Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Relais revisie

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1
    Ingeschreven
    23/01/2008
    Berichten
    96

    Relais revisie

    Ok voor de how to
    Op foto 1 zie je de oude condensator ervoor liggen. Waardes staan op de condensatoren en na het uitsolderen gewoon meenemen naar de electronicashop.
    Op foto 2 NE555 met eroverheen twee diodes. Om de NE555 te vervangen eerst de twee diodes lossolderen en daarna de NE555. Nieuwe erin en daarna diodes. Alle componenten van het relais zijn te koop bij een electronicawinkel. Ben je niet zeker van de waardes neem het relais of de oude componenten mee en ze geven je in de winkel nieuwe. Let wel op dat de + en de - zijde van de componenten altijd in dezelfde richting staan als de oude componenten.
    Eigenlijk is alles te vervangen. Ook als de wikkeling van de magneet onderbroken is. Dan zijn er twee opties. Opnieuw wikkelen of sneller, leentjebuur van een ander relais. Dus een goede wikkeling uit een andere slopertje halen (hoeft geen brandstofrelais te zijn) en in het brandstofrelais solderen... Zo kunnen we nog eeuwen door op deze manier.
    Foto 3 laat alle soldeerpunten zien. Ik heb juist niet alle soldeerpunten opnieuw aangezet omdat het risico van een tor verbranden groter is dan je zou willen. Als het werkt, gewoon niet aankomen. Als je er zelf geen zin in hebt of je kan het niet... Bij radio piet in arnhem repareren ze em dan ook. Prijzen weet ik niet, maar veel (ik denk een euro of 10/15) is het niet. Ik kan me zo voorstellen dat er ook wel zo'n electronica zaakje bij een van jullie in de buurt zit...
    Gretz en succes Erik

    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •