Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 49

Onderwerp: Ik ben ...

  1. #1
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    Ik ben ...

    Hallo,
    Mijn naam is Peter Claus 50 j. en ik woon in Zele = Oost-Vlaanderen = België.
    Ik ben een handige meubelmaker maar kan zelf aan een auto weinig meer dan olie vervangen...edface:

    Ik heb (nog) geen Porsche, maar 't is wel altijd een jongensdroom geweest en gebleven...
    Toevallig krijg ik gisteren het aanbod van verre familie (die toch dicht in de buurt wonen) om hun 924 over te kopen. Ze zeggen dat hij 30 jaar oud is, 120.000 km heeft en ongeval vrij is. Zij zijn tot nu toe ook eerste/enige eigenaar.
    Zelf weet ik van deze wagen dat enkel de vrouw er hier tot voor een 15-tal jaar mee in het dorp heeft rond gereden als thuisverpleegster zonder er zeer verre verplaatsingen mee te doen.
    Ik weet ook dat deze wagen goed onderhouden is geweest (zoals ze ook met hun andere wagens doen)
    maar -ik schat- ondertussen wel al 10 jaar stil staat, afgedekt in de garage...
    Ik ben van plan om er binnenkort eens naar te gaan kijken,
    daarom deze vraag:
    Voor welke gebreken moet ik bijzondere aandacht hebben?
    Waarop moet ik letten/wat kan een hoge herstellingskost opleveren/wat kan ik zelf herstellen of vervangen...

    Volgens de verkoper heeft hij een bod van € 2500,00 gekregen voor deze 924, van een Chevrolet-garagist.
    Is dit een realistische prijs ?
    Nog volgens de verkoper zit er een zeer speciale motor in deze wagen, wat hem bijzonder maakt.
    Zou het kunnen dat er inderdaad een speciale/beperkte versie ooit uitgekomen is, want zelf hebben ze er nooit iets laten aan veranderen. Hoe herken ik een speciale versie als ik al niet weet wat standaard was?:Cry:

    Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om voor mij eens een aantal dingen op een rijtje te zetten?

    Groeten en alvast bedankt!
    Peter.


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Ik ben ...

    Welkom bij de 924 malloten :thumb:, fijn een bouwjaargenoot aan te treffen!!

    de info die je vraagt is op dit forum te vinden, gewoon met de zoekfunctie!!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #3
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Ik ben ...

    Het zou een 924turbo kunnen zijn maar ook een 924s.

    925na:



    924 Turbo:


    924s
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  4. #4
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Ik ben ...

    welkom vakgenoot
    ook ik ben meubelmaker / interieur bouwer en rij ook 924

    en als je je eerste porsche koopt bekijk dan nog meer exemplaren
    zodat je vergelijken kunt(en rij er ook even in zodat je ook daar een eventueel verschil kunt vinden)
    think PORSCHitive


  5. #5
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Re: Ik ben ...

    Hallo welkom hier. Als de wagen er echt goed bij staat dan is hij zeker die prijs waard. Natuurlijk heeft hij 10 jaar stilgestaan, en das nooit goed voor een wagen :nono:. Wil gerust wel eens mee gaan kijken, niet dat ik technisch op de hoogte ben, maar voor een originele 924 in goede staat wil ik gerust een uitstapje maken ;-). Als ie 30 jaar oud is zou ik echter niet kunnen inbeelden wat voor speciale motor erin ligt. Kan me bijna niet inbeelden dat het een Turbo is om je vrouw er in het dorp mee te laten rondrijden. Misschien een speciale versnellingsbak ...?


  6. #6
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Ik ben ...

    Hoi Peter,welkom hier en succes met de eventuele aankoop.


  7. #7
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Ik ben ...

    Ha Peter! Leuk om een jongensdroom uiteindelijk in vervulling te laten gaan! Wat betreft die speciale motor. De enige motoren waarmee de 924 ooit geleverd is zijn de standaard (NA) 2.0 liter motor, de 2.0 liter motor met turbo en de 2.5 liter motor. Geen van deze motoren is vreselijk speciaal. De turbo komt wel veel minder voor. Maar een turbo van vóór '81 (type I) dus, kun je beter niet kopen, omdat deze vrij storingsgevoelig is. Verder zul je aan een auto die 10 jaar stilstaat zeker wat kosten hebben. De meest verfijnde motor is de 2.5 liter; deze werd ook gebruikt in de 944. Maar die werd pas vanaf 1985 geleverd. En een 2.0 liter ombouwen naar een 2.5 is een vrij heftige klus. Dus lijkt mij niet zo heel waarschijnlijk. € 2500 voor een nette 924 is reeël. Maar nogmaals 10 jaar stilstaan is erg onvoordelig. Ik zou zeker even langs een garage rijden voor een kleine check en kostenindicatie. Veel succes en plezier!


  8. #8
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    Re: Ik ben ...

    Aan iedereen: bedankt voor de reactie en het hartelijke welkom!

    Maandag ga ik een kijkje nemen. Ik zal trachten zoveel mogelijk foto's te nemen, dan ik naderhand alles nog eens rustig uitpluizen...

    Ik hou jullie op de hoogte!


  9. #9
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    Re: Ik ben ...

    Dit is hem geworden.
    Vooraan lichte aanrijdingschade, her en der lakschade.
    Interieur oké.
    Weet er iemand hoe die luchtbellen aan de randen van de voorruit weg te werken zijn?
    Grtz.


  10. #10
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    Re: Ik ben ...

    Luchtbellen (?) zitten enkel in de voorruit.
    Nog goed voor de weg bevonden in 2001!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •