Resultaten 1 tot 8 van de 8
  1. #1
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    924 1980 | Ontsteking afstellen

    Normaal ga ik morgen mijn ontsteking eens goed afstellen. De wagen pruteld namenlijk altijd als ik optrek warm of koud. En Hij trekt echt niet meer...
    Nu heb ik al het werkboek van de 924 maar is er nergens een how to gemaakt door iemand? Hoe ik dit perfect kan doen?? Ik loop hier al 2 dagen het forum rond te zoeken maar ik vind nergens iets deftig terug...


  2. #2
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1980 | Ontsteking afstellen

    http://www.porsche924-944.nl/924/KJetronic.pdf

    Misschien heb je hier iets aan.


  3. #3
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: 924 1980 | Ontsteking afstellen

    Hmm niet echt heb meer handleiding nodig hoe ik tewerk moet gaan ... Ik weet wel hoe ongeveer en er gaat mij iemand helpen dat vroger altijd aan auto's heeft gewerkt...


  4. #4
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: 924 1980 | Ontsteking afstellen

    Heb je wel een stroboscooplamp? Anders wordt het alsnog lastig...
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  5. #5
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: 924 1980 | Ontsteking afstellen

    Jaja deze heb ik...


  6. #6
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Ontsteking afstellen

    Beknopt:

    - Met de hand motor op TDC draaien (- 0 streepje op het vliegwiel, te zien door het kijkgat vanaf boven). Je kunt gelijk ook even kijken hoe de -10 er uit ziet, misschien is die niet zo goed zichtbaar maar dan herken je hem later.

    - Distributeur iets los draaien zodat deze wel vast zit, maar je hem met de hand nog kunt draaien.

    - Rotor op distributeur op 0 zetten (markering op de rand van de distributeur in het midden van de contactkant van de rotor). Dmv draaien van de distributeur en/of de rotor er opnieuw op zetten.

    - Voor de zekerheid zou je even kunnen checken of de distributieriem er goed op zit dmv markering op de nokkenaspoelie.

    - Vervolgens je stroboscoop aansluiten op accu en bougiekabel van cilinder 1.

    - Starten en motor even warm laten draaien.

    - Stroboscoop richten op het kijkgat van het vliegwiel. Als het goed is zie je nu de - 0 oplichten.

    - Distributeur nu langzaam daaien, je ziet dan de - 0 op het vliegwiel verschuiven. Draai door tot dat de -10 in beeld komt en netjes in het midden staat. Welke kant je op moet draaien weet ik zo niet meer, maar dat merk je snel genoeg.

    - Als hij op -10 staat dan kun je de distributeur weer vast draaien.

    - Je kunt nu ook even het stationairtoerental checken (+-950). Te vestellen met schroef op gasklephuis.

    - Klaar!


    De echte puristen onder ons hebben hier misschien nog wel een aanvulling op


  7. #7
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: 924 1980 | Ontsteking afstellen

    Dan is het niet zo moeilijk.

    Op je nokkenas pulley zit een merktekentje die moet corresponderen met het merkteken op je kleppendeksel.

    Achterop de motor zit in het bellhouse (waar je koppeling zit) een gaat je. Daardoor heen kun je je vliegwiel zien, Daarop staat een merkteken die op 0 moet staan.

    Als dat in beide gevallen klopt. Dan kun je gaan afstellen met de lamp. Ik geloof dat hij op -1 moet staan.

    Afstellen doe je door het boutje op je verdeler los te draaien en dan de verdeler links danwel rechtsom te draaien.

    Het is een beetje beknopt zo, maar in haynes staat ook precies hoe je het moet doen met de afstelwaarden.

    De motor moet ca 850 rpm stationair draaien met een afwijking van +/- 50 rpm dacht ik
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  8. #8
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367
    Let wel op 10° voor bdp met afgekoppeld vacuümslangetje bij stationair
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •