Pagina 34 van de 34 EersteEerste ... 243031323334
Resultaten 331 tot 338 van de 338

Onderwerp: mijn ride

  1. #331
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Ik ga (als het hier nog droog wordt) straks de nokkenas nog even eruit halen en met vier kerfjes passen. Kom nu iets van .5 tekort dus denk niet dat ik het haal maar wie weet.

    Het probleem is een beetje stom.

    Ik heb de kop laten reviseren. Daardoor kwamen de klepstelen verder naar boven. Vervolgens was de klepspeling te klein. De nokkenas moest toch nog geslepen worden dus die weg gebracht en gevraagd of ze hem iets kleiner konden slijpen zodat de kleppen weer te stellen waren. Heb destijds ook aangegeven hoeveel eraf moest. Dat is niet helemaal goed gegaan waardoor ik nu teveel klepspeling heb...

    Had het zelf wat beter aan kunnen geven dus wil de schuld ook niet bij de slijperij leggen.


  2. #332
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: mijn ride

    Tja... Tis ook niet gemakkelijk om dat in te schatten...
    Denk dat je er uiteindelijk wel uit zal komen...


  3. #333
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Ga er waarschijnlijk uitkomen met extra stelplaatjes op de klepstelen. FF spannend of ik de juiste maat kan vinden.

    Daarnaast nog de verassing dat de stelboutjes wel streepjes erop hebben staan maar dit zegt niks over dikte. Zijn allerlei maten door elkaar...


  4. #334
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: mijn ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scotch Bekijk Berichten
    Ga er waarschijnlijk uitkomen met extra stelplaatjes op de klepstelen. FF spannend of ik de juiste maat kan vinden.

    Daarnaast nog de verassing dat de stelboutjes wel streepjes erop hebben staan maar dit zegt niks over dikte. Zijn allerlei maten door elkaar...
    Dat is appart of mis ik iets gebruikt audi ook andere maten tov de streepjes
    Anders is dat niet te verklaren lijkt mij.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #335
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Volgens de man die het blok heeft gereviseerd gebeurt dit wel vaker (met name bij japanners). Dan zit er geen of een heel onlogisch systeem in om concurrenten en niet dealers te verwarren.


  6. #336
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: mijn ride

    Goh... Ik check het altijd heel eenvoudig.
    Ik zet de schuifmaat op een bepaalde opening vast en kijk hoever ik het stelboutje ertussen door kan schuiven.
    Als je er 2 naast elkaar steek, zie je direct welke dikker is en welke dunner.
    doe dit een paar keer, en je krijgt wel meer gevoel welk stelboutje je nodig hebt.
    Dan ben je onafhankelijk van de soms slecht ziende streepjes of bv afgesleten stelboutjes...


  7. #337
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    handig systeem!

    ik kom nu 6 tot 7 tienden tekort. Dat is niet op te lossen met dikkere boutjes geloof ik... Maar goed nu bezig met plaatjes op de klepstelen.


  8. #338
    Ingeschreven
    02/10/2011
    Berichten
    350

    Re: mijn ride

    Na een kleine twee jaar ben ik weer aan de slag gegaan met de Porsche.

    In de tussentijd druk bezig geweest met het verbouwen van mijn nieuwe huis en een beetje vergeten dat de P nog ergens geschorst op een parkeerterrein stond. Helaas waren de locale stadswachten hem niet vergeten en kreeg ik onlangs een forse boete voor op de openbare weg staan... Wordt waarschijnlijk kwijtgescholden maar was wel een goede reden om de draad weer eens op te pakken

    Ik heb de nieuwe nokstoters en nokkenas geplaatst samen met een revisie bedrijfje uit de buurt en na flink wat proberen (en een jerrycan verse benzine) kwam de motor weer tot leven. Eerst door de wasstraat en toen langs de apk en hij mag weer twee jaar rijden. Paar keer een stukje gereden met benzine verbeteraar (om het systeem weer schoon te krijgen) en ging steeds beter lopen. Wel nog problemen met de afstelling van de K jetronic (warme start en moeilijk lopen bij koude start).

    Nu heeft de vrij nieuwe brandstof pomp het gisteren begeven waarschijnlijk door troep in het systeem. Die ga vervangen maar ik heb niet echt zin om me te verdiepen hoe je het K jetronic systeem moet afstellen. Heeft iemand hier op het forum toevallig goede ervaringen met een garage in de omgeving van Dordrecht of is er nog een forum lid die het leuk vindt om te doen?

    Groeten Wouter


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •