Pagina 2 van de 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 95
  1. #11
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pas Bekijk Berichten
    De normale 924 heeft geen stuurbekrachtiging dus zoals te verwachten met lage snelheden en inparkeren zal het zeker zwaarder gaan als een auto met stuurbekrachtiging. Ik zou zeggen, probeer het eerst met een testritje voordat je er vanaf ziet.

    Geloof dat de 924s het wel weer hebben?
    Stuurbekrachtiging was een optie voor de S dacht ik , en de late 924's dacht ik ook (Maar weet ik niet zeker!!)

    Een 944 kan bv ook zonder stuurbekrachtiging zijn , zoals de mijne
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  2. #12
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    als binnenschipper zul je best handig zijn, dus een Golf 1 zoeken met bekrachtiging en monteren die hap!!

    beter nog, tegenwoordig zijn ze elektriek verkracht.... ehh bekrachtigd. Idee misschien? Wel ook een zwaarder dynamotje monteren, deze trekt dat niet
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #13
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    als binnenschipper zul je best handig zijn, dus een Golf 1 zoeken met bekrachtiging en monteren die hap!!

    beter nog, tegenwoordig zijn ze elektriek verkracht.... ehh bekrachtigd. Idee misschien? Wel ook een zwaarder dynamotje monteren, deze trekt dat niet
    Moet dan wel een rechtsgestuurde Golf zijn........


  4. #14

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pas Bekijk Berichten
    De normale 924 heeft geen stuurbekrachtiging dus zoals te verwachten met lage snelheden en inparkeren zal het zeker zwaarder gaan als een auto met stuurbekrachtiging. Ik zou zeggen, probeer het eerst met een testritje voordat je er vanaf ziet.

    Geloof dat de 924s het wel weer hebben?
    Ik zal me er zeker eens in verdiepen! En uiteraard ondervinden rijdens een proef-ritje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaas 924 Bekijk Berichten
    is goed
    zaterdag of begin volgende week ga ik even voor je kijken
    en fotograveren!!
    Heel fijn, Klaas, dat word zeer gewaardeerd!:thumb:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    als binnenschipper zul je best handig zijn, dus een Golf 1 zoeken met bekrachtiging en monteren die hap!!

    beter nog, tegenwoordig zijn ze elektriek verkracht.... ehh bekrachtigd. Idee misschien? Wel ook een zwaarder dynamotje monteren, deze trekt dat niet
    Frenske: Handig ben ik wel, maar ZO handig?? Bovendien is dat niet echt een optie bij eem dagelijkse auto, die wil je toch te pas en te onpas kunnen gebruiken. Bovendien is sleutelen aan grotere projecten hier aan dek niet echt mogelijk.:doh:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2 Bekijk Berichten
    Moet dan wel een rechtsgestuurde Golf zijn........
    En waarom dan wel? Overigens lijkt het me net zo lastig om een Golf Mk1 te vinden met stuurbekrachtiging, zeker als ie ook nog rechts gestuurd moet zijn, dan een sloop 924 te vinden met stuurbekrachtiging.

    Gr. Ed


  5. #15
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Frenske: Handig ben ik wel, maar ZO handig?? Bovendien is dat niet echt een optie bij eem dagelijkse auto, die wil je toch te pas en te onpas kunnen gebruiken. Bovendien is sleutelen aan grotere projecten hier aan dek niet echt mogelijk.:doh:
    Gr. Ed[/QUOTE]

    hmmm, zou je niet kiezen voor een modern koekblik? Een klassieker als dagelijks vervoermiddel inzetten is eigenlijk niet echt verstandig, zeker als je verwacht dat aan de sleutel komen lopen is :doh: Daar wil het met oude autokes wel eens misgaan.......
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #16

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Ik heb een modern koekblik, en dat is ook geen garantie voor direct lopen... :doh:

    Ik heb wel aardig vertrouwen in ouderwetsche techniek. Er zit minder op en aan, dus kan er minder kapot. En als het kapot gaat, kun je het vaak zelf herstellen.
    Overigens word een dagelijkse auto bij mij niet dagelijks gebruikt. Eigenlijk alleen in de weekenden, en dan nog niet erg veel. Vandaar ook dat ik overweeg om klassieker te gaan rijden. Gereedschap en basis-kennis autotechniek heb ik wel.

    Gr. Ed


  7. #17
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Welkom Ed! Leuk dat je geïnteresseerd bent in 'n 924. Op zich best een interessante klassieker om te rijden. Er zijn nog heel veel onderdelen (op dit moment zelfs vaak nog nieuw) te krijgen en het is best een degelijke auto. Als je kunt kiezen kun je 't best een auto vanaf eind '80 kiezen. Vanaf dat moment is de carrosserie namelijk geheel gegalvaniseerd. Dus dat roest wat minder hard. Oh ja, een 924 rijdt best lekker vlot, maar écht heel snel is ie ook weer niet en met automaat wordt ie nog wat minder snel; dat is best jammer. Houd er verder rekening mee dat je met een oude auto als een 924 regelmatig wat te sleutelen hebt. Dit is deels normaal onderhoud (oude auto's hebben meer onderhoud nodig) en deels vervangen van versleten onderdelen. En dit zul je blijven hebben, zolang je de auto rijdt. Dus altijd wat geld hiervoor achter de hand houden is zeker zinvol. Blijft over dat 't een erg prettig rijdende auto is die er (dat vinden de meeste mensen hier in ieder geval ;-)) ook nog eens erg goed uit ziet! Veel succes en plezier met zoeken en wie weet tot ziens op een meeting!


  8. #18

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Bedankt voor je reactie!
    Ik zou natuurlijk wel voor een 924 van eind jaren '80 kunnen kiezen, punt is echter, dat deze nooit klassieker zal worden, en je dus veel blijft betalen. Veel is natuurlijk relatief, want zo zwaar is een 924 niet, maar toch. De overstap van mijn huidige diesel-boot naar een klassieker is voornamelijk gebaseerd op financiën. Zeker nu het rekening-rijden dichterbij komt. Maar nu de volgende vraag: Is een 924 roest-gevoelig van huis uit, of alleen bij matig/slecht onderhoud? Ikzelf pleeg mijn auto's goed te verzorgen, een knap exemplaar zal dus ook knap blijven. :-)

    Wat betreft het oudere auto rijden, mijn huidige C5 is 1 van de weinige jonge, moderne auto's die ik gehad heb. Bij nr. 35 ben ik gestopt met tellen, ik heb simpelweg te veel auto's gehad. Vele daarvan waren uit de jaren '80. Sleutelen is mij dus niet vreemd, en dat lukt ook heus wel. Bovendien breng ik mijn auto naar een fijne garage, niet duur, wel goed. Mijn vriendin heeft een VW Polo uit '94, 1 van de laatsten van het oude model. Deze kan dus als back-up dienen, als de 924 eens wat groter onderhoud, of reparatie nodig heeft. En zoals je al zei, elke auto heeft onderhoud nodig.
    Bij de prestaties heb ik mij geen illusies gemaakt. Een 2 liter van 125 pk doet geen wonderen in een auto van meer 1.000 kilo. Vlot, maar ook niet meer dan dat.
    Maar dat geeft ook niet, we mogen toch niet harder dan 120 km/h. En als ik op de Autobahn eens 160 rij, vind ik het al leuk. Maar ik zal eerlijk zijn, de adrenaline begint pas te stromen boven de 220 km/h. Maar goed, dan moet je geen klassieker kopen, vind ik.

    Gr. Ed


  9. #19
    Ingeschreven
    19/08/2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    257

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Hallo Ed,
    Ik rijd de 924 zakelijk voornamelijk vanwege de bijtelling. Er zijn weinig klassiekers die je buiten kunt laten staan. Mercedes, Volvo (heb ik met plezier gehad), Audi 100 en toen kwam ik op de gegavaniseerde 924. Ik zit er redelijk goed in. De auto stuurt zwaar als je het vergelijkt met een auto met stuurbekrachtiging. Als je het filmpje van wheeler dealers bekijkt op you tube dan wordt een automaat afgeraden (na 4 minuten)
    Tja die auto's staan al een tijd bij Hofman. Die Golfjes zien er ook niet gek uit;-) Trouwens die Scirocco werd vroeger ook een poor man's Porsche genoemd. En je kan er met 4 personen in.


  10. #20

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Een automaat word door de Wheeler Dealers idd afgeraden.:| Beetje jammer, dat ze er niet bij vertellen, waarom de automaat word afgeraden. Zijn er hier luitjes met ervaring met de automaat? Een automaat is geen must, maar toch wel een pré.

    Hoe lijkt het trouwens met het praktisch nut van de kofferbak? Hij ziet er nogal ondiep uit, maar wel redelijk qua oppervlakte. Ik verwacht natuurlijk geen zeëen van ruimte, maar ik ben wel nieuwsgierig.

    Ik wacht met smart op iemand die mij antwoord kan geven over de eventuele roest-gevoeligheid van de 924. Roest ben ik "allergisch" voor, daarom bv hoef ik geen Mercedes-Benz van het W123 model.

    Gr. Ed


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •