Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Draagarmen

  1. #1
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Draagarmen

    Ik had nog een setje draagarmen liggen die ik ooit had overgenomen van iemand en die wil ik dus gaan opknappen.

    Nu zit ik alleen met een probleem, ik heb al een tijdje nieuwe draagarmrubbers liggen en die wil ik daar dus op zetten, alleen krijg ik de oude rubbers er niet af omdat ze geperst lijken te zitten...

    De vraag is dus hoe kan ik deze het beste verwijderen en straks weer er omheen leggen.

    Voor de duidelijkheid heb ik ff rood omcirkeld waar het om gaat.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  2. #2
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Draagarmen

    Bus links eruit persen in de bankschroef. Gebruik een dop die er precies inpast en aan de andere kant een dop die er overheen pas. Je perst ze er dan zo uit. Met een dop bedoel ik gewoon een dop uit je doppendoos.

    Bus rechts opensnijden met een steanlymes. Bij de originele blijft er dan nog een busje over. Dit moet je met een 1mm slijpschijfje voozichtig over de lenge doorslijpen en dan open tikken met een bijteltje en verwijderen.


  3. #3
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Draagarmen

    En monteren gaat gemakkelijk als je een beetje vaatwasmiddel op de rubbers doet.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  4. #4

    Re: Draagarmen

    (overigens zijn nieuwe draagarmen verkrijgbaar bij autopartsonline zag ik pas.. )
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  5. #5
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Draagarmen

    Ja klopt en die zijn niet eens zo duur, maar ja, ik kan dat geld nu niet missen dus roei ik met de riemen die ik heb.....

    Maar goed, aan de tips heb ik wel iets dus daar gaat ik morgen en van het weekend is ff mee aan de slag!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  6. #6
    Ingeschreven
    10/04/2009
    Berichten
    402

    Re: Draagarmen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z Bekijk Berichten
    (overigens zijn nieuwe draagarmen verkrijgbaar bij autopartsonline zag ik pas.. )
    zie mijn topic , deze moet je zelf ombouwen ... bij autoparts online leveren ze geen draagarmen met de bevestiging voor de sabilisatorstang

    [ame]http://www.924forum.nl/showthread.php?t=2548[/video]
    Met vriendelijke groet, Jeroen


  7. #7
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Draagarmen

    Niet als je het andere type stabilisatorstang hebt

    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  8. #8
    Ingeschreven
    10/04/2009
    Berichten
    402

    Re: Draagarmen

    scheelt dat ook weer van jaar tot jaar ?? mijne is van '81 namelijk
    Met vriendelijke groet, Jeroen


  9. #9
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Draagarmen

    in 82 zijn ze over gestapt van stab boven naar beneden zoals de 944, alleen al het verplaatsen maakt de stab stugger omdat de afstand anders is;-)

    ik heb nog van die stab bevesteging op de graagarm nodig(icm draagarmen):doh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #10
    Ingeschreven
    24/07/2009
    Berichten
    2

    Re: Draagarmen

    Ik heb in Frankrijk bij Jeanbuser draagarmen besteld met de stab-bevestiging voor maar 65 euro. Ik geef een seintje mochten ze waardeloos blijken


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •