Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Ti-Tourist (Erik)

  1. #1
    Ingeschreven
    02/12/2012
    Berichten
    19

    Ti-Tourist (Erik)

    Stel je voor
    Hallo iedereen,

    Even kort wat informatie over mezelf: In het dagelijks leven luister ik naar de naam Erik, 31 jaar en woon in de omgeving van Woerden. Zoals enigszins uit mijn nick-name is af te leiden, verplaats(te) ik mij in een BMW E36 318ti. Als liefhebber zeg ik: geen bijzondere auto, maar de aandrijving zit voor mij aan de goede kant en de lichte viercilinder zorgt ervoor dat het lekker stuurt en er zit nog wat vaart in & kost niet teveel. Naast dagelijks vervoer reed ik er ook regelmatig een rondje mee over een circuit of de Ring in toeristentempo.



    Echter, in juni dit jaar moest de Compact naar de sloop en kwam er een Seat Ibiza voor terug. Goed autootje met nu slechts 60.000 km op de teller, maar dodelijk saai en als liefhebber zit ik me nu toch te verbijten. Dus nu dan toch maar toegeven aan het onvermijdelijke en op zoek gaan naar een 924 of 924S.

    Een oom van me heeft tot 2006 alleen maar in 924's of S'en gereden. M'n eerste rijles (3 jaar oud) was bij m'n oom op schoot op een landweg. Na het halen van m'n rijbewijs ook als eerste auto daarin mogen rijden. M'n oom was zeer goed bevriend met het hoofd verkoop van Pon in Amersfoort - later Leusden. Helaas leeft de goede man niet meer, maar alle avonturen vergeet ik niet zo snel meer.

    De laatste 924 S van m'n oom staat in de garage al enkele jaren stil in afwachting van een goede opknapbeurt. De motor liep na ruim 500.000 km niet zo best meer. Hij gebruikte 'm dagelijks. Die gaan we in ieder geval t.z.t. opknappen. Hij heeft ook een hele mooie kleur voor een 924 (zeeblauw / lichtgroen metallic) - weet de exacte kleurnaam niet. Ik wil in ieder geval nu op zoek gaan naar een leuke daily voor mezelf en stuitte daarbij op dit forum. Hoop hier een stuk wijzer te worden & het enthousiasme voor het model te delen.

    Ben ook een groot fan van diverse racers die veel ouder zijn dan ikzelf.Le Mans Classic, Spa Six Hours & Monaco Historique GP bezocht ook regelmatig bezoeker van de AvD Oldtimer GP. Weet verder geen zak van techniek af en heb twee linkerhanden, maar het ziet er mooi uit & klinkt goed, dus vind ik het al gauw prima. Ik schrijf af en toe iets voor een aantal websites over klassieke racers (Driving-Fun & Gummen.Org) en hoop een keertje voor de Nederlandse versie van Octane iets te kunnen doen.



    Met vriendelijke groeten,

    Erik


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Ti-Tourist (Erik)

    Welkom hier en Ja leesvoer genoeg
    en succes met je zoektocht naar je 924
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Ti-Tourist (Erik)

    Welkom Erik. Mooie introductie. Ik hoop dat je iets moois gaat vinden, ik zou zeggen neem je tijd en stel hier je vragen. Op gebied van de 924 kennis genoeg aanwezig. Ik hoop ook dat je de 924s van je oom weer aan de praat krijgt. Dat moet een bijzondere auto voor je zijn. Heb je daar toevallig een foto van.....?
    924S '87


  4. #4
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531
    Welkom in het 924 walhalla

    Idd een mooie introductie


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #5
    Ingeschreven
    25/10/2012
    Locatie
    Wolfsburg (Duitsland)
    Berichten
    181

    Re: Ti-Tourist (Erik)

    Welkom en mooi verhaal. Maar 500.000 km met een 924S? Dat zijn meer dan behoorlijke kilometerstanden, en dat geeft toch wel de degelijkheid van zo'n auto aan
    Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.


  6. #6
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: Ti-Tourist (Erik)

    Welkom,

    Prachtig verhaal. Zo zie je maar weer (erik) dat jij ook besmet kunt raken met dit dit virus.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  7. #7
    Ingeschreven
    11/10/2012
    Locatie
    koersel
    Berichten
    267

    Re: Ti-Tourist (Erik)

    welkom en veel plezier hier


  8. #8
    Ingeschreven
    02/12/2012
    Berichten
    19

    Re: Ti-Tourist (Erik)

    Even testen of 'ie het nu wel doet.

    @ iedereen: Bedankt voor het welkom. Foto's zal ik z.s.m. opsnorren.


  9. #9
    Ingeschreven
    02/12/2012
    Berichten
    19

    Re: Ti-Tourist (Erik)

    Nieuwe test... Eens kijken of het bericht nu wel geplaatst wordt....

    EDIT: @ allen: Bedankt voor het welkom. Ik had tot nu toe steeds problemen met posten. Ik zal binnenkort foto's opzoeken en wat anekdotes bovenhalen.


  10. #10
    Ingeschreven
    02/12/2012
    Berichten
    19

    Re: Ti-Tourist (Erik)

    Tijd voor een update. Zie dat ik hier al heel lang niet meer gepost heb.

    De auto uit de garage is zo slecht dat hij na meer dan 10 jaar stilstand, roest door verkeerd opgetild te zijn in een garage bij een beurt, plus de slechte motor - eigenlijk alleen voor onderdelen gebruikt kan worden en gaat nog begin vorig jaar naar een bevriende monteur. Oom is helaas door een rotziekte overleden vorig jaar. Daardoor een streep door alle restauratieplannen. Door omstandigheden ook helemaal niet gezocht naar een 924 in de afgelopen jaren. In de laatste maanden daar wel serieus werk van gemaakt.

    Was een paar weken geleden zondags naar Capital Cars & Classics geweest in Amsterdam. In eerste instantie vooral om een beetje auto’s te kijken, maar tegelijkertijd om ook eens een idee te krijgen van de gang van zaken m.b.t. zoekopdrachten in Duitsland en Zwitserland en de bijbehorende kosten. Had er alleen niet zo’n lekker gevoel bij. Van die gladde IVA-jongens met speknekkies en van die Italiaanse gekleurde stierenpiemelleren schoenen.

    Vervolgens Marco Hof eens benaderd of hij nog zoekopdrachten deed. Niet meer, maar iemand waarmee hij samenwerkte wel. Wat verkennende gesprekken gehad over het importeren van een bruine 924S, maar het werd niks. Prijzen mogen in Duitsland wel lager liggen, maar met de kosten voor het importeren, zit je ook op Nederlandse prijzen. Auto’s zijn dan net zo goed / slecht. Die bruine had wel wat documentatie en een paar plekken, maar stond al lang stil. Geen TUV, niks. Dit soort auto’s zijn toch altijd wel een gok, maar zo werd het wel een dure.

    Vervolgens gewoon in Nederland gekeken. Wat er zo te koop stond online, werd ik niet echt warm van. Belde nog naar Elst voor de vroege blauwe tweeliter die daar te koop staat, maar hij was binnen een paar minuten van ons gesprek al heel raar schichtig aan de telefoon. En dat terwijl ik gewoon (normaal) informeerde naar wat hij te koop had. Dat leverde niet echt veel vertrouwen op. Hoe komt dat? Heb vervolgens nog wat verder geïnformeerd, maar kreeg niet heel veel positiefs terug. Veel gevalletjes van goedkoop inkopen, enigszins oplappen en dan voor het dubbele wegzetten. Nog wat tweeliters gereden, maar steeds in slechte conditie.

    Uiteindelijk vorige week de tip van iemand opgevolgd en Fred Dekker gebeld. Leverde een heel leuk gesprek op. Hij blijkt 924’s en 944’s te sparen. En de spaardrift was nogal uit de hand gelopen. Plus een flinke berg aan onderdelen. Wilde nu toch wat gaan verkopen, want hij kan ze niet allemaal rijden en tegen de tijd dat hij ze allemaal af zou hebben, zou het toch zachtjes tijd zijn voor een rollator. Adverteert er verder niet mee omdat hij er niet van leeft. Een paar auto’s doorgenomen. Afspraak gemaakt voor afgelopen gistermiddag en naar Apeldoorn gereden. Dat sparen bleek inderdaad te kloppen….. Rondje gemaakt door de zaak en langs zijn “collectie”. Zaten leuke dingen tussen. Gewoon een eenvoudige garage, Fred simpelweg in een oude trui en spijkerbroek met zwarte handen, nog ouderwetse kalenders met het betere “bodywork” aan de muur, overal stapels met onderdelen. Veel meer mijn soort ding. Simpel, recht voor z'n raap.

    De verschillende auto’s bekeken, nogmaals besproken wat ik zocht en uiteindelijk een rondje gereden in een tweeliter. Grand Prix Weiss, verzinkte carrosserie, handgeschakelde vijfbak en kofferbakspoiler. Auto was niet rot en zat goed in de lak. Enige was dat de auto niet netjes was bijgewerkt. Op een paar plekken meer “bijgekliederd”. Van een afstandje niet opvallend, maar van dichtbij wel zichtbaar. Auto was technisch wel heel goed. Starten & lopen, schakelde strak, stuurde goed, remmen OK, oliedruk goed, elektra prima, alles werkte naar behoren. Uiteindelijk voor een heel schappelijke prijs het met elkaar eens geworden. Hij maakt nog wat kleine dingen in orde (origineel stuurtje erin, andere wielen en een klein beurtje). Als het goed is, volgende week zaterdag ophalen.

    Voor wat ik er mee wil gaan doen, is dit prima zo. Technisch is de auto goed en niet rot. Daar ging het uiteindelijk echt om. Natuurlijk was een 2.5. mooier geweest, maar de auto is zo al heel dicht in de buurt bij hoe ik een 924 graag had willen hebben. Hij had ook een automaat staan, maar een handbak vond ik toch wel erg fijn. En door de wat mindere lak heb ik ook geen remming om ‘m simpelweg te gebruiken. Bij een deuk of kras maak ik me dan niet zoveel zorgen. Het rijden bracht me direct weer terug naar begin jaren negentig. Het voelde vooral als het (weer) aantrekken van je favoriete oude jas op broek. Zeker niet de mooiste, maar wel een eerlijke auto.

    Ben tevreden. Nu hopen dat het defects-draadje kort blijft. Wel vast een ANWB abonnementje afgesloten.

    Als iemand nog een tip heeft qua verzekering, graag.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •