Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 49
  1. #1

    V-snaar spannen, themperatuursensor

    Hallo
    Sinds kort piept de V-snaar van m'n 924.
    Ik heb eens gekeken of ik hem kon spannen maar ik zie zo niet welke bout(en) ik los moet draaien.
    Kan iemand mij een duidelijke uitleg geven, eventueel met foto, welke bouten er los moeten?
    De themperatuurmeter geeft ook veel te weinig aan, ik verdenk de themperatuursensor van dit probleem.
    Kan iemand mij vertellen waar deze zich bevindt, eventueel met foto?
    Mijn Haynes wil maar niet komen, hij kan elk moment komen maar ik wil eigenlijk nu mijn snaar kunnen spannen voordat hij helemaal overleden is oll:
    Alvast bedankt :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  2. #2
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor



    Qua tempsensor: Zit achter in de kop, lastig bij te komen dacht ik. Weet je zeker dat de thermostaat niet open blijft staan?


  3. #3

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Bedankt voor de snelle reactie met foto!!!
    De verwarming blaast binnen de kortste keren zeer warme lucht.
    Ik kan het ook snoeiheet stoken in de auto dus ik neem aan dat hij goed op themperatuur komt.
    Mischien dat ik er voor de grap gelijk met de onderhoudsbeurt een nieuwe thermostaat in zet, zo duur zijn die toch niet of wel?
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  4. #4

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Na een dag klooien ben ik helaas nog geen steek verder met m'n v-snaar spannen
    Het losdraaien van de bouten was de eerste ellende, de moeren draaien hardstikke mee en vooral de moer van de bout waarop de dynamo scharniert is onmogelijk te berijken om hem tegen te houden.
    Toen ze eenmaal los waren heb ik de riem er eens afgepakt.
    Nu ik er toch bij kon was ik nog 3 boutjes verwijderd van het bekijken van de distributieriem (die er overigens nog als nieuw uit ziet :lol: )
    De 2 bovenste boutjes zaten goed vast maar de onderste niet.
    De draad is ram naar de eeuwige jachtvelden gedraaird :x
    Met een boor kon ik er niet bij om vervolgens M8 te kunnen tappen dus dat viel al af.
    Toen heb ik na lang te hebben nagedacht, een boutje haaks op een lange moer gelast en dat er achter gelegt zodat ik de bout tenminste weer goed aan kon draaien.
    Een sleutel er achter leggen om de moer tegen te houden is namelijk geen beginnen aan omdat je er simpelweg NIET bij kunt.
    Toen dat eenmaal klaar was (het is inmiddels 15:30 uur en nog maar anderhalf uur totdat ik niks meer zag) dacht ik even makkelijk de snaar te spannen.
    NIET dus, ik kan nergens een wringijzer tussen zetten om de dynamo te spannen oll:
    Het komt er dus op neer dat de riem nu dus net zo slap stond als eerst en dat de bout waarop de dynamo scharniert dus niet geweldig vast zit.
    Weet iemand hoe ik de v-snaar kan spannen?
    Waar kan ik een ijzer tussen zetten zodat ik de riem op spanning kan houden?
    Ik hoor het wel, ik ben die piepende v-snaar eigenlijk een beetje zat oll:
    Hij maakt nu ook ergens aan de kant van de dynamo een trillend geluid als ik even gas geef tot 2000 toeren en het gas dan weer los laat.
    Ik hoor dit overigens alleen als ik met m'n kop onder de motorkap hang.
    Ik hoop dat dit die redelijk loszittende bout is maar het klinkt helaas anders.
    Maargoed, ik denk bij elk raar geluidje dat het rampzalige gevolgen kan hebben dus het zal wel mee vallen :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  5. #5
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Bovenste moer is prima tegen te houden vanaf de bovenkant (misschien even koelslang naar dynamo weghalen, zit er bij mij niet meer op), onderste moer makkelijk te bereiken vanaf onderkant (carterbescherming weghalen)

    Ik span ook altijd vanaf de onderkant. Met een hand dynamo wegduwen en met de andere de bout aandraaien (totdat de moer meedraait, maar op dat moment blijft de dynamo wel "hangen"), of anders met een knietje ertegen.

    Ik geef toe, makkelijker te doen in een garage met de auto op assteunen, dan op straat.


  6. #6

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Die koelslang zit er bij mij ook niet meer op, toch kon ik er onmogelijk bij
    M'n vader heeft er ook eens naar gekeken en zei ook dat je er onmogelijk bij kunt, hij is jaren chef werkplaats geweest in een hyundai garage dus hij zal het wel weten neem ik aan.
    De carterbescherming er af halen had gekunt, dan kan ik er zeker beter bij.
    Het grootste probleem is het spannen nu, dat gaat nu niet.
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  7. #7
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Zie even mijn vorige post, was net aan het editen tijdens jouw post :-)


  8. #8
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Wat betreft bovenste bout: Ik heb een custom spruitstuk, en geen hitteschild om de bougies te beschermen. Maw, het ziet er bij mij anders uit dan bij jou. Zou kunnen dat het bij mij makkelijker is geworden dan bij de standaard 924. Andere leden kunnen je daar hopelijk meer over zeggen...


  9. #9

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Bedankt voor de goede uitleg voor het spannen van de snaar
    Ik denk dat ik maandag maar gelijk een nieuwe haal ook al is deze nog goed zat, dan weet ik zeker dat het gelijk goed is.
    Ik denk dat ik hem even opkrik met de paletwagen en er dan wat assteunen onder zet, carterbescherming er af en dan zal het wel lukken hoop ik :wink:

    Die bovenste bout komt wel goed, desnoods kost het 2 uur of langer om die enkele bout vast te draaien maar het zal lukken!!! :lol:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  10. #10
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: V-snaar spannen, themperatuursensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !Ik-rij-belastingvij!
    Die bovenste bout komt wel goed, desnoods kost het 2 uur of langer om die enkele bout vast te draaien maar het zal lukken!!! :lol:
    That's the spirit! Als het goed is, gaat het je een stuk minder tijd kosten, anders is de lol er toch wel snel van af, en dat zou zonde zijn..


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •