Pagina 77 van de 87 EersteEerste ... 2767737475767778798081 ... LaatsteLaatste
Resultaten 761 tot 770 van de 865
  1. #761
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Zeker een leuke radio, al was het alleen maar voor in mijn verzameling(etje).


  2. #762
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: De Porsche 924 van Tom

    als mijn 924 daar weg is kan die van m`n vader z`n hoekje uit en dan kan ik volledig bij die stelling en dan ga ik alles maar eens uitzoeken :wink:
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  3. #763
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Avondje bezig geweest.

    Het relais van de achterruitverwarming wat ik eruit gehaald had heb ik vanavond maar eens naast de voorraad reservedelen gehouden. Een simpel vierpolig schakelrelais, dus zo te vervangen. Ander relais gevonden (van de firma Bosch, dus ook niet zo'n goedkoop prutsding zoals erin zat) en gemonteerd. Hmmm, nu begint de koelvin van de radiateur ineens te lopen. Conclusie: de layout van het zekeringenkastje van een '83er (= mijn instructieboekje) is anders dan van een '81er. De oververhitting is hiermee ook meteen verklaard.

    De permanent draaiende aanjager: die deed het niet toen ik vorige week de kachel aanzette om de oververhitte motor wat af te koelen. Conclusie: het zit in de schuiven. Nou had ik net mijn 'nieuwe' schuiven gelijmd en niet genoeg tijd om mijn hele middenconsole te demonteren, dus ik heb net zolang met de kachelschuiven geprutst tot alles weer werkte zoals het moet. Voor het eerst de hele weg niet hoeven luisteren naar de aanjager op volle sterkte, da's best prettig. Ik heb zo'n idee dat de lekstroom hier ook in zit, heb nog even geprobeerd om het zekeringenkastje te demonteren om het massapunt te bekijken maar er zit niet genoeg speling op de kabelboom om 'm ook daadwerkelijk naar voren te trekken. Enfin, als de aanjager niet meer altijd blaast en er is geen lekstroom, dan is er ook niks mis met het massapunt. Er was in die omgeving in ieder geval geen zichtbare schade van lekkage.
    Nu even moed verzamelen om de middenconsole te demonteren en de schuiven te vervangen.

    De niet werkende kilometer- en dagteller: ik had bij een partijtje onderdelen ook twee tellers gekocht. Een daarvan was net zo dood als mijn huidige maar de andere doet het! Nu nog ergens een handleiding vinden om de teller op een toepasselijke stand te zetten, dan ga ik 'm monteren. Ik heb ook foto's van de gedemonteerde teller gemaakt, zal ze morgen even plaatsen.

    Dit weekend ga ik vermoedelijk de console vervangen.


  4. #764
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Wat ik lees over je aanjager /ventilator van je kachel,
    die konstand op hoge snelheid loopt.
    dan denk ik dat de stap-snelheid met een schuif bij jou geregeld word,
    en niet met een draai knop :!: ( als dat zo is : )
    Zou de radio stabeliteids beugel wel eens door je radio-
    bedrading omhoog geduwd kunnen worden ,
    met als gevolg dat deze onder tegen de schuif aan komt van de verwarming.
    Deze krijgt massa en wala je ventilator gaat op hoge snelheid draaien ops:
    niet goed opgelet bij het moteren van de radio :
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #765
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Daar was ik ook bang voor, maar dat kun je zo checken. Bij het monteren van de radio heb ik de bedrading omlaag getrokken, die zit er niet tussen... Ik vermoed dat de schuiven krom zijn, de kachelkraan zat een tijd geleden namelijk erg vast en toen is de schuif uit het frame geschoten.


  6. #766
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Volgens mij had ik hetzelfde probleem destijds. Er zitten twee bruine draden op één van de schiufregelaars. Die had ik toen omgewisseld. Dat had als resultaat dat hij maar bleeft draaien.

    Is het overigens niet mogelijk omde bediening uit een 83ér te plaatsen? Lijkt mijeen wat betere constructie dan de oude.


  7. #767
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Volgens mij was dat wel mogelijk :-)

    En toen had jij zeker ook een lekstroompje gevonden?
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  8. #768
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReMo
    Volgens mij had ik hetzelfde probleem destijds. Er zitten twee bruine draden op één van de schiufregelaars. Die had ik toen omgewisseld. Dat had als resultaat dat hij maar bleeft draaien.
    Die draden zijn bij mij niet los geweest, het zit 'm ook duidelijk in de middelste schuif die ergens sluiting maakt. Als je de verwarming op vol heet of vol koud zet, is de aanjager gewoon uit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReMo
    Is het overigens niet mogelijk omde bediening uit een 83ér te plaatsen? Lijkt mijeen wat betere constructie dan de oude.
    Dat zal op zich best kunnen, maar ik houd het liever origineel. Het heeft ook goed gewerkt, dus het moet weer goed kunnen werken...

    Overigens vannacht de massaschakelaar vast laten zitten, geen startproblemen vanmorgen.


  9. #769
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReMo
    Volgens mij had ik hetzelfde probleem destijds. Er zitten twee bruine draden op één van de schiufregelaars. Die had ik toen omgewisseld. Dat had als resultaat dat hij maar bleeft draaien.
    Die draden zijn bij mij niet los geweest, het zit 'm ook duidelijk in de middelste schuif die ergens sluiting maakt. Als je de verwarming op vol heet of vol koud zet, is de aanjager gewoon uit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReMo
    Is het overigens niet mogelijk omde bediening uit een 83ér te plaatsen? Lijkt mijeen wat betere constructie dan de oude.
    Dat zal op zich best kunnen, maar ik houd het liever origineel. Het heeft ook goed gewerkt, dus het moet weer goed kunnen werken...

    Overigens vannacht de massaschakelaar vast laten zitten, geen startproblemen vanmorgen.
    Dit soort dingen blijft volgens mij altijd lastig en vaak vaag....
    Ben benieuwd naar je foto's (en verhaal?) van je teller. :grin:


  10. #770
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: De Porsche 924 van Tom

    Bij deze. Niet veel verhaal.

    Het 'glas' krijg je van de tellers af door voorzichtig met een plat schroevendraaiertje te wrikken aan de achterkant van de ring die om het glas en het huis gefelsd is. Weersta de verleiding om 'm flink ver open te buigen anders vervormt de voorkant van de ring ook.

    Onderop de teller zitten twee schroefjes, als je die losmaakt kan het mechanisme eruit.

    Bijlage 1556

    Het mechanisme zit verborgen achter de tellerplaat. Als je die eraf wilt hebben, moet de wijzer los. Probleem: dit moet absoluut rechtstandig om het asje niet te verbuigen en hij moet in exact dezelfde positie terug gezet worden, anders krijg je een grote tellerafwijking.
    Ik heb het er niet op gewaagd maar zal het nog een keer proberen met een teller die toch stuk is.

    Bijlage 1557

    Het radertje links in beeld is vaak stuk of slipt op het asje, waardoor de teller niet loopt. Dit is zelf te vervangen, maar lastig te vinden.

    Hier een externe link naar een uitleg over reparatie van VDO-tellers.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •