Pagina 9 van de 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 96
  1. #81
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Hoe zwaar is het Lampje in W. aub.
    grapje.
    Dat lijkt mij sterk.
    Wat wel zou kunnen is dat je door een hogere overgangsweerstand tussen de contacten je Brandstof relay verwarmde
    En nu niet meer.
    Door dat het opnieuw gemonteerd is, met een paar extra oogjes onder de moertjes of draadkrulletjes .
    kan je het lampje uit de fitting halen ?.
    dan neem je het verbruikertje weg.
    Als je dan de storing weer terug hebt kun je het lampje weer plaatsen.
    Storing weer weg, dan denk ik aan je brandstof relay ondanks dat het een nieuw vers ogende is.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #82
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Hebben we deze grap niet al eens eerder gehad op het forum
    Ik kan me zo iets herinneren
    Het kan een aarding probleem zijn
    Dat hij nu goede aansluiting heeft bij het lampje


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #83
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Hebben we deze grap niet al eens eerder gehad op het forum
    Ik kan me zo iets herinneren
    Het kan een aarding probleem zijn
    Dat hij nu goede aansluiting heeft bij het lampje
    Kan me inderdaad zoiets herinneren. Aarding zou inderdaad best wel eens kunnen, dat zou dan duidelijk moeten worden als hij het lampje eruit draait zoals Martin voorstelt.


  4. #84
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ja ik herinner mij ook zoiets, maar dan was dat bij de bobine dacht ik.
    lampje er op, dan was het goed.
    lampje eraf wilde hij niet meer lopen.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #85
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Nou, gisteren met de 924 naar het strand gereden. Lekker zonnetje, raampje open; kan niet beter.

    Ter test had ik het lampje even afgesloten. En ja hoor, naar ca 30 min deed het probleem zich weer voor. Toen direct gestopt en het lampje weer aangesloten. Dat loste het probleem helaas niet op. Maar misschien nog wel belangrijker, tijdens het stotteren gaat het lampje niet knipperen. De brandstofpomp blijft dus gewoon spanning houden.

    Daarmee is de bedrading van bobine naar brandstofrelais, het relais zelf en de bedrading van relais naar pomp uitgesloten van problemen.

    What's next?!


  6. #86
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk Berichten
    Nou, gisteren met de 924 naar het strand gereden. Lekker zonnetje, raampje open; kan niet beter.

    Ter test had ik het lampje even afgesloten. En ja hoor, naar ca 30 min deed het probleem zich weer voor. Toen direct gestopt en het lampje weer aangesloten. Dat loste het probleem helaas niet op. Maar misschien nog wel belangrijker, tijdens het stotteren gaat het lampje niet knipperen. De brandstofpomp blijft dus gewoon spanning houden.

    Daarmee is de bedrading van bobine naar brandstofrelais, het relais zelf en de bedrading van relais naar pomp uitgesloten van problemen.

    What's next?!
    Dan blijft het draadboom- deel van je ontsteking module naar : -verdeler - bobine- contactslot - brandstof relay-zekeringkast allen nog over.
    meer zaken zijn er niet: De rest is uitgeprobeerd of getest met vervangende onderdelen.( dit dmv draadboom deel uit proberen is geen simpel verhaal )
    daar zal een goede bestaande draadboom voor uitgekleed moeten worden, van het zelfde type als die van jou B.J. en produktie jaar.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #87
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Dat lijkt me niet logisch Martin;

    - Lampje gaat niet knipperen dus de pomp blijft gewoon stroom houden.

    - Mocht het zo zijn dat bobine geen puls meer geeft, dan zou ook de brandstofpomp moeten uitvallen. Het relais zit immers op de bobine aangesloten.

    Dan hebben we toch heel wat elektronische verbindingen uitgesloten? Ik denk toch weer aan een probleem met de brandstofdruk. Is er iets wat ik zelf kan testen?


  8. #88
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk Berichten
    Dat lijkt me niet logisch Martin;

    - Lampje gaat niet knipperen dus de pomp blijft gewoon stroom houden.

    - Mocht het zo zijn dat bobine geen puls meer geeft, dan zou ook de brandstofpomp moeten uitvallen. Het relais zit immers op de bobine aangesloten.

    Dan hebben we toch heel wat elektronische verbindingen uitgesloten? Ik denk toch weer aan een probleem met de brandstofdruk. Is er iets wat ik zelf kan testen?
    even mijn geheugen opfrissen met mijn testkast er op kwam de storing toch ook ??
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #89
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Volgens mij hadden wij een eureka-moment doen we jouw testkast hadden aangesloten en de draad van de bobine hadden afgesloten. Toen deed het probleem zich niet voor.

    Altans, dat dachten we want later kwam het probleem weer terug.

    Ik ben een beetje de weg kwijt. Het probleem lijkt wel minder geworden te zijn want ik kan in dit zeer warme weer wel een rit maken van can 40 min zonder problemen, dat kon een paar weken geleden niet. Het is echt moeilijk om vat te krijgen op dit probleem...

    Dit weekend ga ik de pomp weer aansluiten zonder lampje en misschien ergens een extra massa-draad trekken.


  10. #90
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ja dat dacht ik ook dat het later terug kwam.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •