Resultaten 1 tot 2 van de 2
  1. #1
    Ingeschreven
    23/01/2008
    Berichten
    96

    924 1980 | vonken afstellen

    FF checken.
    Na 2 jaar is er dus weer leven in de porsche. Motor loopt beter dan ooit en starten is sleutel aanraken en lopen... Erg lekker dus. Binnenkort voor de keuring en dan ga ik er weer mee rijden. Dat lekkere lopen heb ik vooral te danken aan de revisie van het relais, maar ook door de nieuwe verdelerkap. Het stiftje in de oude was kapot en deed het alleen nog maar omdat de vonk al in de kap oversprong. Dit zorgde ervoor dat de motor onregelmatig liep. Nu met de nieuwe kap loopt het allemaal mooi en soepel, alleen bij het intrappen van het pedaal kakt het ineens in. Bij rustiger indrukken van het gas krijg ik hem wel in toeren. Ik denk dat het opnieuw afstellen van de vonk is. Alleen heb ik dat 8 jaar geleden voor het laatst gedaan. Dus ff voor de zekerheid. Ik neem een stroboscoop en sluit deze aan op de bougiekabel, vanaf het app moet hij ook weer doorgelust worden naar de bougie zodat de auto weer op 4 poten loopt. De stroboscoop nu bij de merktekens houden (waar weet ik nog niet) Ik denk bij de nokkenas. Daarna kijken of de 0 bij het merkteken staat. Zo niet, de multiriem een tandje verzetten. Eerst spanner los draaien en dan verzetten. Weer spanner vast zetten en starten en weer kijken...
    Zo ging dat toch?


  2. #2
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1980 | vonken afstellen

    Neeeee niet aan die riem !!!!
    Je hoeft alleen de verdeler iets te draaien
    Er zit een klem op de basis van de verdeler die met een m8 bout vast zit
    Deze iets loser draaien zodat je de verdeler kan draaien
    Als het goed is loopt hij het beste rond de -10
    Laatst gewijzigd door jimfrey944; 10/10/2012 om 21:09.


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •