Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18

Onderwerp: lichten

  1. #11
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    De licht opbrengst van de H7 is echt wel beter hoor, zet maar eens 2 auto's naast elkaar een met h4 en een met h7 je ziet duidelijk verschil..

    Ik weet niet of je natuurkunde gehad hebt op school maar wattage zegt eigenlijk niets overlicht opbrengst zegt meer wat over het gebruik.... Bijvoorbeeld spaarlamp tov gloeilamp een spaarlamp van 7 watt geeft net zoveel licht als een gloeilamp van 60watt Het gaat om het aantal lumen waar het omdraait. (je zou dit eens kunnen doorlezen als je het interessant vind: http://www.scholieren.com/werkstukken/569 )

    Misschien is dit wel handig

    http://www.gerritspeek.nl/koplampen-test.html

    Je kan het wel ombouwen, dat er geen groot licht op zit is niet eens zo'n probleem want die zitten ook in je verstralers....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  2. #12
    Ingeschreven
    15/08/2009
    Berichten
    16

    Re: lichten

    Ja het geeft zich ook H4 lampen van 80 watt gedimd en 100 watt groot die heb ok gemonteerd is te vergelijken met een xenon met 5400k.zeer goed licht , maar ik heb wel een andere bedrading gelegd want op de originele kabelboom durf ik die 200 watt totaal, niet aan te sluiten (de berading van 924 is z.w.z.zwak).
    zie ook foto zeer WIT licht.


  3. #13
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca Bekijk Berichten
    De licht opbrengst van de H7 is echt wel beter hoor, zet maar eens 2 auto's naast elkaar een met h4 en een met h7 je ziet duidelijk verschil..

    Ik weet niet of je natuurkunde gehad hebt op school maar wattage zegt eigenlijk niets overlicht opbrengst zegt meer wat over het gebruik.... Bijvoorbeeld spaarlamp tov gloeilamp een spaarlamp van 7 watt geeft net zoveel licht als een gloeilamp van 60watt Het gaat om het aantal lumen waar het omdraait. (je zou dit eens kunnen doorlezen als je het interessant vind: http://www.scholieren.com/werkstukken/569 )
    captainfrasca, H7 en H4 geeft echt dezelfde lichtopbrengst. Verschil is alleen dat H7 in modernere auto's zit met meestal lens lampen, met daarvoor helder glas. Dit geeft uiteraard beter licht dan een ouderwetse koplamp met H4.

    De H4 en H7 zijn beide halogeenlampen met helder glas en hetzelfde wattage en dezelfde lichtopbrengst.
    Lichtsterkte druk je inderdaad uit in lumen, maar dit heeft samenhang met het wattage.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca Bekijk Berichten
    Leuke test ! Op m'n laptop niet heel goed te zien maar de Xtreme power komt er in ieder geval goed uit. De daarop volgende beste zou ik zeggen de Night guide.

    Die goedkope (cosmos) blauwe lampjes is echt troep, gewoon gevaarlijk zo weinig lichtpbrengst! Ik heb een keer een vergelijkbaar chinees setje gehad, waardeloze lichtopbrengst en waren na een maan al stuk !

    Ze zegggen soms dat Philips blue vision snel stuk gaat, maar deze heb ik al drie jaar in de auto van m'n vriendin zitten, nog nooit eentje vervangen :thumb:


  4. #14
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: lichten

    Wattage zegt weinig over de lichtopbrengst.

    Het aantal lumen ligt er net aan wat voor gloeidraad, gas of hoe groot de lamp is.
    De h4 lamp kan een andere gloeidraad hebben (dikker of langer) dan een h7 en kan daarom zichtbaar minder licht geven op 55w.

    Dat is ook de reden waarom je de namaak lekker laat liggen. De kwaliteit van het gas etc is slechter dan bij een goed merk.

    En je vervangt lampen dus altijd per 2 als er 1 stuk is.
    De oude heeft al de nodige slijtage en dit ga je merken omdat er dan 1 lamp feller brand dan de andere.
    Met nieuwe lampen gaat er op groot licht 10A doorheen.
    Ik weet niet wat voor zekeringen de 924 voor de verlichting heeft?
    Voor 200w lampen gaat er dus iets meer dan 16A* door de bedrading.

    *als ik het goed heb


  5. #15
    Ingeschreven
    20/01/2009
    Locatie
    Vaassen
    Berichten
    1.017

    Re: lichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik Bekijk Berichten
    Dat is ook de reden waarom je de namaak lekker laat liggen. De kwaliteit van het gas etc is slechter dan bij een goed merk.
    Namaak hoeft niet per definitie echt slecht te zijn, een beetje geluk hoort er ook bij.

    In mijn vorige auto had ik een set xenon-look lampjes zitten voor de fantastische prijs van €3,95 bij de action. (hoe kunnen ze het er voor maken?) Hele goeie licht opbrengst ook trouwens. Ik heb zelf nog bijna een jaar mee gereden tot ik de auto ingerolen heb en toen ik een ruim half jaar later de nieuwe eigenaar per toeval sprak zaten ze er nog steeds in.

    Nu ben ik zelf niet zo'n immitatie favoriet, maar dit bewijst wel weer dat je (met een beetje geluk) best goedkoop klaar kunt zijn.
    Ride with Pride

    924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE


  6. #16
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: lichten

    Nee uiteraard niet.
    Het kan alleen een anders soort licht geven dan de betere merken.


  7. #17
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: lichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik Bekijk Berichten
    Wattage zegt weinig over de lichtopbrengst.

    Het aantal lumen ligt er net aan wat voor gloeidraad, gas of hoe groot de lamp is.
    De h4 lamp kan een andere gloeidraad hebben (dikker of langer) dan een h7 en kan daarom zichtbaar minder licht geven op 55w.


    *als ik het goed heb
    Philips gebruikt dezelfde gleoidraad techniek en hetzelfde gas voor de H4 en H7 (en overige helogeen types). Logisch ook want waarom zouden ze opzettelijk een lamp maken die mindere lichtopbrengst heeft. Ik ben toen in de fabriek geweest van Philips en hebben daar uitleg gehad. Verschil met goedkope lampen is het glas, de gloeidraad en het soort gas.

    Philips en Osram zijn wel de twee merken die voorop lopen mbt tot lampen.


  8. #18
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: lichten

    Dat is niet opzettelijk dat is de techniek die vooruit gaat.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •