Pagina 2 van de 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 96
  1. #11
    Ingeschreven
    22/11/2008
    Berichten
    45

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik heb dat soort dansjes wel eens meegemaakt door een lekke vacuumvervroeger, even aan het slangetje lurken of hij ook lek, en een rotte bobine kan ook plagen als hij opwarmd.

    Succes.
    Laatst gewijzigd door Eric F; 03/05/2013 om 20:57.
    Auf einer Brücke ziemlich hoch
    Hält ein Mann die Arme auf
    Da steht er nun und zügert noch
    Die Menschen strömen gleich zuhauf


  2. #12
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik heb vandaag de luchtwegen gecontroleerd. En aangezien het probleem erger lijkt te worden naarmate de motor warmer wordt heb ik ook maar de koelfloeistof helemaal vervangen. Echter, na 15 min rijden begon de motor weer te stijgeren. Grmz.

    Een jaar gelden had ik precies het zelfde probleem en toen heb ik het laten oplossen door PMP. Nadat hij alle gangbare delen van het onstekingssysteem had vervangen (bougies, bougiekabels, boubine, rotor) en CO had afgesteld alsmede de kleppen, zat het probleem volgens hem in de 'Hall gever'. Dat ding moest 225 euro kosten. Alhoewel het probleem daarna wel was opgelost, betwijfel of ik nu weer een 'Hall gever' van 225 euro moet aanschaffen.

    Het idee dat het probleem bij de vacuumvervroeger ligt klinkt interessant, iemand hier meer inspiratie over?


  3. #13
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    €225,- voor een hallgever? Dat is wel een beetje veel! Misschien heeft Jim nog een goede liggen of anders Martin, waarschijnlijk voor een fractie van die prijs!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #14
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik heb zo juist de vacuumvervroeger gecontroleerd. Die lijkt naar behoren te werken; hij verpringt als ik aan het buisje zuig en kan het vacuum ook vasthouden. Helaas, daar ligt het ook niet aan.

    Heeft iemand een goede tip voor iemand binnen omgeving Utrecht (binnen 30 min te rijden) die er even naar zou kunnen kijken?


  5. #15
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik ben toch maar weer even zelf aan de slag gegaan. Aangezien het de vorige keer aan de distributeur lag ben ik deze maar weer aan inspecteren, wellicht hebben ze toen een gare 2e hands teruggeplaatst of hebben ze hem helemaal niet vervangen.

    Ik heb hem er af gehaald en hij ziet er behoorlijk gaar uit. Zie fotos.

    Het gele lint dat los laat lijkt mij alleen maar bescherming, maar het lijkt me niet de bedoeling dat het los laat. Wat vinden jullie? Schoonmaken en terug plaatsen, of moet hij vervangen worden?

    Alvast bedankt!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door -Bassie-; 12/05/2013 om 17:59.


  6. #16
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik zie dat hij drie extra afbeeldingen heeft toegevoegd die ik eens eerder gepost heb. Dat was niet de bedoeling . Het gaat dus om de eerste drie.

    (kan een moderator misschien de drie andere verwijderen? De 'wijzig bericht' functie geeft bij mij een error..)


  7. #17
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    geen idee of dat uitelkaar vallen effect heeft op de hal gever, zal morge eens mijn oude uitelkaar halen

    nieuwegein is dichtbij utreg. je mag wel langs rijden
    Laatst gewijzigd door Fantaman; 08/05/2013 om 18:52.
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  8. #18
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Voorlopig rijdt hij even helemaal niet, anders was ik graag even langs gereden

    De distributeur lijkt verder in goede staat. Ik ga hem goed schoonmaken, terug plaatsen en dan de timing goed afstellen. Hopelijk gaat dat de boel verbeteren.


  9. #19
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    ik ben wel met van alles tegelijk bezig, maar eventueel rijd ik ook wel even jou kant op. heb een strobo lamp voor het afstellen van de ontsteking, mocht je die nodig hebben
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #20
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Vandaag de distributeur schoon gemaakt en timing op -10 gezet. De auto reed beter dan ooit tevoren en ik was als een kind zo blij. Na ca 45 min rijden begon het probleem echter weer opnieuw . Daarna de timing weer gecontroleerd en die stond nog steeds keurig op -10.

    Aangezien hij het wel een stuk beter deed heb ik het gevoel dat het toch wel eens aan de distributeur kan liggen, dus die toch maar eens vervangen..


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •