Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22
  1. #11
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Bedankt voor de uitleg.
    Ik werk normaal met een epoxiprimer.
    Hebt u daar ervaring mee ? Is dit ook goed ?

    groeten dopre


  2. #12
    Ingeschreven
    22/11/2008
    Berichten
    45

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopre Bekijk Berichten
    Bedankt voor de uitleg.
    Ik werk normaal met een epoxiprimer.
    Hebt u daar ervaring mee ? Is dit ook goed ?

    groeten dopre
    Epoxiprimers zijn op een bestaand verfsysteem niet echt nodig, wat belangrijker is dat je op de oude zinklaag en eventueel roestige ondergrond een goede hechting of stabilisatie toe past, zoals ik al zei washprimer op de zinklaag (licht geschuurd met scotch brite schuurdoek) en als je roest treft goed schuren en twee lagen Epifanes Rustremover aanbrengen, en weer naar het bestaande laksysteem opbouwen met primer en filler minimaal plamuur, als het echt nodig is plamuren met 3M marine filler, deze neemt geen vocht op.

    Hmm, teveel kunstjes om uit te leggen, belletje op zijn tijd zou beter zijn. lol

    Groet.
    Eric
    Auf einer Brücke ziemlich hoch
    Hält ein Mann die Arme auf
    Da steht er nun und zügert noch
    Die Menschen strömen gleich zuhauf


  3. #13
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    :shocked: lak shuren en starten met P 80? dat is veel te grof, p60 en p80 worden gebruikt voor plamuur te schuren.
    Indien de wagen enkel mat moet worden gezet, start met P 600 en g dan door met P800 en zelfs P1000, is de lak die er nu op staat nog gans oké buiten het matteren er van? Als deze lak nog goed is garandeer ik je dat je helemaal geen gronverf meer nodig hebt. de matgeschuurde lak dient dan als grondverf.
    Heb je kleine beschadigingen, herstel dan deze eerst.
    Het is een hele procedure maar om zo uit te leggen.... wat wil je specifiek doen?


  4. #14
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Alvast dank voor de reaktie,

    Ik heb de wagen zo gekocht, met de bedoeling om hem terug goed te zetten.
    De vorige eigenaar heeft de wagen op bepaalde plaatsen herspoten.
    Door het niet respecteren van de juiste korrelvermindering is de lak "ingevallen"
    Je ziet als het ware de schuurkrassen door de lak.
    Mijn bedoeling is om terug een stakke wagen te bekomen.


  5. #15
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Dopre dus er is geen roest aan? dus enkel de diepe schuurkrassen?
    Als je enkel schuurkrassen hebt, schuur de wagen mat, met hoge korrel dus begin met P 600 en ga dan naar P 800, gebruik vervolgens een filler met primer reeds in verwerkt. Dus ja je leest het goed :-) dit is een filler die gebruikt kan worden als ondergrond voor alle soorten lakken dus geen grondverf of primer nodig, ik heb er van motip en beige van kleur. Zo vul je je krassen op, daarna even overspuiten of benevelen met busje bv zwart, daarna matschuren van de filler. Als er dan nog oneffenheden inzitten zal je dat zien aan de zwartje putjes of krasjes... en zo kan je geen enkele oneffenheid overslaan.


  6. #16
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Ha bijna vergeten, gebruik waterproof schuurpapier en een emmer een een spons naast je, schuur veel gaver; gemakkelijker en sneller, doordat je schuurpaier niet steeds vol geraakt. Nu 1 gouden tip, schuur nooit mat met machine of vlakschuurmachine. Maar met de hand, en dit met je vingers tegen elkaar angesloten en ronddaaiende bewegingen, niet rechtlijnig, want zo kan je lijnen schuren. Of heb je echt ervaring om machinaal te schuren (dan wel met ronde schuurmaschine) dan kan je dat ook wel doen. Maar de beste afwerking is nog steeds met de hand....;-)


  7. #17
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    De 4 de vraag wat je met de onderkant moet doen? bodem of dorpels?


  8. #18
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    dank voor de duidelijke uitleg,
    Met vraag 4 bedoelde ik de bodem ( onderkant)
    Is het best om deze eerst volledig vrij te maken of kan er gewoon een laagje boven en wat gebruik ik best ?

    Groeten Dopre


  9. #19
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Maak de bodem mooi proper en alle loszittende oude couting verwijderen en daar extra kontroleren op roest. Indien er geen roest zit, kan je er gewoon andere koeting opzetten, wel eerst goed stofvrijmaken natuurlijk en eens ontvetten. Daarna nieuwe koetinf aanbrengen met kwast of pistool.
    Een gewone standaard couting is voldoende


  10. #20
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    en wat is dan de beste/makelijkste manier om dei oude couting eraf te halen??
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •