Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1
    Ingeschreven
    03/08/2009
    Berichten
    87

    Unhappy Overheid wil oldtimers gaan weren uit de bebouwde kom. Wat betekend dit voor ons?

    Zit net het nieuws te lezen en kwam dit artikel tegen:
    'Oldtimer weren uit bebouwde kom tegen extra vervuiling' | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
    DEN HAAG - Het aantal personenauto’s van 25 jaar en ouder, de zogenoemde oldtimers, neemt toe. Omdat ze extra vervuilend zijn, zouden ze uit de bebouwde kom moeten worden geweerd.
    Als ik het dus goed begrijp, zal het in de toekomst niet meer (makkelijk) mogelijk zijn om met onze 924's rond de toeren door de stad, of om even bij vrienden in de stad op bezoek te gaan. Dit is toch wel een erg grote rijbeperking waar men het over heeft

    Hoe denken jullie dat dit verder zal gaan? Zal deze wet er doorgedrukt gaan worden uiteindelijk?

    Volgens mij gaan ze heel veel oldtimer liefhebbers tegen zich krijgen.


  2. #2
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Overheid wil oldtimers gaan weren uit de bebouwde kom. Wat betekend dit voor ons?

    Mja. Ik had het ook al gelezen, zo nu en dan komt dit verhaal weer naar boven.

    Beter weren ze die andere 90% dan heb je gelijk 90% minder vervuiling dan alleen oldtimers toe laten, dat is nog leuk ook!

    Maar goed.

    Ik ga er nog altijd vanuit dat onze auto's met de wettelijke maximum toelaatbare uitstoot rond rijden.

    Verder ben ik van mening dat als je dit plan grondig wil aanpakken inderdaad op een gegeven moment moet zeggen vanaf nu geen "nieuwe" oldtimers meer. Daarmee wil ik zeggen, geen import van oldtimers tenzij er bijvoorbeeld wegenbelasting betaald gaat worden.

    De pest zit hem hier voornamelijk in dat er het gros van de oldtimerbezitters geen liefhebber zijn maar gewoon "belastingontduikers" Dit zijn dan ook gelijk die lui die je moet aanpakken.

    Stel inderdaad ook een grens in auto's jonger dan bijvoorbeeld 1985, heb je dan een jongere auto, pech gehad geen vrijstelling. Verder vind ik zowiezo dat er maar weinig auto's zijn gebouwd na zeg 1990 die voor mij de status oldtimer/klassieker verdienen, de zogenaamde eenheidsworst.

    Jammer genoeg als dit doorgezet wordt, vrees ik dat wij échte auto liefhebbers hier wel de dupe van gaan worden omdat de milieulobby helaas veels te kortzichtig is.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  3. #3
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Overheid wil oldtimers gaan weren uit de bebouwde kom. Wat betekend dit voor ons?

    Dit plan had de gemeente Utrecht een maandje geleden ook geloof ik, en werd vrij snel afgeschoten dacht ik. Punt is dat je het voor echte liefhebbers praktisch onmogelijk maakt om je hobby uit te voeren (zeker in een land als nederland waar er niet zo veel weg buiten de bebouwde kom is, en al helemaal niet binnen de randstad).

    Beter idee zou dan bijvoorbeeld een kilometerbeperking zijn, zoals verzekeringen ook handhaven voor oldtimer verzekeringen.
    Laatst gewijzigd door Jayke; 01/08/2012 om 21:57.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •