Pagina 33 van de 34 EersteEerste ... 23293031323334 LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 330 van de 338

Onderwerp: mijn ride

  1. #321
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: mijn ride

    ik vond mijn 924 lekkerder rijden met snellere nokkenas, onderin lever je niks in maar motor loopt soepeler door z`n toeren.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  2. #322
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Dat klinkt haast te mooi om waar te zijn welk type had je? Er zijn nogal wat varianten geloof ik.

    Gelukkig kan de oude toch nog even mee. Kan ik in de tussentijd mooi op zoek naar een ander exemplaar. Morgen weer eens op bezoek bij de garage. Het is fijn dat ikke uren niet hoef te betalen omdat het studenten zijn maar snel is anders...


  3. #323
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    we zijn weer een stapje verder. kleppen stellen lukt niet omdat na de kop revisie de stoters teveel uitsteken. Nu zag ik dat er revisie setjes bestaan met dunnere stelboutjes. Weet iemand waar die te vinden zijn?


  4. #324
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    en welke variant is dunner?

    046 109 453 D, E, F of G?


  5. #325
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: mijn ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scotch Bekijk Berichten
    en welke variant is dunner?

    046 109 453 D, E, F of G?
    Volgens mij staan er kerfjes in 0 tot 4 4 is de dunste al je het zo uitlegd
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #326
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Bedankt, de Porsche wordt deze week ergens thuisgebracht dan ga ik aan de slag.


  7. #327
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Sinds ik de P weer thuis heb zijn er weer goede ontwikkelingen geweest.

    Eerst alle kleppen nagelopen en bleek inderdaad dat de uitlaatkleppen net niet meer binnen stelbereik waren (klepspeling te klein)
    Vervolgens nokkenas eraf gehaald en de stelboutjes bekeken. Het bleek dat ik vooral boutjes heb met 0 of 1 streepjes.
    Even met MBH gebeld en we kwamen er achter dat meer streepjes dikker betekent. Andere boutjes konden het niet oplossen.
    Twee opties. Of de klepstelen afslijpen of de nokkenas slijpen. De nokkenas was sowieso niet meer al te best en voor de kleppen moet de kop eraf dus de nokkenas laten slijpen.

    Het profiel is 1.9 kleiner geworden (.95 per kant) en de klepspeling is nu .2 voor zowel in als uitlaat (door aangepast profiel). Heb hem vandaag binnen gekregen dus hopelijk deze week ergens terug plaatsen. Dan kan ik meten welke maat klepstelschroeven ik nu nodig heb. Ben benieuwd.

    Heeft iemand de dikkere stelschroeven voor me? Ik wil ze graag overnemen en/of ruilen tegen de schroeven die ik dadelijk overhoud.


  8. #328
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Zo was de nokkenas het resultaat stuur ik later nog op. Heb ik nog geen foto van

    WP_20150526_15_25_54_Pro.jpg


    Heb vast uitgerekend welke dikte stelschroef ik nu nodig heb:

    klepspeling was: min -0.4 / max 0,4 (stelbereik 0.8)
    nokkenas is 0.95 kleiner geworden
    klepspeling is geworden: min 0.55 / max 1.35 (stelbereik 0.8)

    origineel is de uitlaat speling 0.4 maar is nu 0.2 geworden. Dat betekent dat ik stelboutjes moet hebben die ongeveer 0.75 dikker zijn dan 0 of 1 streepje.
    Laatst gewijzigd door Scotch; 27/06/2015 om 10:21.


  9. #329
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Ben vandaag weer aan de slag gegaan met de kleppen stellen. Het valt een beetje tegen...

    De gereviseerde nokkenas is zover afgeslepen dat ik hem zelfs met dikkere stelboutjes (applaus voor mbh) niet afgesteld krijg. Ik ben nu aan het kijken voor ofwel het laten oplassen van de cubs of stelplaatjes op de klepsteel.

    De tweede optie lijkt mij het simpelste. Nu moet ik op zoek naar geschikte schijfjes en uitzoeken of dat gehard moet zijn.


  10. #330
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: mijn ride

    Passen de stelboutjes met 4 kerfjes ook niet meer?...
    Zou je dan niet gewoon terug een orginele nokken as plaatsen?

    Weet je waarom je nokkenas zo versleten is?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •