Pagina 3 van de 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 81
  1. #21

    Question Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    contactpuntjes netjes afgesteld met de kontakthoekmeter ( 50 graden ) motor start niet , bougies gecontroleerd ,die waren zwart vies en nat. Bougies netjes schoon gemaakt ,gecontroleerd of ze vonken en dat werkte ook perfect starten en niet lopen ,echt helemaal niks . wat kan er nou aan de hand zijn dan ?
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  2. #22
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    net ff gekeken, contacthoek moet 44-50 graden zijn, afstellen dus op 47 graadjes.
    Weet je zeker dat je tijdstip, 10 graden voor bdp goed staat?
    Heeft je schatje eerst gewoon gelopen?
    Deze storing is plots gekomen?

    hoe goed is je duits:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #23

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    meter is analoog en beweegt iets tussen de 45 en 50 graden dus die moet aardig goed staan , auto liep voor de contactpuntwisseling redelijk maar niet echt optimaal ( bedoel dus niet perfect ) liep ook gewoon op 4 cilinders maar er zat iets een hapering in bij een constante snelheid, tijdens accelereren merkte je er niets aan .
    Ja of de 10 graden goed staan kan ik zo volgens mij niet meten .
    Ik heb wel de kap om de distributie weggehaald, kan ik die gelijk ff in een ultra senoorbad reinigen schuren en spuiten.
    Wat is dan denken jullie het mooist , rood dekleur van de auto of zwart (mat of glimmend).
    als ik op de bovenste poelie kijk vanaf de bumperkant zie ik een klein rood/oranje streepje op een tandje van de poelie is dat het merkteken?
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  4. #24
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    vooronsteking afstellen kan ook als volgt:

    De merktekens zitten op het vliegwiel, zul je wel gezien hebben? (ik heb voor het gemak de merktekens ook op de krukaspoulie gemaakt, niet zo nauwkeurig maar als je zoekende bent toch ff makkelijker...) Zet dezen in lijn. Sluit een proeflampje aan op de min kant (groene kabel) en massa. Zet de auto op contact en draai de verdeler (als het lampje al brandt,eerst een beetje met de draairichting mee en daarna tegen de draairichting in) dusdanig dat het lampje net gaat branden. Zo staat je ontsteking negenoeg goed afgesteld.
    Ik heb een flauw vermoeden dat je verdeler te veel speling heeft waardoor je contacthoek en vooronsteking constant veranderen. Doe deze test eens: Neem de verdeelkap en rotor eraf en voel of er speling op de uitstekende as zit. Deze mag niet voelbaar zijn! Verdraai daarna de as eens naar beide zijden. Mag slechts tegen de draairichting in mogelijk zijn!

    Distributiekap zou ik mooi zijdeglanszwart maken, is origineel zo en als je hem rood maakt krijf je zo'n kitschgevoel er bij, maar dat is mijn persoonlijke smaak :p
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #25

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    ik zal de speling zsm controleren en daarna met een lampje de onsteking stellen , weet niet waneer ik er aan toekom , ik ga zo naar FC Twente kijken of ze 3 punten uit Amsterdam kunnen meenemen en weer samen met PSV aan kop te komen.
    Morgen moet ik werken ,daarna morgenavond competitie darten tegen de koplopers uit onze klasse, dinsdag darts trainen met een teammaat, woensdag avond dames 11tal van onze club trainen ... dus druk genoeg . maar eu ik wil mijn P nu toch wel weer aan het lopen hebben dus zal een gaatje zoeken en b erichten hoe het verder gaat .
    Ik denk dat de distributie kap inderdaad zwart maak , kan dan zo mee op mijn werk door de spuitbaan (is ISO9001 gecertificeert) dus dat zit wel snor.
    Bedankt voor alle hulp en tijd tot zover
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  6. #26

    Question Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    Na een week weer eens geprobeerd de P te starten , ong 30 sec gestart maar de P slaat niet aan wel ruik ik een sterke benzine lucht .
    Ben eens gaan zoeken waar dat van komt .
    Blijkt geen relais voor de benzine pomp in de socket te zitten ,wel geoxideerde aansluitingen .
    De benzine pomp word rechtstreeks aangedreven daar een + draad die op het contact is geschakeld dus contact is meteen een draaiende benzine pomp.
    Heb van mijn buurman een relais gekregen (nieuw in doosje) is niet van porsche maar van Audi
    Ik weet niet of de Porsche dit relais accepteerd ,Anders moet ik denk ik eerst maar eens kijken of ik een orgineel relais op de kop kan tikken.
    Is het mogelijk dat mijn auto hierdoor niet start?
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  7. #27

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    Oja hier nog een foto van het nieuwe relais
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  8. #28
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    Dan heb je denk ik een relai nodig
    433.906.059 SME of UH2 of SRJ 24.1000.00
    maar proberen kan geen kwaad hoor;-)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #29

    Angry Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    Gistermiddag maar weer eens aan de P gewerkt, voorontsteking afgesteld met een lampje zoals Frenske heeft beschreven.
    De bougie kabels volgens de ontstekingsvolgorde op het kleppendeksel gemonteerd. starten en mooi niet aanslaan, vervolgens de bougies gecontroleerd ,deze zijn nat .
    Vervolgens het asje in het ontstekingshuis gecontroleerd, als je er aan trekt zir er heel licht speling in en als je er aan draait kun je hem wel met de klok mee draaien (lichte speling), tegen de klok in zit er geen speling in.
    Ik had zelf het idee dat het ook met het brandstofrelais had te maken ,omdat de pomp contstant loopt door de beunoplossing,dat dan de motor verzuipt
    Iemand nog ideeen?
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  10. #30
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    1;bougie demonteren en aansluiten, daarna tegen het blok leggen, startmotor laten draaien en kijken of de bougie vonkt. niet, dan volg 2, wel dan 4
    2; heb je spanning op je + en - van de bobine? hoeveel? beneden 9 volt, dan 3
    3; hoeveel spanning heb je op je accu? minder dan 9 volt, accu laden, meer dan 9 volt, ergens zit er een knoop in de kabel waardoor je te weinig pep op je bobine krijgt.
    4; brandstofdrukken (laten) nameten, waarschijnlijk krijgt de motor zoveel benzine dat ie verzuipt. Probeer eens het koudstartventiel los te trekken en dan starten.

    succes!!:thumb:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •