Pagina 1 van de 10 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 96
  1. #1
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Hallo!

    Gisteren ben ik door mijn 924 in de steek gelaten. Dit is er gebeurd;

    - Stond in de file in de volle zon
    - Bij gas geven begon de motor flink te schokken. Hiermee bedoel ik niet een beetje inhouden, maar echt flinke schokken.
    - Bij gas minderen loopt de motor weer prima
    - Het moment waarbij de motor begint te schokken komt steeds eerder
    - Motor slaat helemaal af en start niet meer
    - Een vriendelijke weggebruiker heeft me de vluchtstrook opgeduwd

    Op de vluchtstrook heb ik een uurtje gewacht met de motorkap open tot de file voorbij was. Daarna startte hij weer en liep de motor prima. Rustig achter een vrachtwagen aangereden en toen begon het probleem opnieuw. Het moment waarop de motor begon te schokken kwam steeds eerder tot ik op een gegevens moment nog maar 70 kon rijden, toen bij ik er bij Vught maar af gegaan. In Vught rustig gegeven, drankje gedronken en toen 's avonds weer rustig op pad. Tot aan Utrecht deed hij het prima (niet harder gereden dan 100 km/h), maar bij het optrekken bij stoplichten merkte ik dat hij wederom begon the haperen.

    Vorig jaar had ik een vergelijkbaar probleem. Toen zijn zo'n beetje alle onderdelen aan het onstekingssysteem vervangen, zoals; bougies, bougiekabels, bobine, rotor en zijn de kleppen opnieuw afgesteld. Gisteren in het warme weer deden dezelfde problemen zich dus weer voor.

    Ik vermoed dat het probleem zich dus voordoet bij erg hoge temperaturen. Mijn temperatuurmeter op het dashboard komt niet hoger dan de helft, maar dit metertje vertrouw ik niet echt. Het schiet namelijk tijdens het rijden nogal op en neer en lijkt eigenlijk altijd een te lage temperatuur aan te geven. Echter, na inspectie gaat de ventilator wel keurig aan als de auto een tijdje stationair draait, dat werkt dus prima. Oliedruk is overigens ook prima. Een ander puntje, wat er wellicht niets meet te maken heeft, is dat de laatste tijd warme start iets minder soepel gaat.

    Iemand enig idee?!

    Alvast vele malen dank!


  2. #2
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    ik had ooit iets vergelijkbaars met een oude honda en dat was het brandstoffilter.


  3. #3
    Ingeschreven
    21/06/2011
    Locatie
    Venray
    Berichten
    235

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Helemaal hetzelfde idee. Heb dezelfde klachten gehad met een oude Mazda met de zelfde symptomen. Brandstoffilter vervangen en de problemen waren over.
    Porsche 924S 1986


  4. #4
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ok, dat zou een gemakkelijke fix kunnen zijn. Maar is het dan wel logisch dat de schokken zo heftig zijn? Bovendien doet het probleem zich alleen voor als hij goed warm is..


  5. #5
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik zou het sowieso even proberen, filter kost paar euro. Baat het niet dan schaadt het niet ;-)

    Maar wellicht dat er nog meerdere opties zijn w.b.t. jouw probleem. Maar dat laat ik over aan de echte deskundigen.


  6. #6
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Klinkt als een tekort aan benzine
    Filter Zou kunnen
    Zou ook best de benzine pomp kunnen zijn
    Even meten of hij genoeg druk heeft


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #7
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Maar bedankt voor de tip, morgen zal ik mn benzine filter vervangen. Ik hou jullie op de hoogte!


  8. #8
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Succes! Hopen dat het snel is opgelost en je weer kunt genieten van de 924.


  9. #9
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik heb vanmiddag de brandstoffilter vervangen door een nieuwe. 10 min warm laten lopen en toen gaan rijden. 30 min lang heb ik kunnen genieten van een perfect rijdende wagen, inclusief flink optrekken. Na 30 min begon het probleem echter opnieuw, als ik het gas flink in trap dan begind hij hevig te schokken. Eerst alleen bij flink optrekken, daarna ook gewoon bij rustig optrekken bij het stoplicht.

    Hier nog wat meer informatie;

    - Het lijkt niet met het toerental te maken te hebben. Ook als ik in de 5e versnelling 70 km/h rijd en flink gas geeft doet het probleem zich direct voor.

    - Het viel me op dat het stationair toerental opliep van 900 koud tot 1100 warm.


    Iemand enig idee?


  10. #10
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    kijk even of het hele inlaat traject helemaal lucht dicht is als deze valse lucht zuigt kan hij ook deze symtonen hebben
    vergeet daarbij de carter ontluchting niet die hoort bij een 80 er (dacht ik) ook bij het inlaat systeem


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •