Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25
  1. #1
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Versnellings problemen help!

    hallo,

    nouja, ik heb mn rijbewijs dus woensdag gehaald, en smiddags aangevraagd, en donderdagavond opgehaald.
    al heel wat km's afgelegd, maar in 1x krijg ik em niet meer in de een, net of hij er half in zit, de pook doe je dan zegmaar naar links boven, net als normaal, en et lijkt ook wel dat hij erin klikt, maar....

    zodra je de koppeling laat opkomen gaat hij tandenpoetsen... alleen als je met geweld, met koppeling in, de pook erin schuift, en dan vast houd, blijft hij er meestal wel in...

    het is alleen bij de 1, en deres is helemaal goed.. en de pook staat ook gewoon net als anders recht omhoog, en voelt gewoon goed aan, dus niet dat je echt in de soep zit te roeren.. maar et lijkt net dat ie maar half in de 1 gaat zegmaar.

    en, tijdens het rijden trilt de pook nogal, maar dacht dat dat ervoor ook wel was..

    als je in de achteruit gereden heb, en je stopt.. koppeling in... dan zit hij ook een beetje vast in de R... dan moet je eerst ff wat pielen en dan krijg je em in zn vrij , maar nog niet in andere versnellingen....

    dit probleem kwam eigenlijk in 1x, eerste x niet erin krijgen, en 2 straten verderop er telkes uitschieten..

    dat was probleem 1...

    nou et 2e, en dat kwam precies gelijk met het eerste probleem(toeval of niet?)

    maargoed, je hoort em gieren tijdens et rijden.. en niet zon beetje ook, et maak neit uit in welke versnelling of hoeveel toeren, maar alleen zodra je gas geeft, met koppeling Niet ingedrukt.. zodra je die intrapt, kan je zoveel gas geven als je wilt, maar is het gegier weg... dus zou de bak ook moeten zijn.
    zou dit wat met elkaar te maken kunnen hebbe, of is mn bak gewoon binnen 1min van binnen ingestort en alles naar de klote gegaan, of is het toeval dat er 2dingen zijn...


    nu hoop ik dat jullie tips enzo hebben om te kunnen kijken wat het kan zijn enzo..

    maandag ga in bij stage em op de brug zetten om 1) bakolie na te kijken en 2) de schakel stangen na te kijken...


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Versnellings problemen help!

    Ik denk dat als ik dit zo lees bak stuk
    had je er wel olie inzitten ???
    Dat zie je maandag wel dus.

    als je de beschiking hebt van een brug is een bak+div. vervangen,
    goet te doen
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3

    Re: Versnellings problemen help!

    waarschijnlijk is de afstelling op je bak iets verschoven,op het asje van je versnellings stang.
    kijk dan meteen of de borging er nog opzit.

    of het kunstof busje bij je pook is versleten.
    dit kan je binnen in de auto bekijken,door de pookhoes even op te tillen.

    en inderdaad ook ff je bakolie peilen,
    en zo nodig verversen.
    verversen moet je ook regelmatig doen.
    zeker eens in de drie jaar,preventief onderhoud heet dat.
    bakolie wordt nog wel eens vergeten,maar is ook belangrijk ,
    voor de levensduur van de bak.


  4. #4
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Versnellings problemen help!

    maar waarschijnlijk zijn het dus de schakelstang/assen... en de bakolie?

    maar waarom gebeurt et allebij precies tegelijk?

    kijk dat gegier is te verklaren door olie, maar zou niet in 1x kunnen komen, en dat ie in de 1 er maar half in gaat is ook te verklaren aan de stangen, maar allebij tegelijk zou wel toeval zijn..

    maar iig ga ik deze dingen proberen..

    gebruiken het dif en versnellingsbak dezelfde olie, of apart.. omdat ze aanmekaar vast zitten...

    verder, iemand nog dingen die ik kan gaan controleren?

    Bedankt!


  5. #5
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: Versnellings problemen help!

    ik heb net even mijn pookhoes eraf gehaald, omdat kunststof busje te controleren, maar die zit er niet volgensmij,

    er zit zegmaar die stang(je schakelpook) met een kogel eronder die dus in zon draaipunt zit, en halverwegen die stang zit weer een stang die naar achter loopt... en die zitten aan elkaar dmv van een soort geborgt boutje, maar daar zit geen speling op iig.


  6. #6

    Re: Versnellings problemen help!

    dan moet je het dus achter op je bak gaan zoeken.


  7. #7
    Ingeschreven
    09/06/2009
    Berichten
    228

    Re: Versnellings problemen help!

    Ben je zeker dat het gegier van de boite komt en niet van de koppeling ?
    Gaat jouw wagen niet in exponentieel in toeren tov de snelheidveroging ?


  8. #8
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Versnellings problemen help!

    als ie alleen uit de 1ste versnelling schiet dan en gieren uit de bak dan zijn er interne onderdelen gesneuvelt.
    je kan kontroleren of er niks los zit aan het schakelmeganisme wat verschoven is en als je de olie uit de bak laat lopen kijk dan op metaal deeltje. het is heel normaal dat er wat fijn slijpsel mee komt maar als je stukjes en/of veel ijzer mee komt met de olie weet je ookal zeker dat de bak sneuvelt is. dus dan moet je op zoek naar een andere bak:frown:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  9. #9
    Ingeschreven
    09/06/2009
    Berichten
    228

    Re: Versnellings problemen help!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fantaman Bekijk Berichten
    als ie alleen uit de 1ste versnelling schiet dan en gieren uit de bak dan zijn er interne onderdelen gesneuvelt.
    je kan kontroleren of er niks los zit aan het schakelmeganisme wat verschoven is en als je de olie uit de bak laat lopen kijk dan op metaal deeltje. het is heel normaal dat er wat fijn slijpsel mee komt maar als je stukjes en/of veel ijzer mee komt met de olie weet je ookal zeker dat de bak sneuvelt is. dus dan moet je op zoek naar een andere bak:frown:
    Het gieren is niet enkel in eerste versnelling maar "maargoed, je hoort em gieren tijdens et rijden.. en niet zon beetje ook, et maak neit uit in welke versnelling of hoeveel toeren, maar alleen zodra je gas geeft, met koppeling Niet ingedrukt.. zodra je die intrapt, kan je zoveel gas geven als je wilt, maar is het gegier weg... dus zou de bak ook moeten zijn."
    Dus daaruit kan je de koppeling niet uitsluiten dus geef ik aan hoe een versleten koppeling voor een leek opvalt .


  10. #10
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Versnellings problemen help!

    Dat gieren wat jij beschrijft is niet geheel ongebruikelijk hoor bij een 924/44 Er is wel iets versleten ergens maar daar kun je nog wel ff mee doorrijden...

    Hoewel zoals Cor aangeeft is het wel aan te raden om de versnellingsbakolie om de 3 jaar te vervangen...

    @ Joewy: Ik denk dat beter maar kan gaan zoeken naar een andere bak hoor! Ik denk dat het einde verhaal is als ik het zo lees....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •