Pagina 7 van de 10 EersteEerste ... 345678910 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 96
  1. #61
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk Berichten
    Slecht nieuws. Afgelopen weekend weer hetzelfde probleem. Auto stond lekker te bakken in de zon en toen kwam het probleem na 10 min weer.

    Ik heb het brandstofrelais kortgesloten en de draad van de bobine af gehaal, dat hielp niet. Het probleem ligt dus toch niet in de verbinding tussen bobine, toerenteller en brandstofrelais.

    Mijn redenatie is nu als volgt:

    - Het probleem is zeker afhankelijk van de omgevingstemperatuur. De laatste keer bij Martin was het koud en grijs weer, toen kon ik dik een uur rijden zonder problemen en later op de dag dachten we zelfs dat het probleem was opgelost. Als de auto even in de zon heeft gestaan doet het probleem zich veel sneller voor. Overigens heb ik in de winder probleemloos gereden en was het probleem vorig jaar in de zomer er ook.

    - Het moet dus een onderdeel zijn wat beinvloed wordt door temperatuur. Echter, ik vermoed dat dit geen onderdeel is wat dicht op het motorblok zit want daar wordt het altijd wel warm, ook in de winter.

    Heeft iemand een suggestie?

    Thanks!
    ik begrijp dat je het zelfde hebt gedaan als mijn testkastje.
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 10/06/2013 om 19:41.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #62
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    ik begrijp dat je het zelfde hebt gedaan als mijn testkastje.
    Ja, dat klopt. Tevens de groene draad van de bobine afgehaald zodat het zeker is dat niets op die verbinding daar kan toren. We waren echt overtuigd dat het probleem in die hoek zou zitten, helaas...


  3. #63
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Misschien is je ontstekingsmodule na een aantal jaren wat gaan oxideren van binnen. Mijne zag er voor de revisie zo uit, ik zou me kunnen voorstellen dat zo veel smerigheid problemen kan veroorzaken. Misschien kun je van een mede-forumlid er eentje lenen om te proberen.




    (ja, is zomaar een wilde gok, maar je moet toch wat)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  4. #64
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArvidW Bekijk Berichten
    Misschien is je ontstekingsmodule na een aantal jaren wat gaan oxideren van binnen. Mijne zag er voor de revisie zo uit, ik zou me kunnen voorstellen dat zo veel smerigheid problemen kan veroorzaken.
    Thanks voor de tip. Maar we hebben het ontstekingskastje al eens vervangen, maakte geen verschil. Sterker nog, we hebben alle onderdelen van het ontstekingssysteem al eens vervangen.. :p


  5. #65
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Oh, dan zie ik nog maar 1 oplossing: Ombouwen naar standalone engine management (mocht je nog 1000+ euro over hebben)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  6. #66
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    De draadboom tussen de module en de ( verdeler- bobine-zekeringkast) die hebben we nog niet uitgewisseld.
    meer zou ik niet kunnen bedenken.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #67
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Gaat je pomp ook weer uit


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #68
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Gaat je pomp ook weer uit
    Pomp lijkt prima te draaien. Maar ik kan natuurlijk niet helemaal inschatten of hij tijdens het rijden begint te haperen..


  9. #69
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Je kan even een controle lampje maaken op de + en - van de pomp


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  10. #70
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Zojuist weer een testritje gemaakt. Warm weer, zonnetje op de motorkap, en na 10 min was het weer raak. Toch doorgereden tot het probleem zo erg was dat rustig optrekken al een moeilijk verhaal werd. De brandstofpomp blijft wel gewoon doordraaien, dat kon ik duidelijk horen.

    Ook weer bevestigd dat het probleem zich alleen onder belasting voordoet. Optoeren vanaf stationair gaat prima, daadwerkelijk optrekken niet.

    Aangezien optoeren vanaf stationair prima gaat denk ik niet meer dat het een electronica probleem is. Terug naar het brandstofsysteem... :p


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •