Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

Onderwerp: lek

  1. #1
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    lek

    het is nat bij de bijrijderstoel (waar je voeten zich bevinden als je zit)... ik heb ergens gelezen dat het kan komen door iets met de acubak. Iemand tips en trucs? Ik kan het niet terug vinden nu...


  2. #2

    Re: lek

    tsja euhmm

    pak een regenpak (+paraplu) en wandel naar buiten met 2 extra mensen, doe de motorkap open en laat die extra mensen de motorkap vasthouden en je paraplu..
    in de accubak mag geen water staan, of athans, niet veel.. aan de vorozijde zit een klein gaatje wat je ff met je vinger door moet prikken met een rubberplug, een afwateringskanaal.. deze moet goed open zijn!
    verder ff controleren op roest.. oudere types roesten op plekken waar water blijft staan..

    al gecontroleerd of het geen lekke kachelradiateur is?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #3
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: lek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    tsja euhmm

    pak een regenpak (+paraplu) en wandel naar buiten met 2 extra mensen, doe de motorkap open en laat die extra mensen de motorkap vasthouden en je paraplu..
    in de accubak mag geen water staan, of athans, niet veel.. aan de vorozijde zit een klein gaatje wat je ff met je vinger door moet prikken met een rubberplug, een afwateringskanaal.. deze moet goed open zijn!
    verder ff controleren op roest.. oudere types roesten op plekken waar water blijft staan..

    al gecontroleerd of het geen lekke kachelradiateur is?
    dank je voor de tips!

    Eh... lekke kachelradiateur?? Hoe zie je dat?


  4. #4

    Re: lek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VonG
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    tsja euhmm

    pak een regenpak (+paraplu) en wandel naar buiten met 2 extra mensen, doe de motorkap open en laat die extra mensen de motorkap vasthouden en je paraplu..
    in de accubak mag geen water staan, of athans, niet veel.. aan de vorozijde zit een klein gaatje wat je ff met je vinger door moet prikken met een rubberplug, een afwateringskanaal.. deze moet goed open zijn!
    verder ff controleren op roest.. oudere types roesten op plekken waar water blijft staan..

    al gecontroleerd of het geen lekke kachelradiateur is?
    dank je voor de tips!

    Eh... lekke kachelradiateur?? Hoe zie je dat?
    euhm, ik denkd at dit bij de 924 ook wel geldt (ken het alleen bij de AX)

    ga ff met je hadnen door de natte plek, en ruik aan je handen.. koelvloeistof (wat dus ook door je kachelradiateur gaat) ruikt beetje zurig.. verder als hij echt heel erg lek is, heb je meestal een witte waas op je ramen..

    maar voor nu; het regent lekker hard, dus ga ff zo opgefrommelt mogelijk in de auto liggen en probeer het water te volgen, met een beetje geluk vind je druppels! gooi desnoods een emmer water op je voorruit (niet de emmer, alleen het water!) zodat de accubak lekker vol staat.. dan weet je tenminste zeker dat het gaat druppelen als het daar lek is!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  5. #5
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: lek

    de ramen zijn wel beslagen... maar dat is niet gek met een natte mat... dank voor de tips! Ik ga ermee aan de slag.


  6. #6

    Re: lek

    Ik ben benieuwd, ik moet ook nog steeds eens kijken wat het bij mij is ops:
    Ik verdenk m'n accubak in ieder geval.
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  7. #7
    Ingeschreven
    17/01/2008
    Berichten
    5

    Re: lek

    Waarschijnlijk is je accubak lek, nieuw plaatstaal inlassen is de enige oplossing. Fiberglas matten erin lijmen is een tijdelijke oplossing. De accu is te zwaar en uiteindelijk zal de boel scheuren en weer gaan lekken.

    Als je je kachelradiateur verdenkt kun je dit eenvoudig controleren door het systeem onder druk te zetten. Leen, koop of steel een drukpomp en zet het systeem op 1 bar druk, als de kachelradiateur lek is moet je het daar zien druppelen (wel je kachelschuifje op warm zetten)

    Succes

    MVG Ralf


  8. #8
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: lek

    dank je ook voor de tip Ralf. Door drukte kan ik morgen pas gaan kijken. Dus morgen hoop ik meer te weten.


  9. #9

    Re: lek

    Ook bedankt Ralf
    Als het de accubak is zal ik het zeker lassen ipv beunen met fiberglas :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  10. #10
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: lek

    ik heb even gekeken... het water kan weg bij de acubak MAAR ik zie wel wat water onder de acu zelf vandaan komen... wat schreef je over roest van de acubak / onder de acu? Kan dat het zijn? Dus... er moet een nieuwe plaat in gelast worden?

    Zover ik kan traceren nu komt het water wel uit die hoek (bijrijdersstoel rechts in de hoek bij je voeten...)...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •