Pagina 3 van de 87 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 865
  1. #21
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Ben ook benieuwd. Ik wil iig er bij mij een sebring onder gooien.

    Maar die van jou zal wel wat donkerder/ metaalachtiger klinken.


  2. #22
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Metaalachtiger niet, denk ik... maar ze beloven een 'mooi diepdonkerbruin geluid', dus ik ben benieuwd.


  3. #23
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Toen ik bij eps mijn uitlaat liet maken vroegen ze wat voor wensen ik qua geluid had. "Maakt me niks uit" zei ik, "zolang ik maar aan de geluidsnorm op Zandvoort voldoe".

    Dus werden het 2 dempers, en een beschaafd geluid. Of zelf een beetje wimpy. Maar zonder bekleding en geluidsdempend materiaal is het nog steeds een pokkeherrie binnen :-)


  4. #24
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Gelukkig zijn ze daar qua geluid aan de conservatieve kant, ik heb de afgelopen weken gemerkt hoe vermoeiend herrie in je auto is als je flink wat kilometers maakt.


  5. #25
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Ik heb wel wat kritiek op eps over hoe ze mijn uitlaat hebben gemaakt.

    Ik had aangegeven dat het om een race-motor ging, en het enige dat telt is prestaties, maar dan wel binnen de perken van de wet (gemeente zandvoort)

    Maar helaas hebben ze de bochten in mijn uitlaat op de goedkope manier gebogen, dus met knikken in de bochten. Beetje jammer dus....

    Ik heb ze daar later over teruggebeld, en ze willen de buigingen vervangen door fatsoenlijke bochten, zonder extra kosten.

    Dat is wel netjes van ze, maar ze hebben blijkbaar niet de juiste vragen gesteld toen ik ze vroeg om een uitlaat te maken.


  6. #26
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Ze hebben onlangs een doornbuigbank aangeschaft. Bij de Audi van mijn broer is alles met lasbochten gedaan, ook een keurige oplossing.


  7. #27
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Ze hebben onlangs een doornbuigbank aangeschaft. Bij de Audi van mijn broer is alles met lasbochten gedaan, ook een keurige oplossing.
    Aha, dat is leuk nieuws.

    Wat betreft lassen van bochten: Ik heb me een keer laten vertellen dat als je dat echt goed wilt doen, je lucht (of co2, in ieder geval een gas) door de te lassen pijp blaast, zodat de binnenkant van de las "aerodynamisch" wordt.


  8. #28
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Klinkt logisch.

    Bij de Audi van mijn broer was alleen de winst in vermogen nu al zo duidelijk merkbaar dat een dergelijke behandeling me voornamelijk zinvol lijkt om de laatste beetjes eruit te slepen, niet voor huis-tuin-en-keukengebruik.

    Mijn uitlaat wordt overigens niet op maat gemaakt, er komen standaard componenten onder.


  9. #29
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Grotere uitlaat pijpen en stukken die uit 1 stuk zijn gemaakt (lees eerst stukjes onder de auto lassen, daarna 3d inlezen + laten buigen ) heb je veel meer baat bij een turbo geblazen motor.

    Dan kan die turbo lekker opspoelen zonder enige restricties van dempers.


  10. #30
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer aard
    Grotere uitlaat pijpen en stukken die uit 1 stuk zijn gemaakt (lees eerst stukjes onder de auto lassen, daarna 3d inlezen + laten buigen ) heb je veel meer baat bij een turbo geblazen motor.
    Bij een atmosferische motor moet je zeker niet te groot gaan, maar een goed gedimensioneerde uitlaat, uiteraard zonder obstructies zoals dichtgeknepen bochten of dikke klonten metaal, is wel degelijk zeer belangrijk.

    Je lijkt te zeggen dat een uitlaat bij een niet-geblazen motor er niet toe doet, en dat is natuurlijk niet waar.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •