Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 32
  1. #21
    Ingeschreven
    07/03/2009
    Berichten
    139

    Re: probleeeem!!!! wiellagers achter.

    Motor starten en iemand even op de rem trappen .dan doet de bekrachtiger ook mee en een lange sleutel dan moet het lukken .
    Groetjes Piet.


  2. #22
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: probleeeem!!!! wiellagers achter.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShroudedVeil Bekijk Berichten
    ervaring ?!
    neen, wel eens getuige daarvan geweest..... (ezel met ezelin en zij wilde niet)
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #23
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: probleeeem!!!! wiellagers achter.

    Arme ezelin
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  4. #24
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: probleeeem!!!! wiellagers achter.

    Even verder borduren in dit topic. (nee, niet over de ezelin)

    Mijn 924 heeft ook speling op de achterwielen. Hoogteslag is zo goed als nul, breedteslag is zo goed als nul maar de axiale slag is 0.75mm. Ik dacht eerst: "Gelijk alles vervangen" maar voor 79.79euro per wiellager set wil ik er toch ff goed over nagedacht hebben.

    Is 0.75mm axiale slag normaal? Kom je met een nieuwe lagerset op 0.00mm axiale speling uit of op bijvoorbeeld 0.50mm ?

    Aangezien mijn hoogte en breedteslag zo goed als nul zijn ga ik ervan uit dat mijn cilinderrollenlager nog goed is, de axiale krachten worden enkel door het kogellager opgevangen. Ik zou dus kunnen volstaan met alleen een nieuw kogellager wat aanzienlijk goedkoper is dan een complete set.

    Edit: Ik heb overigens geen last van trillingen, bonken, zingende lagers of enig ander mogelijk resultaat van ge/versleten lagers.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  5. #25

    Re: probleeeem!!!! wiellagers achter.

    Ik heb eventueel nog een set lagers ergens liggen, (2x 2 stuks) die ik te vroeg van een mede-forum-lid overgenomen heb toen ik dacht dat mijn lagers vervangen moesten worden. Dus het kan wat goedkoper mocht het nodig zijn
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  6. #26
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: probleeeem!!!! wiellagers achter.

    de as sla je door het lager en dan schuif je de trommer erop en de moer vast, lijkt me sterk dat je dan nog axiaal speling heb

    ik heb 172 euro uitgegeven aan 2 lager sets en heb nog steeds speling op en neer, alleen op en neer vreemd genoeg
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #27
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: probleeeem!!!! wiellagers achter.

    @Fantaman, Bedankt dat je dit even post,:-) als jij na vervanging van de lagers nogsteeds axiale speling hebt (en geen radiale) dan ga ik mijn lagers niet vervangen. Het zou namelijk best eens kunnen zijn dat de speling die je voelt de ruimte tussen lager en zeegering is die je niet oplost met een nieuw lager.

    @Pas, bedankt voor het aanbod maar ik laat mijn lagers even waar ze zijn na de post van Fantaman
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  8. #28
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: probleeeem!!!! wiellagers achter.

    het hele vreemde is dat de lager er wel gewoon in past zonder speling.
    de speling zit bij mij duidelijk in het buitenste lager, buiten ring met kogels en de binneste ring schuif je over de as. maar dan zie je dus duidelijk dat er zat speling tussen de binneste ring en de kogels en dit gaat dus niet weg door de ''grote'' moer aan te draaien
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  9. #29

    Re. probleeem!!!!$wiellagars achter.

    dan is waarschijnlijk de asstomp niet meer rond.
    ,maar ovaal.
    dan kan je duizend keer een lager vervangen ,maar heeft Veen zin&
    dan za| je dusPde asst&mp en w‰t daar Éanvast |it moeten vervangen.
    mag dacht ik een halve mm ruimte op zitten.
    daarna is het afkeur.


  10. #30
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: probleeeem!!!! wiellagers achter.

    Iemand inmiddels al meer ideeën, ik zit nl ook met hetzelfde probleem. Nieuwe lagers geplaatst (bij de 5-gaats conversie ook andere assen er op). Dus ik ben benieuwd, die afstandsbussen zijn nog te proberen alleen de buitenste is volgen mij niet leverbaar meer....
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •