Pagina 6 van de 87 EersteEerste ... 23456789101656 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 865
  1. #51
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Das, idd wat minder, wat ik wel zeker weet is dat het op een k*t plek zit, ik gok ook zo dat het dashboard er wel uit moet wil je er een beetje fatsoenlijk bij komen
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  2. #52
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Daar heb ik lekker de tijd voor... niet. Nou ja, gelukkig kan ik de kachel uitzetten om van de lekkage af te zijn.


  3. #53
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Tom, Stook die wagen eerst warm (het interieur) met een elec kacheltje ofsow. De kachel is vrij moeilijk te demonteren. Maar check eerst eens je slangklemmen.

    Je kunt tijdelijk wel ff een visuele inspectie uitvoeren met een looplamp..Koelvloeistof laat toch een soort residu achter.


  4. #54
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Ja, maar dan zul je toch een deel van het dashboard moeten demonteren...

    Oh, vanmorgen ontdekt dat er weer de een of andere idioot met inparkeren een stuk lak van mijn voorbumper heeft meegenomen. Die zag er al niet fraai uit, maar nu zit er straks weer een bijgewerkte plek op.


  5. #55
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Startprobleem, continued...

    Het is me inmiddels duidelijk dat de 924 een auto is die niet bepaald beter wordt van relatief korte ritten en fileverkeer. De postieve bij-effecten van de rit naar Groningen zijn weer uitgewerkt, zowel het koude als het warme startprobleem is terug.

    Ik merkte overigens de laatste tijd dat de auto na een nacht staan weer niet wilde starten, de startmotor bleef dood en als-ie dan uiteindelijk wilde draaien klonk het alsof de accu aan het overlijden was. Dit is een vier maanden oude accu, de zwaarste die erin past. Laadstroommeter staat bij verlichting uit over de 13 V, dus de dynamo lijkt me in orde. Nou kreeg ik 'm van de week een keer helemaal niet meer aan de praat, dus maar eens wat gewaagd en de startbooster gepakt. Hoppa, starten en lopen. Toch maar weer eens laadstroom meten met de multimeter over de accupolen in plaats van te vertrouwen op de instrumenten?


  6. #56
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    De volt meter is maar een indicatie die ongeveer klopt. Bij mij geeft ie met warme motor 1 volt te weinig aan in tegenstelling tot wanneer je aan de accu meet.

    Denk ook dat die motoren extreem vervuilen met korte ritten en file verkeer waardoor je regelmatig een leuke roet pluim de uitlaat moet douwen (wel eens gehad ja na wat file werk).

    Hoe staat het met de bekabeling gesteld van en naar de accu/dynamo? Ik heb mijn kabel vervangen van de startmotor naar de dynamo ding was helemaal toasted. Ook even de weerstand doormeten en tijdens het meten even flink met de kabel bewegen om kabelbreuken uit te sluiten.


  7. #57
    Ingeschreven
    13/06/2007
    Berichten
    162
    Ik heb af en toe ook m'n twijfels bij de voltmeter. Deze blijf ik wel altijd goed in de gaten houden.
    Een 4 maanden oude accu geeft echt geen problemen. Ik zou toch ook gauw denken aan (een) slechte kabel(s).

    Over filerijden gesproken, ik ben hier (helaas) compleet mee eens dat je auto er niet van opknapt. Mijn auto doet het nog steeds niet na 4 weken geleden een keertje 1,5 uur in de file te hebben gestaan :cry:
    924, 1984


  8. #58
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Tja, ik kan tegenwoordig accu's doormeten bij kwikfit (ook door ze te belasten) Ben er achter gekomen dat mijn, niet zo oude accu ook niet zo best zou zijn, maar ja, ik heb totaal geen startproblemen, warm of koud...
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  9. #59
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Ik heb al diverse malen met mijn beestje in de file gestaan..Kachel sowieso op vol met dit weer + stukje raam open en de temp blijft netjes. Ook als de fan in kickt zie ik de temp netjes terug zakken tot onder het 1e streepje.

    Nergens problems mee en met hoge toeren heeft die van mij ook helemaal geen problemen..Ding klimt als een dolle naar de 6k En het geluid :-D


  10. #60
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Bij mij komt de temperatuurmeter tijdens filerijden tot de helft... kachel hoeft niet meer aan, niet dat daar trouwens veel warmte uitkomt.

    En mijn woon-werkverkeer is 20 km, meestal een uur of langer rijden. Op bedrijfstemperatuur komt-ie dus wel.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •