Pagina 1 van de 10 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 95
  1. #1

    Eerst maar eens voorstellen

    Hoi luitjes,

    Ik ben Ed, een binnenschipper van 33 jaar en woon sinds kort in Dieren.
    Uit interesse voor de 924 (ik zag een leuke op MP, maar ben al langere tijd gecharmeerd van de 924), ben ik eens op het internet gaan zoeken, en kwam bij deze site uit.
    Ik zal eerlijk zijn , ik kwam in eerste instantie puur om informatie m.b.t. aankoop-tips te zoeken, maar vind het toch wel zo fatsoenlijk om me ff aan te melden, en dus ook ff voor te stellen.
    Immers, wie weet komt er idd een 924, en kan ik actief deel nemen aan deze gemeenschap. :thumb:

    Ik heb dus interesse in een 924 automaat van '79, deze staat te koop bij Hofman in Leek. Nu ben ik al enigszins bekend met Hofman, en neem dus alles wat ze zeggen met de nodige kilo's zout, maar toch trekt dit exemplaar mij wel.
    Nu heb ik hier al eens gezocht op "aankoop-tips", maar niet echt wat gevonden.
    Waar dient men nu op te letten bij de aanschaf van een 924 (in dit geval met name de 924 automaat) en zijn er nog bekende kwaaltjes, waar men ter dege rekening moet houden bij het bezichtigen van een 924?

    Van alles wat ik tot nu toe heb gelezen op dit forum, lijkt de 924 een betrouwbare, probleemloze auto te zijn. Als dit mocht kloppen, zou mij dit best gelukkig maken, aangezien ik mij oriënteer voor een klassieker voor dagelijks gebruik. En dan wel graag een leuke, vlotte en tijdloze auto.

    Groeten, Ed


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Ed, welkom bij de 924 malloten. :thumb:

    voor aankooptips kijk eens op de homepage van captainfrasca, daar staat een opsomming. Ook staat hier een machtig mooie blauwe te koop, [ame]http://www.924forum.nl/showthread.php?t=6543[/video] zie onder te koop!!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #3
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Yup als je echt een mooie automaat wilt hebben moet je die hebben

    Mooier kom je ze bijna niet tegen!
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  4. #4

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Hoi luitjes,

    Alvast bedankt voor de tips! Die blauwe lijkt me wat te hoog gegrepen, als ik naar mijn budget kijk. De zilvergrijze bij Hofman maakt dan waarschijnlijk veel meer kans, ook al zit daar een deukje in.
    Ik zal me eens verder verdiepen in de site van captainfrasca!

    Gr. Ed


  5. #5
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    wat is je budget? er staan er meer dan genoeg te koop, tip: kijk eens op www.mobile.de
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #6
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    welkom ED

    heb je de auto bij HOfman al gezien(live bedoel ik)???

    evt wil ik wel even kijken en een paar foto,s nemen want ik woon er ongeveer 6 km bij vandaan ,en jij volgens mij iets verder!
    think PORSCHitive


  7. #7

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    @ Frenske: Zo lang er nog enig aanbod is in NL, was ik niet van plan om zelf 1 te importeren. Daarvoor heb ik helaas ook geen tijd als zelfstandig ondernemer.
    Mijn budget ligt, zoals bij zovelen, toch wat lastig. Het hangt er nogal van af, wat ik voor mijn Citroën C5 kan krijgen bij verkoop. Of wat ik eventueel met inruil kan doen. En aangezien de markt voor de Citroën C5's nogal op z'n gat ligt, verwacht ik er niet bijster veel van. Het zou toch ook mooi zijn, als de opbrengst van de C5 niet alleen de aankoop van een 924 kan dekken, maar ook een beetje onverwachte kosten kan dekken.

    @Klaas: Idd, tegenwoordig woon ik een eindje verder van Leek, tot voor kort woonde ik nog in Groningen. Ik heb weinig gelegenheid om eens te gaan kijken, dus ik zou jouw aanbod graag aan nemen. Als de 924 bij Hofman de moeite waard is, is het al snel interessant om er eens tijd voor te maken. :thumb:

    Gr. Ed


  8. #8

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    Nog maar een vraagje: Ik ben erg gehecht aan stuurbekrachtiging.
    Hoe stuurt een 924 zonder stuurbekrachtiging? Ik zie het nergens vermeld in de advertentie, en als hij het niet heeft, maar verder wel de moeite waard is, wil ik hem er niet om laten staan. Echter, als een 924 wel wat zwaar stuurt, zonder stuurbekrachtiging, dan is het voor mij wel een serieuze reden om niet tot aankoop van dit exemplaar over te gaan. Reden hiervoor zijn enkele lichamelijke klachten, zoals zwakke polsen, helaas.

    Gr. Ed


  9. #9

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    De normale 924 heeft geen stuurbekrachtiging dus zoals te verwachten met lage snelheden en inparkeren zal het zeker zwaarder gaan als een auto met stuurbekrachtiging. Ik zou zeggen, probeer het eerst met een testritje voordat je er vanaf ziet.

    Geloof dat de 924s het wel weer hebben?
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  10. #10
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Eerst maar eens voorstellen

    [QUOTE=Eemspoort;72812@Klaas: Idd, tegenwoordig woon ik een eindje verder van Leek, tot voor kort woonde ik nog in Groningen. Ik heb weinig gelegenheid om eens te gaan kijken, dus ik zou jouw aanbod graag aan nemen. Als de 924 bij Hofman de moeite waard is, is het al snel interessant om er eens tijd voor te maken. :thumb:

    Gr. Ed[/QUOTE]

    is goed
    zaterdag of begin volgende week ga ik even voor je kijken
    en fotograveren!!
    think PORSCHitive


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •