Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
  1. #11
    Ingeschreven
    11/04/2012
    Locatie
    rhenen
    Berichten
    34

    Re: een schop onder mn kont...

    even een update.

    mn wiel zit met 4 bouten vast! als jullie denken dat ik nu veilig rij, vergeet het maar, dat later.

    mn accu zit ook vast, beetje creatief maar wel veilig.
    mn kappie linksvoor zonder antenne gat (dank u dank u Jimfrey944!) moet ik nog een keertje schuren voor de perfectie maar ziet er al heel strak uit. dan spuitbusje en hup erop.

    ook heb ik met wat hulp want dat ding is loeizwaar de achterklep erop gekregen. ik heb even een foto gemaakt want door die grote vierkante kast voor de ruitenwisser blijft de klep nu niet meer om hoog staan. moet ik dan dikkere stangen hebben?
    IMG_1531.jpg

    en gister had ik pech. ik heb zonder ruitenwissers gereden want die doen het niet meer. af en toe dus maar even de auto aan de kant en een doekje over de ruiten maar soms heb ik denk ik niet helemaal tussen de lijntjes gereden. niet weer gelijk bezorgd worden, ik zal niet meer rijden zolang het niet gemaakt is
    vanmorgen ben ik er gelijk mee aan de slag gegaan. omdat het een tijdje terug ook al was gebeurd onderweg naar mn werk had ik vast een nieuwe relais besteld (op de terugweg deed hij het trouwens wonder boven wonder weer), vanmorgen dus nieuwe relais erin gezet en ook dat blokje bij de ruitenwissermotor schoon gemaakt en gespoten met contactspray. dat hielp dus niet. al denk ik eigenlijk wel dat dat alle dingen zijn die ik kan doen maar eerlijk is eerlijk ik moet nog wel het engels ontcijferen in werkplaatshandboek. heeeeel misschien heeft de ruitenwissermotor niet het leven gelaten maar ik vrees van wel.

    suffe is dat ik wel dat ik zekering kapot heb gemaakt denk ik. zou je die gewoon bij de brezan kunnen krijgen? dat ijzertje wat om dat staafje zit is namelijk kapot. dacht eigenlijk dat die dingen er heel anders uit zouden zien dus vond het soieso beetje zwakjes allemaal.
    maar goed electra stond toch al op de lijst want is echt zootje onder het stuur, kijk maar wat slordig:
    IMG_1532.jpg

    korte update is inmiddels niet meer kort dus nog korte vraag, heeft iemand een ruitenwissermotor liggen?
    alvast bedankt weer!!

    Groetjes Margriet

    - - - Updated - - -

    ps als jij wel heeeeeel handig bent met electra en een centje wil verdienen (en niet aan de andere kant van nederland woont) laat dat dan maar even weten.


  2. #12
    Ingeschreven
    11/04/2012
    Locatie
    rhenen
    Berichten
    34

    Re: een schop onder mn kont...

    oooow vergeet ik te vertellen over de startproblemen!
    dat had ik laten doen. hij vertelde de kleppen schoon gemaakt te hebben. nu valt hij niet meer uit na een paar seconde maar de startproblemen heb ik nog gewoon! de startmotor doet het en hij slaat aan en binnen een seconde weer af. zucht. daar baalde ik flink van en daarom wil ik eigenlijk niet dat hij naar electra kijkt maar iemand die echt zorgvuldig is.


  3. #13
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: een schop onder mn kont...

    Zekeringen zijn zeker te krijgen bij brezan oid (of elk tankstation met een beetje fatsoenlijke winkel, electrazaak etc), zijn gewoon standaard. Als het ijzertje wat er omheen zit kapot is dan is inderdaad de zekering gesprongen, dat is namelijk gewoon de zekering, het staafje is er alleen maar omdat een los draadje zo lastig vastpakken en -maken is


  4. #14
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: een schop onder mn kont...

    Hoeveel ruitenwisser motoren wil je hebben
    Ik heb er nog wel liggen

    Ze gaan niet snel stuk
    je zou eerst even kunnen kijken of je spanning heb op de draden naar je rw-motor
    Ook draaien ze minder snel dan je zou verwachten


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #15
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: een schop onder mn kont...

    Als steenwijk niet te ver weg is kom je maar langs met de porsche en zorgvuldig tja moet ik dat van mij zelf zeggen ?
    Ik heb alles wel liggen kwa onderdelen en info + jarenlang sleutel ervaring aan de 924
    Alleen weet ik niet wat het zal kosten of max mag gaan kosten
    Om daar iets zinnigs van te kunnen zeggen zal indien mogelijk een rit naar steenwijk jou en mij daar een goed beeld van geven
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #16
    Ingeschreven
    11/04/2012
    Locatie
    rhenen
    Berichten
    34

    Re: een schop onder mn kont...

    Suf, het was de zekering dus ik scheur weer veilig rond. Maar die motor van mij is niet zo heel netjes meer. Zal vast binnenkort nog bestelling bij je doen Jim dus dan doen we die er gelijk de volgende keer bij.
    @ M.B.H en de prive mensen, eerst dit weekend nieuw kapje erop laten zetten door jongeren in Rhenen (tja je bent politicus of niet) en de digitale antenne. Dan foto's maken voor forum natuurlijk. En daarna nog terug naar de man die de startproblemen zou hebben moeten fiksen. Dus dank voor alle aanbiedingen en kundige electrische mensen eind volgende week (als het beetje meezit) bericht ik daar even over.
    Dank dank dank


  7. #17
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: een schop onder mn kont...

    mja koudstart of algemeen het starten van en porsche zit eigelijk vrij simpel in elkaar.
    Maar de meeste gewone garagisten weten er niets van... spijtig genoeg.

    Er zijn 2 hoofdreden waarom je wagen zou stilvallen, niet genoeg benzine (kan verschillende redenen hebben)
    BV als hij aanslaat en niet blijft draaien, blijft je pomp waarschijnlijk niet draaien op gewoon kontakt.
    I maar een voorbeeld.

    Of vals kontakt aan de ontsteking, maar als hij lustig aanslaat bij het starten en bij het lossen van het kontakt stil valt, dan heb je mengsel te weinig....
    Blijft hij wel draaien met gas, probeer hem dan gewoon iets rijker te zetten.
    In de meeste gevallen zal hij dan wel blijven draaien.

    Maar op forum is het altijd beetje moeilijk zo, is altijd gemakkelijker wanneer je er voor staat en dat iedereen hier zal dat wel kunnen bevestigen.

    In ieder geval veel succes !


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •