel vuil opnemen. Artikelnummer LS702
    937 racer


  9. #49

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Achja, wat maakt het uit :lol:
    Ik heb er nooit problemen mee gehad, geen getik en dat soort fratsen bij koude motor, de oliedruk is nu zelfs weer een beetje beter als eerst lijkt het wel
    De filter zit er dus op en doet een jaar z'n werk, daarna gaat hij er weer af en komt er zeer waarschijnlijk weer een FRAM op ops:

    Ik ben nu bijna klaar met de auto, kleppen stellen en brandstoffilter monteren en ik ben helemaal klaar :grin:

    Ik heb gister in de regen en de wind de olie, oliefilter en de v-snaar nog vervangen.
    Dat spannen van de v-snaar gaat inderdaad 10x beter als de carterbeschermingsplaat er onder uit is, en de auto op bokjes staat :lol:

    Het stomme is alleen dat het zeer onregelmatig lopen bij koude motor niet verholpen is door de nieuwe bougie's, bougiekabels, rotor, verdelerkap en nieuwe bobine, dit was allemaal zeer geoxideerd dus ik dacht echt dat het daar aan lag oll:
    Mischien dat iemand weet wat het dan kan zijn?
    Om precies te zijn gaat het zo:
    Hij start heel snel, dan zakt hij ineens een eind terug in toeren waarna hij ook ineens weer naar ongeveer 1000 toeren klimt, op 1000 toeren blijft hij dan zo'n 30 seconden hangen.
    Daarna loopt het toerental langzaam terug naar soms maar 500 toeren, dan loopt hij echt heel onregelmatig
    Weet iemand dus aan wat voor sensor of wat dan ook dit zou kunnen liggen?

    Ik heb ook eens naar de distributieriem gekeken, die stond veel te los en is nu dus weer gespannen zodat hij maar 1/4 te draaien is (zoals de haynes vermeld), m'n vader vond hem absoluut niet te strak staan. Nu maakt hij onder het lopen dus een raar zoemend geluidje, je hoort het meer geluid maken als ik wat gas geef.
    Ik verdenk de spanrol, is dit erg of heeft elke 924 zo'n geluid?

    Verder is het weer allemaal zoals eerst, ik ben eindelijk van die irritante piepende v-snaar af :-D
    Als iemand antwoordt weet op mijn vragen dan hoor ik het graag :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •