Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Brandstofleidingen

  1. #1
    Ingeschreven
    02/11/2009
    Berichten
    78

    Brandstofleidingen

    Even een vraagje; mijn auto ruikt naar benzine maar ik kan de oorzaak nog niet echt vinden. Nu wil ik preventief leidingen gaan vervangen maar heb ik een vraag.

    Die metalen leidingen naar mijn injectoren toe; kan ik die vervangen door universele flexibele brandstofleidingen?? Of moet ik daar weer speciaal metalen leidingen voor bestellen.


  2. #2
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Brandstofleidingen

    Preventief leidingen vervangen kan op zich maar de oorzaak vinden lijkt me de eerste stap.
    Benzinegeur kan ook ontstaan doordat de dichting van de sensor van de benzine meter niet meer goed afdicht.
    Ook de tankdop kan niet meer dicht zijn....
    Verder lopen er bij de tank ook nog enkele ontluchtingsleidingen welke per bouwjaar verschillen. Wil je deze ook vervangen zal de tank er onderuit moeten wat met zich mee brengt dat de tank er ook onderuit moet.
    Uiteraard zijn de leidingen te vervangen door leidingen met een passende aansluiting en de juiste eigenschappen...


  3. #3
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Brandstofleidingen

    sluit je achterklep wel goed?
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  4. #4
    Ingeschreven
    02/11/2009
    Berichten
    78

    Re: Brandstofleidingen

    Nee, het rubber is gekrompen, bij het slot kan ik naar buiten kijken. Maar ik ruik echt benzine, geen uitlaatgas.


  5. #5
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Brandstofleidingen

    Kan ook ervaren worden als benzine lucht.. maak dat is dicht en rij dan nog eens!
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  6. #6

    Re: Brandstofleidingen

    ik zou eerst een de koperen afsluit ringetjes van je leidingen vervangen ... dat is niet gelijk zo duur meestal gaan die eerder stuk dan de leidingen zelf
    think less do more


  7. #7
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Brandstofleidingen

    duik onder je auto en kijk of je leidingen vochtig uitzien. Daart waar het rubber als nieu lijkt kan het zijn dat ze poreus zijn en die kun je met universele leidingen en klemmen vervangen. Het mooist is het als je originele leidingen gebruikt natuurlijk.... :whistle:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  8. #8
    Ingeschreven
    27/07/2010
    Berichten
    60

    Re: Brandstofleidingen

    Heb tzelfde probleem, achterklep sluit goed: tank is vervangen door garage (zelf 2 linkerhanden :-)
    Benieuwd naar de uitkomst, mvg,
    Roemer


  9. #9
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: Brandstofleidingen

    Hoi, ik heb een vergelijkbaar probleem. vaak heb ik last van benzinestank bij een volle tank. Na 100 km is de lucht meestal wel weg. Zou ik dit bij de sensor moeten zoeken?


  10. #10
    Ingeschreven
    15/10/2010
    Berichten
    173

    Re: Brandstofleidingen

    Nog even los van de leidingen e.d., ook al eens gedacht aan (haar)scheurtjes op de naden van de benzinetank? Dit komt bij 'onze' benzinetanks nogal eens voor.

    NB. Ik veronderstel dan maar even dat de 924 net als de S en 1e 944 geen plastic tank heeft.
    924S, model 1987
    Rechnungsdatum 21-11-1986


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •