Pagina 3 van de 21 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 210
  1. #21
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    hmmm.. ik heb vandaag dat plunjertje gecontroleerd en hij zat niet vast en kon goed bewegen.. dus dat was hem niet, maar het is echt duidelijk alleen de 4de cilinder die tegen zit.. dus ik dacht dat het miss in de verdelerkap kon zitten? dat ik een klein onzichtbaar scheurtje had bij de 4de cilinder, dan zou hij wel vonken, maar redelijk klein, en dat doet hij nou ook.. en ik had de strofocoop erop en hij leek soms een vonkje over te slaan.. zou dat kunnen? want hij gaf niet echt een enorme vonk terwijl er een 4pitsbougie op zit..
    en hoe zit het met het slangetje van de carberateur naar de vacium vervroeger? want ik probeerde hem vandaag te meten en hij gaf meteen al een half bar onderdruk en ik kon hem niet afstellen met het schroefje erboven.. maar als ik gaf gas werd de druk wel hoger. hoe hoort dit te zijn en hoe kan ik het schroefje voor boven dat slangetje afstellen en waar is hij voor? en welke CO en CO2 waarden hoort de auto te geven als hij goed afgesteld is? en hoe stel ik deze af? kan ik co en co2 los van elkaar nog afstellen en hoe moet dat dan? bedankt alvast de gene die mijn vragen kan beandwoorden!


  2. #22
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    die van mij liep op 3 cilinders... dus hielt ook nogal in... en onderin rommelde die maar wat.

    ik, mijn vader en bij mijn stage dachte dat de verdeler gewoon goed was... mar dat was mijn laatste mogelijkheid op een verbrande klep na...

    dus ik (voor die 15 euro) een rotor, verdelerkap en 4 nieuwe bougies gehaald... erop gezet... en liep weer helemaal super :p

    en dat terwijl die van mij op alle 4 de bougies gewoon vonkte.. maar blijkbaar toch net niet genoeg.. dus hope dat ook jij voor 15 euro klaar kan zijn


  3. #23
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    als er een van de 4 bougies minder goed vonkt zou je dit natuurlijk zeker moeten nakijken. dit kan idd de verdeelkap zijn 4€ en hup een nieuwe zo'n dingen kijk in zelfs niet na voor die paar €
    een bougiekabel kan natuurlijk ook valt niet altijd te zien maar als deze naast de bougie vonkt soms wel je haalt die bougie er uit en kan je soms op de zijkant in het wil een streepje zien als de kabel daar slecht is toch dit is als er naast de bougoe de vonk overslaagt.
    wat je soms nog aan een kabel kan zien of eerder voelen of de kabel niet los is van de kop.

    vacuum vervroeging begrijp ik niet goed wat je bedoelt deze gaat gewoon vand e gasklep naar de stroomverdeler de vacuum moet je niet meten als je met je stroboscoop lamp kijkt op het vliegwiel en deze juist is afgesteld kan je zien als je gas geeft er meer vervroeging is meer moet je niet zien dan zal het wel goed werken

    de schroef op het gasklephuis dient om het motor toerental te regelen

    co stel je best af op ongeveer 1% tot 1.5%
    deze stel je af via de kleine inbus naast de spinnekop
    pas elke keer het stationair toerental terug aan zodat deze op een 900tr blijft

    bougie met 4 elektrode heeft eigelijk geen nut gebruik gewoon de goedkope originele best van ngk

    endere bougies gaan in principe enkel langer mee
    let op dat je ook altijd voor dat type motor de juiste bougies hebt
    ik heb al motoren gezien met verkeerde bougies waar de vonk oversloeg naar de zuiger tot de zuiger helemaal verbrand was dus gebruik best gewoon de juiste


  4. #24
    Ingeschreven
    05/05/2009
    Berichten
    5

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    Hoi Niek

    Sluit me aan bij Frenske allereerst - brandstoffilter vervangen. Is niet duur en is nooit weggegooit geld..
    Daarna de leidingen nagaan..
    Qua de brandstofpomp-dees is voor zover ik weet na een jaar of 20 wel aan vervanging toe, maar de bedrading naar deze nagaan alvorens de pomp te vervangen is ook geen vergooide moeite.. Een nieuwe brandstofpomp zet je zo'n 200 euro terug , tenzij iemand er een weet met dezelfde doorvoer waarden, afmetingen e.d. als t origineel wil ik dat ook wel weten.
    Bedenk dat je kabels die de pomp voeden best wel achteruitgaan na al die tijd-zelfs als je een nieuwe pomp plaatst kunnen deze alsnog roet in t eten gooien, dus waarom niet beginnen met dees-kost t minst.
    Een goede onsteking is nooit weg ook- verdelerkap en rotor kost 20, bougiekabels en bobine kabel van bosch ongeveer 80-nieuwe bougies heb ikzelf van bosch genomen de platinum variant-Omdat de motor gekanteld zit, hangt er best wat hitte rond die bougies en kabels-de kabels drogen uit en een beetje vocht en t is hommeles..


  5. #25
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    oke, ik ben nu echt ten einde raad, ik heb er een nieuwe verdelerkap op gezet en een nieuwe rotor, het co ofgesteld op 1.5 en dan is mijn co2 ongeveer 0.30, de ontsteking staat zonder vacuümslangetje op 10 graden voor bdp, de benzinepomp kon een druk leveren van ruim 10 bar voor de spinnenkop, dus dat sluit het benzinefilter en de pomp ook uit, de injectoren zijn gereinigd en spuiten allemaal goed in, een mooie nevel uit alle 4.. zelfs de bobine is vervangen door een zwaardere uit een 12cilinder jaguar, en nogsteeds levert mijn motor geen vermogen... het lijkt al wel dat de 4de cilinder mee begint te lopen, maar hij knalt super veel in de uitlaat door de 4de cilinder. alsof de uitlaatklep van alleen de 4de cilinder eerder opend dan de rest.. ik snap er nix meer van.. heeft iemand nog een idee??


  6. #26
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    Hij knalt zeg je? Zitten je bougiekabels wel op de goede volgorde?

    Anders ff de compressie (laten) meten....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  7. #27
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    ja de bougiekabels zitten goed en de compressie ga ik van de week ff meten, maar zou het misschien aan mijn WUR kunnen liggen? ik las er wat over en hij geeft dezelfde problemen als ik nu heb..


  8. #28
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    bougiekabels zijn ook zeker goed ?
    heb je ook goed naar de kleur van de bougies gekeken daar kan je soms ook aan zien wat het mogelijk probleem kan zijn als bv de 4 de niet goed meedoet zal deze wss ook een iets andere kleur hebben.
    je hebt de cilinderkop er a gehad heb je dan de kleppen en klepzittingen nagekeken of deze mooi glad zijn en goed afdichten.
    compressie testje zal in u geval ook geen kwaad kunnen bij een echt goede motor 13bar gasklep open. kan wat minder zijn 10 is ook nog geen enorm probleem maar kijk of ze alle 4 zowat hetzelfde zijn


  9. #29
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    al me kleppen zagen er goed uit en sloten ook af, maar de 4de cilinder liep wel een beetje mee, maar niet goed, ik kon het verschil wel horen als ik de bougie kabel eraf haalde... maar hij knald ook vet veel in de uitlaat, en als ik de 4de cilinder eruithaalde stopte hij ook met knallen, maar hij knalde niet bij elke slag, dus ik zou denken dat de uitlaatklep goed is, anders zou hij toch constand moeten knallen? ik ben echt ten einde raad


  10. #30
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    waarom werken de standaard emoticons niet??


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •