Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
  1. #1
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    bosch -:injectors testen?

    Domme vraag:
    Kunnen alle Bosch - Center garages onze K-jetronic injectors testen?


  2. #2
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: bosch -:injectors testen?

    normaal wel ja heb ik zelf net laten doen koste net geen 10€ voor de 4


  3. #3
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: bosch -:injectors testen?

    Ik zie dat die Bosch - Centers gewoon garagebedrijven zijn, dus het leek me zo onwaarschijnlijk dat ze zulke oude meuk kunnen testen...


  4. #4
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: bosch -:injectors testen?

    Nou niet helemaal dus,

    Hier in Delft kunnen ze het niet. Wel in Rotterdam.
    Iemand een adres in de buurt van Leiden?


  5. #5
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: bosch -:injectors testen?

    Ik heb er nu 4 gebeld: geen van alle kunnen ze iets doen met deze injectoren.


  6. #6
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: bosch -:injectors testen?

    Waarom controleer je ze zelf niet even?

    Alle injectoren uit blok trekken en in flesjes hangen, brandstofrelais overbruggen door een elastiekje om het bewegende deel van het relais te binden.

    Brandstofpomp loopt dan en je kunt dan door de klepel van de op te tillen "gas" geven, het is belangrijk dat als de klepel onderin staat er geen benzine uit de injectoren komt. Ook moeten ze in een redelijk nette vorm spuiten al is het niet zo mooi als de moderne injectoren doen. De injectoren moeten op ongeveer hetzelfde moment stoppen met spuiten wanneer je de klepel loslaat.

    Bij mij sprayde 1 injector nog 1sec langer dan de andere injectoren na en dat zorgde voor een onregelmatig stationairtoerental. Vervangen van die injector was de oplossing

    Ook een mooie test is met 4 flesjes en dan controleren of er na 2minuten "volgas" evenveel in alle flesjes zit. Bij mij was de opbrengst per injector dan 210cc/min met een max afwijking van 2% (volgens Haynes mag er 15% afwijking max inzitten)


    Ik heb 4 2de hands injectoren van Martin gekocht en daar een goedwerkend setje uit samengesteld en heb nog 2goeie injectoren reserve. Stuk goedkoper dan nieuwe :-)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  7. #7
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: bosch -:injectors testen?

    Oke dank, ik begrijp dat ik dat zelf kan doen.
    Ik zag dat Jesse 10 euro voor het testen had betaald. Ik dacht daar doe ik al die moeite niet voor. Ik heb nog een adres in Rijnsburg om na te trekken.

    Ze zijn trouwens nieuw die injectoren, maar verdenk er eentje van te lekken en mijn hot start probleem te veroorzaken...


  8. #8
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: bosch -:injectors testen?

    ach ja, voor ca 112 euri heb je compleet nieuwe uit de US of A. Dit is incluus verzenden. Wat zou je dan liggen klooien :shocked:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  9. #9
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: bosch -:injectors testen?

    zoals ik al zei, ze zijn net nieuw, maar 1tje is waarschijnlijk niet goed.
    Om dan meteen weer vier nieuwe te kopen is een beetje te gek.


  10. #10
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: bosch -:injectors testen?

    hmmm, meestal hebben ze ongeveer dezelfde looptijd, dus als er eentje slecht is .......
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •