Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22
  1. #11
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: remmelarij opwaarderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    een reportage zal te vinden zijn in mijn projecttopic. Ik heb geluk dat ik die sloper goed ken, mag alles terug brengen als het niet zou passen. Komt bij dat ik 2 maaanden tijd heb!!
    zou perfect moeten passen
    ik had dit al eens nagekeken en toen er zo'n pasat over de vloer kwam heb ik de bevestiging gemeten en op het eerste zicht leek me dit perfect te kunnen

    als je de voorste gaat vergroten doe dit dan ook bij de achterste remmen

    gebruik de voorste rempompjes van een kever deze zijn ook groter en passen perfect deze zaten op m'n vorige 924 en had me 30€ gekost voor de 2 pompjes bij bbt in sint-job


  2. #12
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: remmelarij opwaarderen

    waarom zou ik achter nog iets doen? Tweederde van de remkracht komt op de voorwielen en als ik de achterste te sterk maak wordt de kans op blokkeren enkel groter. Ik heb mijn muuske niet om te racen, ik ga er dagelijks mee rijden. Nu is mijn ervaring met de remklauwen die er nu op zitten dat die nipt berekend zijn op de prestaties van de 924. In het hedendaags verkeer is een beetje overcapaciteit niet overbodig.
    Trouwens is de hoofdremcilinder van de Kever 19 mm binnenmaat en van de 924 23.8 mm, waarom zou ik een kleinere diameter plaatsen?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #13
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: remmelarij opwaarderen

    wat zijn de kosten en kan je er voor mij toevallig nog een set scoren??

    anders pb??
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  4. #14
    Ingeschreven
    27/02/2009
    Berichten
    380

    Re: remmelarij opwaarderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    waarom zou ik achter nog iets doen? Tweederde van de remkracht komt op de voorwielen en als ik de achterste te sterk maak wordt de kans op blokkeren enkel groter. Ik heb mijn muuske niet om te racen, ik ga er dagelijks mee rijden. Nu is mijn ervaring met de remklauwen die er nu op zitten dat die nipt berekend zijn op de prestaties van de 924. In het hedendaags verkeer is een beetje overcapaciteit niet overbodig.
    Trouwens is de hoofdremcilinder van de Kever 19 mm binnenmaat en van de 924 23.8 mm, waarom zou ik een kleinere diameter plaatsen?
    heb het niet over de hoofdremcilinder maar de pompjes achteraan vervangen door de voorste pompjes van een kever blokeren gaan je wielen trouwens zeker niet doen remkracht zal goed verdeeld zijn


  5. #15
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: remmelarij opwaarderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jessy1984 Bekijk Berichten
    heb het niet over de hoofdremcilinder maar de pompjes achteraan vervangen door de voorste pompjes van een kever blokeren gaan je wielen trouwens zeker niet doen remkracht zal goed verdeeld zijn
    sorry, verkeerd gelezen. nu begrijp ik het. is idd geen verkeerd idee, ga er eens aan rekenen.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #16
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: remmelarij opwaarderen

    Dit is de set die ik op q01z z'n auto heb gezet. Vraag me niet meer de combinatie, ben een paar keer naar de sloop gegaan om te passen en doen.

    Klauwen waren iets van Ibiza Cupra/ Audi Quattro. Houders kwamen weer van een andere auto met massieve schijven. Het heeft dus ook geen zin om houders te gebruiken van een auto met geventileerde schijven, maar ik neem aan dat ik dat niet hoef uit te leggen.


  7. #17
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: remmelarij opwaarderen

    Verder hebben die grotere achterremcylinders alleen nut als je voor ook andere klauwen met grotere zuigers neemt. Anders werkt het alleen maar nadelig.


  8. #18
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: remmelarij opwaarderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2 Bekijk Berichten
    Verder hebben die grotere achterremcylinders alleen nut als je voor ook andere klauwen met grotere zuigers neemt. Anders werkt het alleen maar nadelig.
    zuigerdiameter 924 is 48, passat is 54 mm
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  9. #19
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: remmelarij opwaarderen

    De klauwen die ik heb gemonteerd waren zijn 57mm. Ik heb wat op google gezocht, is denk ik van een Audi 100 Quattro.

    Dit is ook een mooi setje 2x 40mm zit op Audi 80 V6 en Quattro:


  10. #20
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: remmelarij opwaarderen

    en die kosten? en passen ook op de bracket van de Passat?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •