Pagina 21 van de 21 EersteEerste ... 111718192021
Resultaten 201 tot 210 van de 210
  1. #201
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    jep.. alle 4: 10 bar.. oke dus.. en de koppakking heb ik al vervangen.. dus ik geef het op.. kijken of ik er nog geld voor terug kan krijgen..


  2. #202
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    dan kwak hier eens wat foto's en een opsomming van de gewonde Porsche neer, misschien ben je snel verlost. (als ik zo marktplaats bekijk, daar schiet het niet echt op met verkoop :Cry: zou dat best ff kunnen duren)

    maarruhhh, waarom begin je niet systematisch met analiseren van het probleem. Heb net je hele topic doorgelezen en kan alleen maar zeggen dat je van de hak op de tak vliegt. Volg onderstaand schema eens:
    1 compressie meten (had je al, 10 bar is niet echt hoog. Houd je ook vol gas tijdens de meting?
    2 distributieriem checken. Niet aannemen heb ik al gedaan, gewoon demonteren en weer hermonteren volgens de richtlijnen die op dit forum en in de Haynes te vinden zijn.
    3 dynamo monteren zodat je boordnet weer lekker van 13.8 volt kan smullen. Je vonk wordt ook iets sterker.
    4 onstekingstijdstip controleren, ook al lijkt het goed te zijn.
    5 bougies en kabels doormeten met multimeter.
    6 benzinedruk controleren. Je had eerst 10 bar, nu minder. Kan door de lagere boordspanning komen.
    7 stel je sinnekop opnieuw in. Weet je hoe? eerst de mengselschroef een heel end uitdraaien, richting arm mengsel dan overbrug je je brandstofpomprelais en draait een injectorleiding los op de spinnekop. Je draait de mengselschroef zover in tot er benzine lekt uit de spinnekop. Nu heb je een redelijke basisafstelling. Verder afstellen met COmeter
    8 injector opbrengst meten, mag met lege bierflesjes :p (na de arbeid pas nuttigen, dat bier)
    9 loopt ie na dit nog niet goed meld je weer ff, kijken we gestructureerd verder.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #203
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    opgeven zou ik niet direct doen maar naar jouw uitleg een degelijk antwoord te geven is ook nogal moeilijk je spreekt over brandstofdruk en je alterator
    heb je het vermoede dat de alternator te wijnig geeft ? hoeveel is dit juist meet of je een goede massa hebt begin eens goed te meten niet enkel de bf pomp heeft min 12 volt nodig maar of dit de reden is denk ik niet meet eens van massa batterij naar het blok meet je een voltage??

    dan de bf druk je plaatst een andere verdeelkop (als deze lang droog gelegen heeft kan deze ook slecht zijn koop dit enkel als je zeker bent dat deze goed is )
    hier zit wel een klepje voor de brandstofdruk in mss is die niet 100% de druk is te laag geworden door deze te plaatsen dus kijk eerst hiernaar lijkt me het meest logisch
    op je oude kop was de bf druk goed dus zet dat klepje even over en meet dan nog eens (op zijkant van de verdeelkop

    probeer het stap voor stap te doen en gaa niet direct heel de wagen ontmantelen
    niet om je aan te vallen ofzo maar voor zover ik kan zien ga je enkel uit op wat hier gezegd is en heb je te wijnig ervaring met een K-jetronic duik eventueel goed in de boeken zodat je het hele systeem goed begrijpt ook elektrisch weet waar te meten wat je meet en hoe je het gaat meten zodat je geen fouten maakt dan zal het zoeken veel korter zijn zoals de 10bar die je eerst had gemeten op de verkeerde manier op foute waardes uitgaan kan je natuurlijk lang blijven zoeken
    is maar een tip


  4. #204
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    Ik sluit me hier helemaal bij aan :thumb:
    en ga met je bolide eens bij iemand langs die er meer kijk op heeft ( ervaring )
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #205
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    hoe zou het met de 924 van onze Niek zijn afgelopen? Iemand iets gehoord?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #206
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    Laatste activiteit: 18-Dec-2009

    hmm, is al weer een tijdje geleden... ik vrees voor het ergste ;p


  7. #207
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    hmm ik denk dat ie 924 van hem het weer doet of hij heeft hem verkocht:whistle:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  8. #208
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    Hij stond een tijdje geleden op MP (de auto dan he )
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  9. #209
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    Nu je compressietest geeft 10 bar droge test neem ik aan....
    Je zou ook eens een wettest moeten doen en kijken of de verschillen hoger zitten.

    Bij een wettest spuit je 3 teugjes olie in je cilinder (geen hoop hé)
    Dan de druktest uitvoeren per cilinder, de druk op je cilinders zal nu veel hoger liggen, je zal dan wel aan de 13 geraken....
    Is het verschil echt te hoog met de wettest, dan zit je met versleten of defecte sigmenten.

    Waarom?

    de olie vangt de eventueele oneffenheden op van de cilinders.
    Als het verschil meer als 30% bedraagt is dat geen goed nieuws.

    Doe ook eens een wettest en nu ga ik je topic eens volledig lezen .....


  10. #210
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    na 2 jaar zal dit wel opgelost zijn.

    14/04/2010, 08:49


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •