Pagina 2 van de 21 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 210
  1. #11
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    pompjes niet 2ehands kopen maar gewoon nieuw!

    Hier zijn der wel een paar die hem hebben gekocht voor umm 80 euro , bij auto sloperij pieper dacht ik!
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  2. #12
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    hmmm... een nieuwe heb ik toch niet nodig.. ik heb vandaag de druk gemeten, en een meter tot 10 bar sloeg uit tot het einde van de meter, mijn pomp slaat dus niet af bij 5 bar.. daarom lekte al mijn benzine leidingen ook... en de 4de cilinde loopt ook niet meer mee.. dus ik hoop dat dat komt omdat de pomp zoveel brandstof geeft en anderss heb ik er nog een probleem bij, de injector werkt en de bougies zijn laatst nog vervangen, en alle kleppen zagen er ook nog goed uit toen ik de koppakking heb vervangen.. weet iemand waar de benzinedrukregelaar zit? en of die af te stellen is? ik heb een maandje terug wel een x de benzinepomprelais gemold, wel weer gerepareerd, maar nu doet mijn benzine pomp het wel constand.. zou het daar aan kunnen liggen?


  3. #13
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    benzinedrukregelaar zit in de spinnekop, als je voor de auto staat aan de rechterzijde. Daar zit een schroef. Pas op met demonteren dat de veer en het plaatje niet verloren gaan.

    maarruh, 10 bar druk???? WOW, da's nog eens een pompie ockon: !! waar heb je gemeten? Het relais wordt aangestuurd door de minkant van de bobine. Als de pomp nu constant loopt is er idd wat mis. je hebt niet overbrugd? Dan denk ik dat enkel het relais vervangen enig soelaas kan brengen.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #14
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    pimpmyporsche.nl verkoopt die relais voor 65€ weet iemand nog een goedkopere ergens?


  5. #15
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    Zal ik je nog een tip geven?!

    <Knip LWB>
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  6. #16
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekbergevoet Bekijk Berichten
    pimpmyporsche.nl verkoopt die relais voor 65€ weet iemand nog een goedkopere ergens?
    Is dat 65 euro voor een nieuwe? dan is het een redelijke prijs.
    Als ie 2e hands is zou ik hem niet bestellen.

    Bij de automaterialen zaak is ie rond de 80 euro, de Porsche dealer ligt ook rond die prijs.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  7. #17
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    ik ben vandaag naar een porschebeunhaas gegaan en daar heb ik het relais voor 35€ gekregen en het relais lijkt goed te werken, maar in het relais zit dus ook een soort van spanningsregelaar zodat de pomp niet constand op 12v werkt? dat was denk ik het probleem, maar nu heb ik nogsteeds een 4de cilinder die niet mee werkt, ik denk dat het komt omdat hij eerder veel te veel brandstof kreeg en nu zal de bougie van de 4de cilinder nat zijn dus dat hij daarom miss nix doet, want er zitten net nieuwe bougies in en koppakking is vervangen en de injectoren zijn gereinigd en gaven een mooie nevel, dus ik hoop dat als ik hem maandag afstel dat hij dan weer goed is.. en anders moet ik verder zoeken.. omdat ik hem had afgesteld op volle druk op stationair toerental is hij nu heel arm afgesteld, dus ik denk dat ik hem maandag wel goed heb als iemand het probleem herkent hoor ik graag de oplossing


  8. #18
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekbergevoet Bekijk Berichten
    hmmm... een nieuwe heb ik toch niet nodig.. ik heb vandaag de druk gemeten, en een meter tot 10 bar sloeg uit tot het einde van de meter, mijn pomp slaat dus niet af bij 5 bar.. daarom lekte al mijn benzine leidingen ook... en de 4de cilinde loopt ook niet meer mee.. dus ik hoop dat dat komt omdat de pomp zoveel brandstof geeft en anderss heb ik er nog een probleem bij, de injector werkt en de bougies zijn laatst nog vervangen, en alle kleppen zagen er ook nog goed uit toen ik de koppakking heb vervangen.. weet iemand waar de benzinedrukregelaar zit? en of die af te stellen is? ik heb een maandje terug wel een x de benzinepomprelais gemold, wel weer gerepareerd, maar nu doet mijn benzine pomp het wel constand.. zou het daar aan kunnen liggen?
    10 bar is idd wel veel als je het juist gemeten hebt
    van welk jaartal is uw wagen ?
    normaal zit in een pomp vanaf bj 81 een balletje
    wanneer depom stopt gaat dit balletje dicht om de druk op het systeem te houden
    maar werkt ook omgkeerd als de druk te hoog word gaat dit balletje de andere kant uit en sluit deze de leiding af naar voor dus normaal zou dan de pomp niet meer druk mogen geven maar idd kan je ook even naar het regelklepje kijken aan de spinnekop of deze nog goed werkt


  9. #19
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    jessy bedankt voor de duidelijke uitleg is er een makkelijke manier om te testen of dit balletje werkt? want de druk blijft wel op het systeem als de motor uitgeschakeld is, en nu het nieuwe relais erin zit leek hij op het motortoerental te reageren, kan dat? mijn bouwjaar is trouwens 83, en hoe kan ik het regelklepje controleren? bedoel je de luchtmeter die de benzine toevoer regeld? want ik heb de druk van de brandstofpomp gemeten voor de spinnenkop, dus ik dacht dat het daar niet aan kon liggen..


  10. #20
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    valt wat moeilijk uit te leggen je hebt aan de spinnekop op de zijkant een boutje zonder leiding ernaast zit wel een leiding naar de bak haal dit boutje er uit
    dan zie je een klein plunjertje een veertje en afdichting kijk of dit alles mooi soepel gaat en goed zit.
    let op leg dit plunjertje nergens weg hou deze droog zelfs door deze vast te nemen kan het minste vocht oxidatie veroorzaken en de werking beïnvloeden klein beetje olie mag er p maar zeker niet te veel
    vervang ook zeker die dichting


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •