Pagina 3 van de 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 95
  1. #21
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Roest is geen thema bij de 924 vermits gebouwd vanaf 1980 EN aanrijdingvrij is. Veelal hebben de auto's schade gehad, het is tenslotte een sportwagen die normaliter ook zo bereden wordt. Op zich hoeft schade geen bezwaar te zijn maar zelden werden ze met originele onderdelen gerepareerd, lasnaden niet goed afgewerkt of spuitwerk uit de Motip collectie ......:doh:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  2. #22
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eemspoort Bekijk Berichten
    Ik zou natuurlijk wel voor een 924 van eind jaren '80 kunnen kiezen, punt is echter, dat deze nooit klassieker zal worden, en je dus veel blijft betalen.
    Ed, ik bedoelde met eind '80 een auto van laat in het productiejaar 1980. De 2.0 ltr. 924 werd maar t/m 1985 gemaakt. Dus alle 2.0 ltrs zijn of worden klassieker in de nieuwe bijtellingsregeling. Maar in 1980 zijn volgens mij ook nog niet geheel gegalvaniseerde auto's gemaakt. Dus als je een auto van de laatste maanden van 1980 kunt kopen, heb je voor hetzelfde geld een auto die nog beter tegen roest beschermd is. Want, met de kanttekening die Frenske maakt, is de 924 relatief roestongevoelig. Maar auto's van voor 1980 roesten dus net even sneller dan auto's van na 1980.


  3. #23
    Ingeschreven
    19/08/2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    257

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Enige info over de automaat. Tja een drie-traps. Mijn Volvo was een 4 bak automaat en daar miste ik de 5 al een beetje.

    Modellen met een automaat hadden een iets hogere overbrenging van 3,455: 1. De door een kabel bediende, enkele droge platenkoppeling met een diameter van 215 mm bevond zich aan de achterzijde van de motor, waarbij het koppel overgebracht werd naar de versnellingsbak via de montage van een gelaste stalen pijp. Deze pijp, met een dia- meter van 85 mm en met 4 mm dikke wanden, huis- vestte een aandrijfas van 20 mm doorsnede met aan elk uiteinde spiebanen. De hele unit was zeer stevig ver- bonden met de voorkant aan het koppelingshuis en de achterkant aan de versnellingsbak. Om geluiden en trillingen tegen te gaan was er zeer veel zorg besteed aan de lagering van de aandrijfas door middel van vier lagers, plus kogellagers ondersteund door rubberen ringen binnenin de buitenste buis. Vanaf modeljaar 1978 werd er een trillingsdemper aan toegevoegd. De drietraps automatische transmissie van het Type 0-87, compleet met koppelomvormer, was een standaardproduct van VW-Audi dat ook in KasseI gefabriceerd werd, maar met speciaal aan de 924 aangepaste overbrengingen. De complete unit was op de achteraslijn geplaatst met behulp van een speciale koppelbuis, die hier door slechts drie lagers ondersteund werd. Wie een automaat kocht, leverde wat vermogen in, maar de automaat beantwoordde over het algemeen wel aan. ieders verwachting en dit in tegenstelling tot het pientere Sportomatic-systeem van de 911. De nogal alledaagse drietraps automaat bleef gedurende de gehele carrière van de wagen dienst doen, de enige verbetering eraan was de koppelomvormer in 1982 die een vloeiender verlopende schakeling tot gevolg had en het geluid en het brandstofgebruik reduceerde.


  4. #24

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Zozo, ik word wel op mijn wenken bedient, hoor! :-)
    Hartelijk dank voor de informatie over roest-gevoeligheid. Hier hoef ik mij dus geen echte zorgen over te maken, en nog minder als het om een exemplaar van laat 1980 en jonger gaat. :thumb:

    En Larry ook hartelijk dank voor de info over de automaat. Ik maak hieruit op, dat de jongens van Wheeler Dealers de automaat laten staan vanwege de mindere prestaties, hoger verbruik en meer motor-geluid bij hogere snelheden.
    Een 3-bak is weliswaar wat magertjes voor een 2 liter sportcoupé, maar ik heb wel meer grotere auto's gehad, met zwaardere motoren en ook een 3-bak automaat.
    Soms miste ik wel een 4, maar over het algemeen, en zeker bij normaal rijden, is er goed mee te leven, dus ook hier zie ik geen belemmering.

    Overigens zou ik ook iedereen willen bedanken voor het toffe welkom op dit forum!
    En ook voor de toch wel objectieve antwoorden, de 924 word niet onnodig de hemel in geprezen. Chapeau!

    Gr. Ed


  5. #25
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    ik ben even naar HOFMAN geweest en heb hier de foto,s voor je!
    think PORSCHitive


  6. #26
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    zoals je kunt zien is er heel weinig van te zeggen
    wel dat het linkervoorscherm is ingedeukt en roest vorming heeft
    alleen heeft hij nu wel de juiste kleur heeft:heh:
    ik heb afgesproken dat ik even terug kom als de sneeuw is weggesmolten!
    word dus vervolgt!
    think PORSCHitive


  7. #27

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    :photo:

    :shocked:

    :frusty:

    :kp:

    Hartstikke bedankt Klaas! Buitengewoon, dat je met dit weer bent gaan kijken, en ook de moeite hebt genomen om foto's te nemen! :thumb:
    Die schade, daar had ik idd wel roestvorming bij verwacht, kan niet uitblijven. En een schermpje, daar moet wel aan te komen zijn, toch?
    Aan de andere kant moet ik zeggen, al wat ik zo zie aan lak-werk, en dan met name de laatste foto, dat ziet er toch wel goed uit! Het maakt in ieder geval wel nog nieuwsgieriger!
    We zullen zien wie eerder de kans heeft om te gaan kijken, Klaas, misschien dat we zelfs samen kunnen gaan kijken? Dan heb ik gelijk een kenner bij de hand, die me op dingen kan wijzen, die ik zelf over het hoofd zie of hoor. :-)

    Gr. Ed


  8. #28
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    ik zal zo snel de sneeuw weg is nog een keer kijken en dan ook aan de binnenkant een blik werpen!
    en als je samen wilt kijken dan hoor ik het wel!
    think PORSCHitive


  9. #29

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Ik zou bij deze goed naar de achterkant kijken. Zo te zien is de achterbumperstrip niet aanwezig en is de bumper strakgemaakt (gaatjes weggewerkt). Vind ik altijd verdacht...

    Over de automaat: geen ervaring mee, maar volgens mij is het een stokoude automaat bij VW uit het rek (om toch maar een automaat te kunnen aanbieden). Ik weet niet of je daar blij van wordt.


  10. #30
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin- Martini Bekijk Berichten
    Ik zou bij deze goed naar de achterkant kijken. Zo te zien is de achterbumperstrip niet aanwezig en is de bumper strakgemaakt (gaatjes weggewerkt). Vind ik altijd verdacht...
    waarom is dat verdacht??
    ik vind het eigenlijk stiekem wel heel mooi zo zonder sier strip !
    think PORSCHitive


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •