Hallo mede 924 liefhebbers,

Ik heb vorige week mijn eerste 924 gekocht uit 1983.
Foto's van de auto zou ik zeer binnenkort in de rubriek ''voorstellen'' zetten. Overigens moet deze auto hier al bekend zijn, want de vorige eigenaar was hier ook actief.

Echter heb ik nog niet veel kilometers van de 924 kunnen genieten want heb een probleem met de koppeling.
Na een tijdje te hebben gereden viel mij op dat het schakelen niet altijd even soepel ging. Ik had het gevoel dat de koppeling bij maximale ''intrap'' niet volledig zijn werking deed. Vooral als je van de 3 terug naar de 2 ging, of in de achteruit. De vorige eigenaar had er een nieuwe koppelingskabel opgezet, en ik had het vermoeden ( mede door wat info op het forum te hebben gelezen ) dat de kabel niet helemaal goed afgesteld was. Tevens ging het ''puk'' gedeelte van de koppelingskabel half mee het schutbord in. Dit had ik verholpen door er een stuk nieuw metaal achter te zetten. Tevens had ik de kabel iets meer naar boven afgesteld. Echter bij het intrappen hoorde ik al wat geknars rond de kabel ( of wellicht ook in de bak ). Tot dat het onvermijdelijke gebeurde. De koppeling was volledig ingetrapt toen er een "knap'' te horen was. De kabel is nog heel maar de koppeling werkt niet meer. Wat kan er gebeurd zijn?
Het pedaal heeft nu veel minder weerstand en als hij helemaal ingetrapt is hoor ik ( bij draaiende motor ) een hoog zoemend geluid.

Alvast bedankt voor de antwoorden...