Pagina 3 van de 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 55

Onderwerp: mijn eerste porsche

  1. #21
    Ingeschreven
    03/12/2007
    Berichten
    29

    Re: mijn eerste porsche

    Hallo Stefan,

    eine reparaturanleitung findest du auf http://www.924.id.lv .( Haynes Manual suchen.)
    Die Seite ist auf Litauisch, die Anleitung aber auf Englisch.
    Ein Handbuch für deinen Wagen kannst du im Porsche-Zentrum nachbestellen.
    Ca. 15 Euro.
    Sorry vor het duits maar min nederlandse is nog niet op niveau......

    Grüsse,
    Norbert :wink:
    Never touch a running system.....


  2. #22
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: mijn eerste porsche

    Ik zal eens kijken of dat in mijn boekje staat...

    De sproeiers bedien je door aan de hendel van de wissers te trekken (naar je toe), of was het nou van je af duwen? D@mn, ik heb teveel auto's. Duurt wel even voor-ie daadwerkelijk begint te werken.

    Wat de niet werkende interval en achterruitverwarming betreft: welkom bij de club!

    Achter de pook zit bij mij alleen de achterwisser, maar ik heb ook geen elektrische spiegels. Hadden ze die al in '77? Toen had je toch alleen maar die Golf I-spiegels? Er wordt nogal eens geknutseld aan 924s, de meeste zijn niet meer origineel.

    Ik heb via mijn (Audi-)dealer een nieuw instructieboekje (van een '83er, de oudste die ze volgens mij nog hadden) besteld. Kostte officieel iets van drie tientjes, maar ze waren vergeten een factuur te sturen. Hij was dus heel goedkoop voor mij.


  3. #23
    Ingeschreven
    13/06/2007
    Berichten
    162

    Re: mijn eerste porsche

    Welkom op dit forum Stefan!!

    Carnaval :-D helemaal goud :grin:.
    In De Lier is dit ook elk jaar een groot feest. Bij ons is de carnavalsoptocht altijd op zaterdag.
    Vorige jaar ben ik in Breda geweest om carnaval te vieren, echt super.
    Volgende week zaterdag kan het niet te gek maken op zaterdag want de zondag erna heb ik een meeting! :wink: :!:
    924, 1984


  4. #24
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: mijn eerste porsche

    spiegels waren pas een optie model jaar 78
    als je een late 77er heb kan het zijn dat ze er op horen
    een van de knopjes in het midenconsole is nog een koplamp sproeier
    wel eerder geleverd als optie van binnen uit verstelbare (met de hand) convec spiegels

    interval is waarschijnlijk het relais (dat is nummer X)
    onder het stuur onderste rij relais de 3de van rechts het is een van de twee iets langere relais


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #25
    Ingeschreven
    24/01/2008
    Berichten
    35

    Re: mijn eerste porsche

    Probleem met de ruitensproeier is opgelost, stekkertje op het pompje schoongemaakt en een beetje contact spray en voila.
    De spiegels zijn nog even een raadsel, als ik meer tijd heb zal ik de portierbekleding eens weghalen en kijken wat er tevoorschijn komt.
    Ik denk dat het interieur een keer is gewisseld en dat daarom al de schakelaars er wel zitten, maar dat de spiegels niet te verstellen zijn omdat dit simpelweg geen elektrische zijn.
    Maar van binnen uit zijn ze ook niet te verstellen met een pookje of iets dergelijks.
    Dan voorlopig maar gewoon met het raampje open net zolang stellen tot je iets ziet.
    Verder is de wagen voorzien van een alarm met centrale deurvergrendeling en afstandsbediening. Maar hiervoor is de cilinder van het slot omzeild zodat de portieren niet meer met de sleutel open of dicht te maken zijn.
    Ik denk dat dit op termijn er ook uitgaat, de deurvergrendeling in iedergeval, net zoals de veel te moderne radio met cd en mp3 en usb en weet ik veel wat voor knopjes nog meer.
    Dit weekeinde eerst maar eens een grote beurt, alle vloeistoffen vervangen en de distributieriem+spanrol.
    De onderhoudshistorie is niet bekend, en ik wil het zekere voor het onzekere.
    Ik heb nog wel een fototje gevonden dat op 2dehands.nl stond, dit is hem dus geworden, maar gelukkig niet voor de naar mijn mening veel te hoge vraagprijs.
    Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen en alvast bedankt voor de info.
    Groet Stefan. :wink:
    Ik zeg maar zoo da's korter als dierentuin.


  6. #26
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: mijn eerste porsche

    Da's wel een heel klein fotootje...
    EDIT: ah, stukken beter. Mooie kar!

    Sorry voor het carnavals-geOH. Was niet de bedoeling.


  7. #27

    Re: mijn eerste porsche

    das vooral een heel mooi fotootje!

    briljante kleur.. en dan met het blauwe kentekenplaat.. echt super!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  8. #28
    Ingeschreven
    24/01/2008
    Berichten
    35

    Re: mijn eerste porsche

    Zo beter denk ik (die foto dan).

    Sorry voor het carnavals-geOH. Was niet de bedoeling.
    Maak je geen zorgen, ik kan heus wel wat hebben hoor (vergeet niet ik ben docent op een roc).

    Wat het bouwjaar betreft, het kenteken is afgegeven in november 1977, maar als ik naar het cassisnummer kijk is dit een 78 nummer.
    Ik zeg maar zoo da's korter als dierentuin.


  9. #29

    Re: mijn eerste porsche

    *gooit een hand krijtjes richting je voorhoofd*
    (tsja, vroeger leerling geweest he.. oll: niet op een ROC hoor )

    foto is nu gewoon normaal formaat, dus ik zal wewat gemist hebben net..

    ik wil ook een zilvergrijze echte oude erbij.. liefst zonder spoiler.. ops:
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  10. #30
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: mijn eerste porsche

    Eerst was-ie 765 bytes.

    Inderdaad een prachtige auto! Die spiegels zijn van het latere type, kunnen best elektrisch bediend zijn.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •