Pagina 1 van de 9 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 81
  1. #1

    Question Contactpunten afstellen met Equus 3010

    Om mijn contactpunten af te stellen kreeg ik een metertje van een collega ,vlgns hem een super makkelijk ding maar hoe die precies werkt wist hij niet .
    Naja gister ff in de garage aan het prutsen geweest ,zwarte stekker op de - van de accu en de groene stekker op de groene draad van de bobine.
    Als je de auto op contact zet dan slaat de meter uit tot 10 graden maarja wat weet ik dan als ik 10 graden zie ?????
    Is er iemand op het forum die weet hoe dat ding werkt?
    Heb op het internet wel een manual gezocht maar niet gevonden
    Voor de zekerheid maar ff 2 picas gemaakt van de Equus 3010
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  2. #2
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  3. #3

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    had ik via google ook al gevonden maar ik werd er niet echt wijzer van
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  4. #4
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    Oke jammer

    Voor de rest kon ik ook niks vinden , ook niet met download programma's

    Vond wel veel over paarden
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  5. #5

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    toevallig 125 stuks?
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  6. #6
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    Als je kijkt op de schaal voor 4 cilinder hoort je contacthoek ca 50 graden te zijn. Exacte waarde ken ik niet uit meijn hoofd. Heb je een te kleine hoek, is je contactpuntafstand te groot en viza versa. Laat een helper de startmotor aanslingeren (het liefst zonder bougies) en stel je puntjes af zodat je de juitse waarde kunt aflezen. Zo simpel is het eigenlijk... Het beste resultaat bereik je natuurlijk met nieuwe contactpunten! :p
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  7. #7
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjones Bekijk Berichten
    toevallig 125 stuks?

    Hahaha nee dat niet!

    Heb wel een contactpunt ontsteking voor je als je wilt
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  8. #8

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    zijn nieuwe puntjes, vandaar het afstellen,auto liep met de oude puntjes redelijk maar niet perfect nu loopt ie helemaal niet meer (soms na iets verstellen pruttelt ie tot 3000 Rpm) . Bedoel je soms een contactpuntloze ontsteking?
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  9. #9
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    dit heb je ook op PB:

    hé sjones.

    Je had dat ding idd goed aangesloten. Als je de motor laat draaien moet je dus bij stationair toerental ca 50 graden aflezen. Dan staan je punten goed afgesteld. Staan ze niet goed verwijder je de verdelerkap en rotor en de bougies. Laat de meter aangesloten. Draai de bevestigingsschroef van de contactpunten zodanig los dat de grondplaat met lichte druk verschoven kan worden. Al naar gelang je contacthoek afwijkt kun je de afstand dus groter of kleiner stellen. Laat dus een helper de motor starten zolang je nodig hebt om de hoek op de juiste waarde afgesteld hebt. Daarna de schroef vastdraaien. Voorontsteking ff opnieuw afstellen en klaar is klara!!
    Tip, laat je meter aangesloten en laat de motor verschillende toerentallen draaien en let op je contacthoek. Deze dient niet meer dan 5 graden naar beide zijden af te wijken. Heb je meer afwijking is waarschijnlijk je verdeler versleten.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #10

    Re: Contactpunten afstellen met Equus 3010

    Zo de punten zijn afgesteld, naald van de hoekmeter tijdens starten zonder verdeler lekker rond de 50. Alles weer gemonteerd ..... starten......... nog eens starten ,ja hij begint te pruttelen , 3000 rpm en weer uit, starten starten en nog eens starten maar nee hij prutteld zelfs niet meer ?????????? wie heeft een idee wat ik nu kan doen?
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •