Pagina 2 van de 16 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 157
  1. #11
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Ach, een zeilboot is ook leuk, ben je meteen van die benzineaccijns af


  2. #12
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: motorrijtuigenbelasting

    maar ik heb er maar 1 die van 56 is en de P tjes zijn allen van na 80
    4 oltimmers op kenteken en verzekerd tja dat is dan niet zo leuk .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #13
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Gewoon een ban op Mercedes 190D's en 90% van misbruik probleem is opgelost.

    Het zou wel behoorlijk klote zijn als we straks 450per jaar mogen gaan betalen voor wagens die nog geen 3000km per jaar rijden...
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  4. #14
    Ingeschreven
    19/08/2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    257

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Auto Motor Youngtimer
    Een eerste reactie van Harald Bresser, RAI Vereniging:

    RAI Vereniging is verbaasd over deze zet van het nieuwe kabinet. Deze hadden we niet verwacht. We kunnen ons dan ook niet voorstellen dat dit voorstel ongeschonden door de Tweede kamer komt. Voor de echte liefhebbers en bezitters van auto's ouder dan 30 jaar zou deze regeling eigenlijk moeten blijven bestaan. Wij zijn kritischer op met name de youngtimer diesels. Als er nu auto's in Duitse binnensteden geweerd worden, moeten die dan in ons land fiscaal gestimuleerd worden door ze vanaf -uiteindelijk- 30 jarige leeftijd een lager tarief te laten betalen? De regering had daar trouwens al enige tijd geleden een 'oplossing' voor bedacht door die eigenaren de LPG- en dieseltoeslag uit de MRB gewoon te laten betalen. Dat is veel meer de lijn waar RAI Vereniging bij aansluit.
    Nu worden alle oldtimerbezitters over één kam geschoren en dat lijkt niet een goed plan.


  5. #15
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Dit soort auto's krijgen de hardste klappen en zijn straks nog maar rond de 500 a 700 euro waard:

    Marktplaats.nl > Volvo 740 2.3 GLE Overdrive 1986 met AIRCO en WEINIG KM! - Auto's - Oldtimers
    937 racer


  6. #16
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2 Bekijk Berichten
    Dit soort auto's krijgen de hardste klappen en zijn straks nog maar rond de 500 a 700 euro waard:

    Marktplaats.nl > Volvo 740 2.3 GLE Overdrive 1986 met AIRCO en WEINIG KM! - Auto's - Oldtimers
    klopt helemaal, alleen je zult er maar een voor de deur hebben staan die je voor veel geld gekocht hebt met het oog op een belastingvrije klassieker en geen belastingontduikende klassieker.....spul wordt allemaal over een kam geschoren. Lekker gemakkelijk.
    Koppel autobezit, verzekering km stand of weet ik veel aan de mrb voor een oplossing naar de hobbyisten.
    Laatst gewijzigd door LWB; 29/10/2012 om 21:23.


  7. #17
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: motorrijtuigenbelasting

    ik denk dat de M diesel rijders inderdaad de doelgroep zijn,en wij het kind van die rekening
    Maar De soep word nooit zo heet gegeten als hij op word gediend dus er is nog hoop !!!!
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #18
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Erg jammer dit. Er rijden hier thuis 7 oldtimers rond. Dus dit gaan we heel erg hard voelen. Voor mij als student is het bijna niet meer te doen om nog de 924 te rijden. Want in hetzelfde regeer akkoord wordt ook aangekondigd dat het reisproduct afgeschaft word en de studiefinanciering. Dus binnenkort geen geld en geen vervoer, goed geregeld.


  9. #19
    Ingeschreven
    23/01/2008
    Berichten
    96

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Tja camper kopen dan maar, next best thing? Nu ja, moeten het nog zien. Op zich iets betalen heb ik niet zoveel op tegen. Alleen niet de volle mep. Meeste autotjes rijden 10/15 dgn per jaar dus een belasting voor alleen de zomermaanden lijkt me prima. Wat was eigenlijk de reden dat een auto uberhaupt belastingvrij werd?


  10. #20
    Ingeschreven
    29/12/2008
    Locatie
    Lintelo (achterhoek)
    Berichten
    220

    Re: motorrijtuigenbelasting

    Bij de meeste oldtimer verzekeringen moet je er al een auto voor dagelijks gebruik naast hebben. Je zou dus kunnen voorstellen dat je alleen met je oldtimer wegenbelasting vrij zouden kunnen rijden als je dus een auto voor dagelijks gebruik hebt die niet ouder is als bijvoorbeeld 10 jaar. Hierdoor stimuleer je gelijk nieuwere en zuinigere auto's . Je kan natuurlijk ook de leeftijd grens voor oldtimers opschuiven naar 40 jaar.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •