Pagina 1 van de 21 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 210
  1. #1
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    acceleratie problemen.. iemand een id??

    heey, ik heb zelf een week terug een 924 2.0 coupe gekocht uit `89 met motorproblemen. hij stottert heel erg als ik gas probeer te geven en hij wil niet goed accelereren en de motot happert, ik heb de koppakking al vervangen, de bougies ik heb hem op tijd gezet, het co afgesteld tot op 1.30% de injectoren gereinigt.. ik heb alles geprobeerd en hij heeft het nogsteeds (het is wel minder dan eerst maar nogsteeds heel erg.. een paar benzine leidingen lekken wel en ik denk dat het miss komt door een druk tekort.. er zijn geen slangenklemmetjes te halen die er omheen passen dus ik zit te denken de leidingen te vervangen.. heeft iemand miss nog ideeën om het probleem te vinden of op te lossen?? en als iemand nog een idee heeft om veel meer pk uit het blokje te toveren hoor ik het ook graag


  2. #2
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    een 2.0uit 89lijkt me straf zijn maar gemaakt tot 85

    maar goed dit probleem kan aan meerdere dingen liggen maar bij een k-jetronic gaat het altijd om eerst drukken te meten om een juiste diagnose te stellen
    oorzaak van stotteren kan zijn injectoren ergens valse lucht brandstofpomp (injectoren reinigen helpt meestal niet maar wel laten testen op openingsdruk inspuitpatroon en er moet een wat krakend geluid zijn)
    als idd de leidingen lekken is dit best het eerste wat je moet doen als idd de druk te weinig is of net op het randje af kan de wagen idd ook stotteren


    wat meer pk's uit de wagen halen kan maar leg dan eerst maar veel geld opzij een goedkope oplossing is er niet


  3. #3
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    oke dankje, ik ga morge verder met de auto, ik heb vriendjes bij garage's en de injectoren zijn goed, hij komt trouwens uit 83, me vorige auto kwam uit 89 maar goed, is er een makkelijke manier om de brandstofdruk te testen? valse lucht krijgt hij denk ik niet want ik ben alles al na gelopen. morge eerst nieuwe leidingen regelen.


  4. #4
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    ben bang dat je benzinepompie binenkort de gehele dienst weigert. :doh:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #5

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    begin eens bij het begin.
    en vervang eerst je brandstof filter.
    mogenlijk zit die dusdanig verstopt door vuiligheid,
    dat hij te weinig benzine doorlaat.


  6. #6
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    ben bang dat je benzinepompie binenkort de gehele dienst weigert. :doh:
    daar dacht ik ook het eerste aan, maar eerst maar ff de lekkage oplossen:doh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #7
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    en dan gelijk naar Cor luisteren!
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  8. #8
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    dankje, ik heb vandaag alle mogelijke dingen getest, alle injectoren doen het goed, geen lucht lekage, koudestartinjector is goed en lekt niet, hij staat perfect op tijd en het benzinefilter is laatst nog vervangen.. dus ik eindig inderdaat bij de brandstofpomp.. hoeveel bar hoort hij te geven aan druk?


  9. #9
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    +/_ 5 bar
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #10
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Berichten
    96

    Re: acceleratie problemen.. iemand een id??

    tnx ik ga het morge meten, iemand toevallig nog een pompje liggen? want ik denk niet dat ik de 5 bar haal


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •