Pagina 3 van de 34 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 338

Onderwerp: mijn ride

  1. #21
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Vandaag bij een revisie bedrijf langsgeweest. Hij controleert de kop en vlakt hem. Indien nodig worden de kleppen ook geslepen. Cilinders waren nog goed, maar hij adviseerde om ze wel te honen zodat de zuigerveren straks goed in kunnen lopen. Gelijk ook een nieuwe zuigerveren een koppakking set en distributie riem bestelt.

    Ben benieuwd hoe hij straks rijd, misschien hou ik hem zelf toch nog maar een tijdje

    Vanavond alles schoonmaken en dan maandag de kop wegbrengen, hopelijk kan ik dinsdag al weer gaan opbouwen.


  2. #22
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Vraagje, hoe krijg je de kleppen los? Ik heb een lijmklem tool gemaakt maar krijg er geen beweging in.


  3. #23
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: mijn ride

    Tikje met de hamer geven op de klem in de lengte richting van de klem als deze onder spanning staat
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #24
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: mijn ride

    Even een klein vraagje vanwege onbegripAls ik het goed begrijp is het mogelijk om een blok te honen terwijl hij nog in de auto zit en met de krukas nog op zijn plek?? Hoe ga je dan voorkomen dat slijpsel van de hoonstenen en boring overal in gaat zitten? De onderkant van de cilinder afplakken of is hier een geniale truck voor.


  5. #25
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    @mbh bedankt, ga het zo proberen.

    @maup idd afplakken, later licht uitblazen met lucht en als alle tape weer weg is het geheel goed spoelen met diesel voor het weer in de motorolie gaat. Maar achteraf gezien het ik het blok liever in zijn geheel uitgebouwd

    Ik zal zodra ik weet wat het allemaal precies gekost heeft de prijzen in mijn eerste post aanpassen.


  6. #26
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Een klap op de klem doet inderdaad wonderen alle kleppen zijn eruit, zittingen zagen er niet slecht uit maar dat gaat de reviseur beoordelen


  7. #27
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Vandaag weer wat verder gekomen. Kop ligt bij de reviseur, verstuivers worden ook nageken en alles kan ik morgen middag ophalen. Alle onderdelen verder mooi opgepoetst dus dat ziet er straks weer netjes uit.

    Nu nog wat zaken voor ik kan gaan opbouwen:
    Heb een uitlaatspruitstuk waarvan alle draadeinden kapot zijn. Dus daar moet ik snel wat op vinden.
    Bobine moet ik vervangen, iemand nog wat liggen?
    Een bougie kabel is kapot en moet vervangen worden, iemand nog een in de aanbieding of is het beter de set te vervangen?


  8. #28
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: mijn ride

    De draadeinde kapot van je uitlaatspruitstuk? misschien een oplossing door een vcoil er in te zetten.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  9. #29
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: mijn ride

    en de simpele-mensen oplossing: opboren en boutjes erdoorheen
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  10. #30
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: mijn ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door powerflux Bekijk Berichten
    en de simpele-mensen oplossing: opboren en boutjes erdoorheen
    Ja dat kan ook, maar ik dacht dat je het orgineel wilde houden met echte tapbouten?

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •