Pagina 52 van de 87 EersteEerste ... 24248495051525354555662 ... LaatsteLaatste
Resultaten 511 tot 520 van de 865
  1. #511

    Re: De Porsche 924 van Tom

    dat stuurwiel heb ik ook al een paar keer opnieuw gemonteerd sinds zondag ops: net met een vervelende bijwerking, draadje van me toeter zat er tussen..

    maar tom, al gemeten op je relais of die signaal krijgt?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  2. #512
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Losse contacten gechecked, niets gevonden. Schakelaar weer terug gewisseld, licht doet het weer.

    Helaas, nog steeds geen interval op de wissers maar licht is iets belangrijker. Ik zag wel dat een contact aan de wisserkant van mijn eigen schakelaar redelijk groen uitgeslagen was. Dat zou ook wel eens het geval kunnen zijn in de connector en dat verklaart misschien de defecte intervalstand. Als ik meer tijd heb, ga ik het nog wel eens uit elkaar halen en zien of de theorie klopt.

    Nu staat alleen het stuurwiel nog schuiner, dus die moet ik vanavond even terug zetten.
    Succes Tom
    Je kunt ook van twwe een proberen te maken het zijn opgestapelde delen
    ik lees het wel :wink: M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #513
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    maar tom, al gemeten op je relais of die signaal krijgt?
    Nee, nog niet. Bij de demontage van mijn eigen stuurkolomschakelaar kwam er ook een veerplaatje uitvallen, nu mijn stuur weer recht staat blijkt dat dat plaatje zorgt voor het weer uitschakelen van de richtingaanwijzers als je je stuur recht draait. Dat werkt dus niet meer.

    Deze schakelaars zijn ook dermate gaar dat ik maar eens ga kijken of ze nog nieuw leverbaar zijn en voor een enigszins redelijke prijs. 28 jaar lijkt me op zich een aardige levensduur, ik wil wel eens beginnen met iets wat zeker goed werkt.

    Stuurwiel net rechtgezet op de parkeerplaats van de supermarkt, dat is in ieder geval weer OK.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H.
    Succes Tom
    Je kunt ook van twwe een proberen te maken het zijn opgestapelde delen
    ik lees het wel :wink: M.
    Tja, ik weet niet of dat in dit geval een succes gaat worden.


  4. #514
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Paar jaar geleden heb ik die schakelaars, voor het (knipper)licht en de ruitenwisser dus, nieuw besteld bij PON, ik was geloof ik onder de €100,- klaar, best veel geld iig.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  5. #515
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Dat valt me eerlijk gezegd nog mee. Ik ga maar eens sparen.


  6. #516
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    In vervolg op het 'achterremmen'-topic:

    Toen stond ik in een klusruimte, met allemaal nieuwe 924-achterremdelen die dus niet pasten op de verbouwde Kever. Nou zaten er in mijn 924 vreselijk harde compound voeringen die er extreem lang over deden om op te warmen, en pas behoorlijk remden als ze opgewarmd waren en tot die tijd flink wat herrie maakten (nietwaar, Tycho?). Ondanks dat de remwerking bij de vorige APK prima was pakte de handrem wel op de laatste klik, dus het was zeker niet vers meer allemaal.

    Dus de 924 naar binnen gereden, op de krik en het wiel eraf. Ontiegelijk dikke elektrische slagsleutel met dop 36 erop, ratelderatel en los. Trommel eraf, hmmm... die was ook niet echt vers meer. De maximale binnenmaat stond erin dus maar even de schuifmaat gepakt en dat gaf aan dat die nieuwe trommels een goede bestemming hadden gevonden. De remvoeringen waren eigenlijk nog bijna nieuw (geen meetbare slijtage) maar behoorlijk gegroefd en wat verglaasd. Die voeringen kostten maar 22 euro dus we hebben de hele boel maar ververst. Alles goed schoongemaakt, weer gemonteerd en getest: perfect. Klusje van niks, rustig aan gedaan en met 20 minuten per kant van opkrikken tot moeren natrekken was alles gedaan.

    Toen maar eens LEDjes ingebouwd. De binnenverlichting was een eitje: unit eruit, adapter uitgezocht (die vervangt het lampje) en de LED-plaat in de unit laten zakken. Aangesloten, licht! De standaard binnenverlichting verlichtte eigenlijk alleen de uitsparing rond de unit en de randen van de zonnekleppen, de LEDs geven zoveel licht dat het lijkt of er TL-verlichting in de auto zit. Prima oplossing!

    De volgende klus was het vervangen van de stadslichtlampjes door LEDs. Units eruit, geconstateerd dat het glas gezandstraald is en de units roestig. De ophangpunten in de bumper zijn ook niet meer helemaal super. LEDjes gemonteerd, licht! Ik heb nog een plaatje geschoten van het verschil, dit ziet er echt stukken beter uit!



    De LEDs zijn overigens niet bedoeld om meer mee te zien (werkt sowieso niet, omdat ze niet zoals lampjes hun licht verstrooien maar alles gebundeld naar voren stralen, waardoor de reflectors niet functioneren) maar om gezien te worden. Ik wil ze gebruiken als dagrijlichten, zodat ik overdag niet met de koplampen aan hoef te rijden. Deze opzet is zeker geslaagd, de vergeleken hiermee zijn de originele lampen net kaarsen.

    Oh, en hij heeft nog nooit zo goed geremd...


  7. #517
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: De Porsche 924 van Tom

    mooi van je remmen , en ziet er zeker ook nog eens mooier uit met die ledjes!!
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  8. #518
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Vanmorgen meteen profijt gehad van mijn nieuwe remmen, moest een noodstop maken omdat er iemand midden op de weg stilstond zonder licht.

    Vreemd genoeg ontdekten we gisteren trouwens dat aan één kant de remschoenen niet lang geleden vervangen waren. Wie doen nou maar één kant? :shock:


  9. #519
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Vreemd genoeg ontdekten we gisteren trouwens dat aan één kant de remschoenen niet lang geleden vervangen waren. Wie doen nou maar één kant? :shock:
    Beunhazende monteurs? :wink:
    Welke LEDjes heb je trouwens gekocht? Er is nogal wat keus aan LED stadslichtlampjes. Je hebt erbij die uit één LED bestaan, maar er zijn er ook die uit meerdere kleine LEDjes bestaan. Staat ook niet altijd aangegeven hoeveel lumen ze uitbraken, dus hoe fel ze zijn is vaak maar een gok. Ik denk er over om er gewoon een paar te bestellen en kijken wat het beste werkt.
    S power!


  10. #520
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Ze hadden twee soorten met kleine bajonet, beide met één LED erin. Het prijsverschil was groot (5 vs 15 euro per set) maar ik heb de LEDs van Autostyle gekozen, die hadden een fellere en meer gefocuste straal (ze hadden daar ter plekke meerdere LEDs in een demo-paneel zitten). De naamloze van 5 euro gaven duidelijk minder licht.

    Als dit op langere termijn goed blijkt te werken, ga ik misschien alle lampen (op de koplampen na) vervangen door LEDs. Als je laadstroom wat minder is, kan dit goed helpen en het licht is lekker fel.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •