Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

Onderwerp: Mijn nieuwe hobby!

  1. #1
    Ingeschreven
    02/11/2009
    Berichten
    78

    Mijn nieuwe hobby!

    Hallo allemaal,

    Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Wilco, geboren in 1981 en woonachtig in Zwolle. Heb altijd veel met auto`s gehad en ben op dit moment een Burton aan het bouwen met mijn schoonvader. Een leuk project maar toch wilde ik voor mezelf ook wat anders.

    Heb lopen twijfelen tussen een oldtimer, een sportwagentje of een auto met open dak. Sinds kort ben ik de trotse beziter van alle 3, een 924 uit 1980!

    Ik heb een foto maar kan deze niet plaatsen?
    dit is hem:

    http://fotos.marktplaats.com/kopen/2...UFjritRw==.jpg

    Wat ik op termijn wil doen is deze compleet restaureren. Eerst wat noodreparaties om er lekker mee te kunnen rijden en dan een complete restauratie. De auto heeft het afgelopen jaar stilgestaan bij de vorige eigenaar.

    Ik heb dan ook meteen wat vragen:

    1) Als de motor warm is zakt de oliedruk weg. Stationair met warme motor zelfs onder de 1 waardoor de olielamp gaat branden. Als ik gas geef of rijd loopt de oliedruk weer op tot 2,5. Met koude motor is de oliedruk rond de 6.
    Wat kan hier aan de hand zijn en kan dit kwaad?

    2) Het lager van het linkervoorwiel moet waarschijnlijk vervangen worden. Als ik boven de 80 kom hoor ik linksvoor een geluid alsof ik over de witte strepen in het midden rij. Ook trilt het stuur dan. Zodra ik naar rechts stuur of gas bijgeef is het weg. Kan mijn diagnose kloppen of denken jullie dat er wat anders kan zijn?

    3) Ik heb geen idee wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Kan ik dit beter preventief (laten) doen? En is dit makkelijk zelf te doen?

    4) Als de motor warm is start hij slecht.. Enig idee wat dit kan zijn?

    5) Er zouden elektrisch verstelbare spiegels opzitten, maar waar zit het knopje voor de bediening??edface:

    6) Wat moet ik verder allemaal preventief doen? Ik wil de olie verversen, ook van de versnellingsbak en ook het oliefilter. Welke olie moet erin de motor en hoeveel ongeveer en welke in de versnellingsbak en hoeveel ongeveer.

    Dank alvast voor al jullie tips die ongetwijfeld gaan komen! P.s. zijn er verder nog 924 bezitters in Zwolle of omgeving actief hier?

    Mvg Wilco


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Mijn nieuwe hobby!

    Welkom bij de 924 malloten:thumb:, ongetwijfeld kun je hier met de zoekfunctie de meeste van de gevraagde info wel vinden!!

    alleen dat met die oliedruk...:shocked:.... hoop voor jou dat het enkel de zender is die stuk is. Zo niet sta je misschien al gelijk voor een motorrevisietje:doh:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #3
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Mijn nieuwe hobby!

    wilco ......welkom:-)

    het kan ook zijn dat je olie druk meter niet goed functioneerd
    (gebeurd wel eens vaker dat je er niet op verouwen kunt)
    en om je distributieriem te vervangen is een goed idee
    zeker als je geen idee hebt wanneer dat is gebeurd

    en op de foto ziet het er toch netjes uit!
    mooie kleur)
    think PORSCHitive


  4. #4
    Ingeschreven
    20/01/2009
    Locatie
    Vaassen
    Berichten
    1.017

    Re: Mijn nieuwe hobby!

    :welcome:
    Ziet er zo op het eerste oog goed uit, maar meer foto's zijn altijd welkom hier. ;-)

    Om op 2 van je vragen terug te komen.

    Het slecht starten met warme motor in een welbekend 924 probleem, daar valt veel info over te vinden op dit forum.

    De bediening van je spiegels zou volgens mij op de zelfde plek moeten zitten als bij mijn '81er. De eerste foto is de bedienknop in het deurpaneel en de 2e foto de keuzeschakelaar tuusen de asbak en de pook. (in mijn geval de meest linkse.

    EDIT: Vreemd genoeg krijg ik de foto's er niet bijgevoegd, zal ze wel in mijn foto album zetten.
    Ride with Pride

    924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE


  5. #5
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Mijn nieuwe hobby!

    Welkom hier op het forum, mooie kleur trouwens.

    Het warme start probleem.... Algemeen bekend euvel, is al zoveel over geschreven op dit forum, ga er maar eens voorzitten om dit allemaal eens rustig door te lezen.
    s6

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  6. #6
    Ingeschreven
    20/01/2009
    Locatie
    Vaassen
    Berichten
    1.017

    Re: Mijn nieuwe hobby!

    Hier dan toch de foto's.

    Bijlage 2872

    Bijlage 2871
    Ride with Pride

    924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE


  7. #7
    Ingeschreven
    02/11/2009
    Berichten
    78

    Re: Mijn nieuwe hobby!

    Bedankt voor de foto`s! Wat zat dat knopje goed verstopt zeg! Heb het net gelijk getest en hij zit er bij mij ook. Beide spiegels werken zelfs nog!

    Ik lees iets over motorrevisie... Zal wel een duur grapje worden of niet?
    Kan het kwaad om zo door te rijden? Motor rijdt goed, alleen warm stationair gaat de druk naar de nul...


  8. #8
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Mijn nieuwe hobby!

    Welkom hier en veel sleutel plezier
    en jep steenwijk ligt niet ver van Zwolle
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #9
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Mijn nieuwe hobby!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wlangeler Bekijk Berichten
    Bedankt voor de foto`s! Wat zat dat knopje goed verstopt zeg! Heb het net gelijk getest en hij zit er bij mij ook. Beide spiegels werken zelfs nog!

    Ik lees iets over motorrevisie... Zal wel een duur grapje worden of niet?
    Kan het kwaad om zo door te rijden? Motor rijdt goed, alleen warm stationair gaat de druk naar de nul...
    revisietje kost veeeeeeeeel poen, tenminste als je het goed wil laten doen. Maar zo te horen niet nodig als je motor blijft lopen nadat het oliedruklampje aan gaat. De zender zal wel dood zijn.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #10
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Mijn nieuwe hobby!

    Hoi,welkom hier en veel plezier toegewenst met de auto.
    Informatie genoeg te vinden hier!
    Foto's laad je in met het paperclipje. als de foto's te groot zijn worden ze vanzelf aangepast


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •