Pagina 32 van de 34 EersteEerste ... 2228293031323334 LaatsteLaatste
Resultaten 311 tot 320 van de 338

Onderwerp: mijn ride

  1. #311
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Helaas, de massa contacten onder de dash hebben het niet opgelost. Als ik de fan aanzet of de verlichting springt de temperatuur omhoog en de olie druk zakt. Waar zou dit anders kunnen zitten?


  2. #312
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Afgelopen donderdag met Martin het brandststof syteem afgesteld. Was al niet slecht maar is nu veel beter!

    Moet alleen twee sensoren vervangen om alles weer goed mee te laten draaien. De TTS en de thermische schakelaar die het CIS klepje schakelt bij warme motor.

    Kloppen deze nummers volgens jullie?

    043 906 163 a (bosche 0280130214)
    047 131 851 d


  3. #313
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Na een lange winter zijn de werkzaamheden weer opgestart. Helaas zelf helemaal geen tijd dus staat de porsche nu bij een lokaal ROC als studie object voor leerlingen autotechniek.

    Heb een hele waslijst aan onderhoud voor ze opgeschreven, ben benieuwd.

    Ze kwamen er in iedergeval al achter dat de remmen een flinke revisie nodig hadden. Zowel voor als achter zijn ze dadelijk weer als nieuw.

    Met de kleppen stellen lopen ze tegen een probleem aan. Het lukt wel om de klepspeling te verkleinen maar niet om hem te vergroten (kan ook precies andersom zijn). Heb er zelf nog niet naar kunnen kijken maar was benieuwd of dit een bekend probleem is? Kan me niet voorstellen dat er echt iets mis is in de kop, die is pas helemaal gereviseerd.

    Nu snel alle andere projecten en Posts door lezen, heb een hoop gemist zie ik


  4. #314
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: mijn ride

    Trouwens, mocht je de "0280130214" nog zoeken moet je me even een PM sturen. Daar heb ik er toevallig nog één van liggen


  5. #315
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Net even bij de garage langsgelopen. Probleem is dat de klepstoters niet soepel terug bewegen, naar beneden. Iemand een idee hoe dat kan komen? ZE draaien wel soepel rond.


  6. #316
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Niemand een idee?

    Sensor moet ik ff checken. Is al besteld geloof ik...


  7. #317
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: mijn ride

    Ook als je er goet olie over laat lopen?
    En hoe heb je dat vast gesteld zonder kleppen en veren ?
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #318
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    De kop zit er gewoon op dus helemaal compleet met kleppen en veren. Het gaat er om dat de klepstoters (bus 0nder de nok) niet soepel beweegt. Ze draaien wel makelijk rond maar bewegen niet makelijk naar beneden. Met stellen is het dan lastig om te bepalen wanneer je de juiste klepspeling hebt. Ik dacht dan duw je ze gewoon met de hand even naar beneden maar volgens de docenten werkt dat niet helemaal zo. Kan me in ieder geval niet voorstellen dat het heel zwaar gaat want motor draait gewoon en dan bewegen ze continu omhoog en omlaag....

    Snap dus eigenlijk ook niet helemaal wat het probleem nou precies is. Maar hoopte dat iemand (lees Martin) hier er wat zinnigs over zou kunnen zeggen.

    Het is normaal wel zo dat de klepstoters uit zichzelf op de klepsteel zakken toch?


  9. #319
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: mijn ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scotch Bekijk Berichten
    De kop zit er gewoon op dus helemaal compleet met kleppen en veren. Het gaat er om dat de klepstoters (bus 0nder de nok) niet soepel beweegt. Ze draaien wel makelijk rond maar bewegen niet makelijk naar beneden. Met stellen is het dan lastig om te bepalen wanneer je de juiste klepspeling hebt. Ik dacht dan duw je ze gewoon met de hand even naar beneden maar volgens de docenten werkt dat niet helemaal zo. Kan me in ieder geval niet voorstellen dat het heel zwaar gaat want motor draait gewoon en dan bewegen ze continu omhoog en omlaag....

    Snap dus eigenlijk ook niet helemaal wat het probleem nou precies is. Maar hoopte dat iemand (lees Martin) hier er wat zinnigs over zou kunnen zeggen.

    Het is normaal wel zo dat de klepstoters uit zichzelf op de klepsteel zakken toch?
    Ja het is normaal dat ze op de klepstelen zakken
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #320
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    In ede afgelopen weken is de auto uitgelijnd, de remmen gereviseerd en nog wat andere zaken aangepakt.

    Heb nu ook besloten om de nokkenas en klepstoters gelijk te vervangen. We zijn nu zo lekker bezig

    Heeft een snellere nokkenas nog veel voordeel of kan ik hem beter origineel houden?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •