Pagina 6 van de 10 EersteEerste ... 2345678910 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 96
  1. #51
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Het rare was voornamelijk dat we aanvankelijk de juiste waarden meten en alles prima werkte. Tevens konden we geen duidelijke breuken vinden. Pas toen we er achter kwamen dat we steeds een verschillende waarden meten op die verbinding hadden we door dat het probleem daar moest zitten.

    Anyway, ik heb net de toerenteller weer aangesloten, de auto van binnen schoongemaakt en van buiten gepoetst. Morgen een afspraak in Amsterdam, hopelijk laat hij me niet in de steek


  2. #52
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk Berichten
    Het rare was voornamelijk dat we aanvankelijk de juiste waarden meten en alles prima werkte. Tevens konden we geen duidelijke breuken vinden. Pas toen we er achter kwamen dat we steeds een verschillende waarden meten op die verbinding hadden we door dat het probleem daar moest zitten.

    Anyway, ik heb net de toerenteller weer aangesloten, de auto van binnen schoongemaakt en van buiten gepoetst. Morgen een afspraak in Amsterdam, hopelijk laat hij me niet in de steek
    Succes morgen en we zullen we zien of de praktijk de theorie voorbij gaat.
    Het is inderdaad ver gezocht daar heeft Jim gelijk in. Ha.
    Maar ik kan niet iets anders bedenken als alles klopt en een 924 niet wil lopen.
    Ontsteking goed ( alle delen getest )
    Brandstof systeem goed ( alle delen getest )
    Dan de bedrading doorgemeten
    de probleem draad gevonden ( lijn waar het in zat )
    van Brandstof Relay naar bobine en daar zit de toerenteller ook nog aan waar + en massa ook op aangesloten zitten ????
    En het is warmte afhankelijk wat de storing veroorzaakt.
    koud alles goed en na een klein uurtje rijden storing na storing tot hij er echt mee ophoud.
    Nu met toerenteller rijden en als de storing weg blijft dan is het toch allen dat stukje bedrading geweest.
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 03/06/2013 om 21:50.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #53
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Nou! Ik ben net zonder problemen naar Amsterdam op en neer geweest met de toerenteller aangesloten. Het probleem heeft dus in de bedrading moeten liggen.

    Toch blijf vind ik het vreemd vinden dat die bedrading pas na +- 30 min ging storen, alleen bij gas geven en dat we geen duidelijke breuken hebben gevonden. Theoretisch kan het natuurlijk dat een slechte verbinding gevoelig is voor warmte, maar toch...

    Anyway, hij heeft nog nooit zo goed gelopen. Vanmiddag maar eens de olie vervangen, dat was nog nodig voor de grote beurt van dit jaar. Verder stiekem maar eens informeren of ik ergens de schokbrekers kan laten vervangen


  4. #54
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk Berichten
    Nou! Ik ben net zonder problemen naar Amsterdam op en neer geweest met de toerenteller aangesloten. Het probleem heeft dus in de bedrading moeten liggen.

    Toch blijf vind ik het vreemd vinden dat die bedrading pas na +- 30 min ging storen, alleen bij gas geven en dat we geen duidelijke breuken hebben gevonden. Theoretisch kan het natuurlijk dat een slechte verbinding gevoelig is voor warmte, maar toch...

    Anyway, hij heeft nog nooit zo goed gelopen. Vanmiddag maar eens de olie vervangen, dat was nog nodig voor de grote beurt van dit jaar. Verder stiekem maar eens informeren of ik ergens de schokbrekers kan laten vervangen
    Eindelijk weer genieten van de Porsche!


  5. #55
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Top dat het weer opgelost is
    Auto electra is soms net een raadsel
    Ik heb 6 jaar een Jaguar xj 6 gereden en daar door kan ik boeken vol schrijven met raadsels
    Dan vals de 924 nog wel mee


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #56
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk Berichten
    Nou! Ik ben net zonder problemen naar Amsterdam op en neer geweest met de toerenteller aangesloten. Het probleem heeft dus in de bedrading moeten liggen.

    Toch blijf vind ik het vreemd vinden dat die bedrading pas na +- 30 min ging storen, alleen bij gas geven en dat we geen duidelijke breuken hebben gevonden. Theoretisch kan het natuurlijk dat een slechte verbinding gevoelig is voor warmte, maar toch...

    Anyway, hij heeft nog nooit zo goed gelopen. Vanmiddag maar eens de olie vervangen, dat was nog nodig voor de grote beurt van dit jaar. Verder stiekem maar eens informeren of ik ergens de schokbrekers kan laten vervangen
    Ik heb wel een idee .ha
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #57
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Slecht nieuws. Afgelopen weekend weer hetzelfde probleem. Auto stond lekker te bakken in de zon en toen kwam het probleem na 10 min weer.

    Ik heb het brandstofrelais kortgesloten en de draad van de bobine af gehaal, dat hielp niet. Het probleem ligt dus toch niet in de verbinding tussen bobine, toerenteller en brandstofrelais.

    Mijn redenatie is nu als volgt:

    - Het probleem is zeker afhankelijk van de omgevingstemperatuur. De laatste keer bij Martin was het koud en grijs weer, toen kon ik dik een uur rijden zonder problemen en later op de dag dachten we zelfs dat het probleem was opgelost. Als de auto even in de zon heeft gestaan doet het probleem zich veel sneller voor. Overigens heb ik in de winder probleemloos gereden en was het probleem vorig jaar in de zomer er ook.

    - Het moet dus een onderdeel zijn wat beinvloed wordt door temperatuur. Echter, ik vermoed dat dit geen onderdeel is wat dicht op het motorblok zit want daar wordt het altijd wel warm, ook in de winter.

    Heeft iemand een suggestie?

    Thanks!


  8. #58
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Misschien een onderdeel waar een soldeerpunt gescheurd is ofzo? Als het dan heet wordt en het gaat uitzetten dat het contact verbroken wordt?


  9. #59
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    mischien het ontsteking kastje, eenige elektronica in een 924. zou kunnen dat daar een los contact zit en wordt beinvloed door warmte. die ziet bij de linker koplamp
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #60
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fantaman Bekijk Berichten
    mischien het ontsteking kastje, eenige elektronica in een 924. zou kunnen dat daar een los contact zit en wordt beinvloed door warmte. die ziet bij de linker koplamp
    die hebben we uitgewisseld en de storing veranderde niet .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •