Pagina 27 van de 34 EersteEerste ... 17232425262728293031 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 270 van de 338

Onderwerp: mijn ride

  1. #261
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Heb net de kjetronic PDF nog even doorgelezen en kwam onderstaande alinea tegen. Dit heb ik bij het testen nooit gedaan, altijd gewoon de meter opgehangen... Zouden daar mijn meet fouten door komen of is dit een beetje overdreven?

    "Eerst wordt de regeldruk bij koude motor gecontroleerd. Hiervoor moet de drukmeter Bosch KDEP 1034 tussen de brandstofverdeler en de warmdraairegelaar worden aangesloten en vervolgens worden ontlucht. Dit gebeurt door bij ingeschakelde ontsteking de stekers van de luchthoeveelheidsmeter en de warmdraairegeiaar los te trekken, vervolgens de op de drukmeter gemonteerde manometer omlaag te houden en de klepschroeven van de warmdraairegeiaar verschillende malen om de beurt open en dicht te draaien. Nu kan de manometerop een geschikte plaats worden opgehangen en wel zodanig dat hij tijdens het meten het hoogste punt van de meetapparatuur vormt. Als nu de beide klepschroeven openstaan, geeft de manometer de 'koude' regeldruk aan."


  2. #262
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: mijn ride

    Hmm de leidingen moeten wel gevuld zijn met brandstof uiteraard hydrolyse druk is anders dan luchtdruk kwa meter
    Trukje als je een luchtdrukmeter gebrukt kan het laatste stukje in de meter lucht bevatten maar dat u is geen probleem deze meters zijn niet echt geschikt voor benzine je zult ze dus eerder moeten vervangen.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #263
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Heb een brandstof meter met een ontluchtknop bij de klok. Je zou verwachten dat je die verder niet meer hoeft te ontluchten toch? Ga nog wel een beetje proberen van het weekend.


  4. #264
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: mijn ride

    Nee dan is het wel goed als je de zaak goed kunt ontluchten.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #265
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Gisteren weer even naar de Porsche gekeken en weer wat verder gekomen. Het onregelmatig lopen komt denk ik doordat een van de cilinders niet meedraait (of half). Ik kan de bougiekabel van cildinder vier eraf halen en ik hoor geen verschil, toerental zakt niet in. Als ik de kabel van cilinder 1 eraf haal blijft hij wel lopen maar zakt het toerental in.

    Nu klinkt het ook alsof een van de cilinders een mindere compressie heeft, de startmotor slaat door een op de 4 keer. Eens kijken of ik ergens een compressie meter kan lenen dan weet ik weer wat meer. Hoop toch niet dat het blok weer uit elkaar moet.....


  6. #266
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: mijn ride

    kan simpel een Bougie zijn die doorslaat
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #267
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    En dat was het bougie 4 moddervet. Wat rijd dat toch heerlijk op vier cilinders... Toch maar een compressietestje doen binnenkort en dan de brandstofdruk


  8. #268
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Heeft iemand nog een goede vulplug voor de versnellingsbak liggen? Wil er een gelijk vervangen als ik de olie ververs, imbus is behoorlijk beschadigd.


  9. #269
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Vandaag een beetje te ruim het poortje bij mijn huis ingestuurd. Resultaat een bumper die opzij en naar binnen gezet is en een beetje lakschade aan het zijpaneel. De hoek van de bumper valt nu binnen het zijpaneel en hangt erachter. Is de bumper makelijk recht te zetten?


  10. #270
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: mijn ride

    De bumper hangt maar aan 2 bouten, die kun je vinden aan de onderkant. Dop 17 of 18 (1 vd 2) om 'm los te halen.

    Kans is wel dat niet zozeer de bumper verbogen, maar de steunen waaraan de bumper hangt. De bumper zelf is van kunststof, lijkt me dat 'ie eerder scheurt dan verbuigt. Steunen kun je eventueel proberen recht te buigen of vervangen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •