Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23
  1. #1
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    hij loopt als een klokje !

    Het is hier terug de zoon van Pitjepeter.
    Ik heb al jullie raad opgevolgd en bij deze heeft hij daarnet rond half 1 zijn eerste teken van leven gegeven !

    Na gisterenavond nog een probleem te hebben met een kapotte dichting van de benzinefilter heb ik hem vandaag dan toch eindelijk kunnen laten draaien en hij loopt dus als een klokje !

    Er zijn mij echter wel 2 dingen opgevallen.

    Uit de uitlaat kwam enorm veel vuil, ik denk zelfs dat het olie is. Of misschien is het gwn roet van de uitlaat dat na al die jaren vrij komt. Heb er een foto van gepakt.

    En ook kan er niet geschakeld worden.
    Het viel al op dat als de motor niet draaide dat je de koppelingspedaal redelijk hard moet induwen (ik weet niet of dat ook zo is dus vraag ik het hier even ?)
    Voor de rest krijgen we de versnellingspook in alle versnellingen als de motor niet draait.
    Maar als hij wel draait kraakte hij in achteruit en kregen we hem niet in eerste ( ofwel was dat omdat mij pa het niet echt meer durfde na dat gekraak ) maar toch, het moet dan aan de ambriagekabel liggen of aan de ambriage zelf liggen?

    mvg,
    Tim.
    Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers


  2. #2
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    Re: hij loopt als een klokje !

    foto's van het mooie moment
    Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers


  3. #3
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: hij loopt als een klokje !

    mooi man!! :thumb: :thumb: :thumb:

    heb je nog snel gedaan :-)

    en dat er vul uit de uitlaat komt lijkt mij niet verwonderlijk na al die jaren stilstaan
    maar je moet het wel in de gaten houden
    als hij het nog doet na een paar maal goed warm te zijn geweest moet je
    toch gaan zoeken wat het is !
    think PORSCHitive


  4. #4
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    Smile Re: hij loopt als een klokje !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaas 924 Bekijk Berichten
    mooi man!! :thumb: :thumb: :thumb:

    heb je nog snel gedaan :-)

    en dat er vul uit de uitlaat komt lijkt mij niet verwonderlijk na al die jaren stilstaan
    maar je moet het wel in de gaten houden
    als hij het nog doet na een paar maal goed warm te zijn geweest moet je
    toch gaan zoeken wat het is !
    Ja ik ga hem morgen denk ik echt voor de eerste keer laten warm draaien, nu ga ik eerste de koelvloeistof vervangen want na al die zenuwen die ik had ben ik dat wel vergeten, dus heb ik hem maar 5 minuten laten draaien
    Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers


  5. #5
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    Re: hij loopt als een klokje !

    owja !

    ambriagekabel = koppelingskabel
    ambriage = koppeling
    ;-) Weet niet zeker of jullie dat woord kennen ...
    Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers


  6. #6
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: hij loopt als een klokje !

    Heb je de koppelingskabel reeds bijgesteld ? kan zijn dat het hiermee opgelost is.
    Ik heb het ook nog voor gehad. Ik moest er goed voor zorgen dat ik mijn koppeling goed indrukte ( bijna door mijn bodemplaat) Na even aan te spannen was dit opgelost.


  7. #7
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    Re: hij loopt als een klokje !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopre Bekijk Berichten
    Heb je de koppelingskabel reeds bijgesteld ? kan zijn dat het hiermee opgelost is.
    Ik heb het ook nog voor gehad. Ik moest er goed voor zorgen dat ik mijn koppeling goed indrukte ( bijna door mijn bodemplaat) Na even aan te spannen was dit opgelost.
    De koppelingskabel zal je dan onder de wagen moeten bijstellen zeker? Omdat de versnellingsbak achteraan ligt ...
    Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers


  8. #8
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: hij loopt als een klokje !

    Volgens mij komt de kabel door het schudboord heen en kan je hem zo stellen.

    Net zoals de golf daar achter ( heb um zelf ook , leuk dingetje he!! :-))
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  9. #9
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    Re: hij loopt als een klokje !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShroudedVeil Bekijk Berichten
    Volgens mij komt de kabel door het schudboord heen en kan je hem zo stellen.

    Net zoals de golf daar achter ( heb um zelf ook , leuk dingetje he!! :-))
    Zal strak eens kijken, het zal de eerste keer zijn dat ik een koppelingskabel bijstel.

    en ja het Golfje is lekker ! Maar er is nog meer werk aan dan de Porsche edface:
    Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers


  10. #10
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: hij loopt als een klokje !

    Gelukkig zijn de onderdelen van bijde auto's niet zo duur!

    Het is niet moeilijk hoor, als je bij je golf kijkt, boven je Vbak zit een stel schroef, als je daar aan draaid (is gewoon een moer) verander je je koppelingspedaal,(het zwarte ding wat je het eerst tegen komt als je de koppelingskabel volgt) en volgens mij gewoon het zelfde bij de 924 :-)
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •