Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22
  1. #1
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Zijn er carrosiers op het forum ?

    Ik heb een opleiding in de voeding gevolgd.
    Het is pas enkele jaren terug dat ik in avondonderwijs stilletjes aan heb leren werken aan mijn wagen.
    Ik heb dus nog altijd weinig ervaring.
    Ik probeer dan ook altijd zoveel mogelijk info in te winnen alvorens te beginnen.
    Ik denk ook dat het voor velen hier nuttig kan zijn om eens duidelijk,stap voor stap uit te leggen hoe je aan carroseriewerk begint.
    Daarmee bedoel ik beginnen schuren met p 80, vervolgens 120, ...
    Best droog en wanneer nat schuren, Epoxi primer of beter voorstel, welke grondlaag, ...
    en dit tot de vernislaag.
    Ik denk dat we hier met z'n allen veel kunnen uit leren.

    Groeten Dopre


  2. #2
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    O.k., ik vind 't altijd leuk om wat te leren op het gebied van auto's. Maar wat is precies je plan/voorstel?


  3. #3
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bcreative Bekijk Berichten
    O.k., ik vind 't altijd leuk om wat te leren op het gebied van auto's. Maar wat is precies je plan/voorstel?
    Wel, zodra het "gulfje" klaar ik zou ik of de turbo, of de S volledig uit elkaar halen en terug opbouwen.
    Het is de bedoeling om de wagen helemaal opnieuw te doen.
    Dit zal ook langere tijd in beslag nemen.
    Dus ik wens 1 De juiste schuurtecnieken en vervolgens de juiste lakopbouw te doen zodat de wagen 100 % in orde komt.


  4. #4
    Ingeschreven
    30/03/2010
    Berichten
    5

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Voordat je begint met schuren moet je eerst ff kijken hoeveel lagen lak erop zitten, stel dat er 7 lagen opzitten dan ben je ontzettend lang aan het schuren en zou ik overwegen hem naar een goed straal bedrijf te brengen.

    Ow en schuur wel met een excentrisch apparaat voor een beter resultaat. en stel dat je met korrel 80 begint, ga dan nooit met meer dan korrel 100 omhoog want dan schuur je de krassen van korrel 80 er niet meer uit. dus bijvoorbeeld 80 en dan 120 of 180, maar niet 80 en dan 240!

    Voor het strak maken kan je inderdaad beter iemand vragen die het dagelijks of vaak doet want die doen het minimaal 4 keer zo snel en ze kunnen je vertellen hoe het moet. Persoonlijk denk ik dat strak maken een vak apart is en een stuk lastiger te leren is dan lassen en plaatwerken.


  5. #5
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smokeye Bekijk Berichten
    een goed straal bedrijf te brengen.
    Daar gaat je mooie galvanisatie...:shocked:
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  6. #6
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW Bekijk Berichten
    Daar gaat je mooie galvanisatie...:shocked:
    nah ja, galvanisatie is het eigenlijk niet, meer electrolitisch verzinken, luxe manier van poedercoaten;-). Echte galvanisatie zou zeer kostbaar worden, enkel door de arbeidsintensiviteit van het glad maken....:whistle:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    ik denk dat je eens bij een auto spuiter zou moeten informeren
    want ook als je hem hebt geschuurd zal die weer moeten worden gespoten
    en informeer dan eens bij de spuiter hoe je het voorwerk kunt/moet doen zodat hij hem kan spuiten!
    think PORSCHitive


  8. #8
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaas 924 Bekijk Berichten
    ik denk dat je eens bij een auto spuiter zou moeten informeren
    want ook als je hem hebt geschuurd zal die weer moeten worden gespoten
    en informeer dan eens bij de spuiter hoe je het voorwerk kunt/moet doen zodat hij hem kan spuiten!
    Ik heb avondonderwijs gevolgd. Enig probleem is dat er geen sylabus gegeven werd. De leraar heeft een eigen carroseriebedrijf. Ik kan de wagen volledig klaarzetten en dan bij hem laten spuiten.
    ( heb ik ook gedaan met de 924 waar ik dagelijks mee rijd )

    dus eerst schuren p 80, vervolgens p120, ...
    Ik heb eerst een epoxiprimer gezet en terug geschuurd, vervolgens de grondlak en dan is de wagen naar de spuiter vertrokken, waar ik de nodige correcties heb uitgevoerd onder zijn toeziend oog.

    Het spuiten en lakken heeft hij dan uitgevoerd, en de afwerking was dan terug voor mij.

    Wat ik eigenlijk wou weten is :
    1. de juiste stappen om te schuren ( P 80, P120, ...)
    2. Is epoxi primer de juiste volgende stap of zijn er betere ? Welke merken zijn zeer goed ?
    3. Terug de schuurstappen
    4. Wat doe ik met de onderkant ?

    Gr Dopre


  9. #9
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Bij een voertuig waar de schuurtechnieken niet juist zijn toegepast (geen juiste korrelverkleining) valt de lak met de tijd in wat een effect van krassen vertoont.
    Mijn vraag is nu of ik terug volledig tot op de plaat dien te schuren of hoe kan ik de wagen terug een nieuwe lak bezorgen zonder het risico dat ik de krassen terugkrijg ?

    Iemand ervaring ?

    Gr Dopre


  10. #10
    Ingeschreven
    22/11/2008
    Berichten
    45

    Re: Zijn er carrosiers op het forum ?

    Hallo Dopre

    240 320 400 dat is een lekkere schuurvolgorde, persoonlijk werk ok het liefs met 1950 Sia-speed soft pads van Sia en voor het gemak een paar spuitbusje primer en filler van Motip om rare krassen en oneffenheden op te vangen.
    Mocht je op de zinklaag terecht komen kun je Epifanes washprimer op de zinklaag zetten, dit binnen 24 uur na schoon schuren met P320 aanbrengen en vervolgens met primer en filler weer nabewerken.

    Groet & succes
    Eric
    Auf einer Brücke ziemlich hoch
    Hält ein Mann die Arme auf
    Da steht er nun und zügert noch
    Die Menschen strömen gleich zuhauf


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •