Pagina 3 van de 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 96
  1. #21
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Hoe is het met de kabels ?
    Als die versleten zijn gaan ze spanning lekken
    En meer lekken naar mate ze warm worden.
    Savonds even in het donker kijken dan kan je nog wel eens een vonkje zien
    Eventueel even met een plante spuit bevochtigen voor wat meer effect


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  2. #22
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    nou zet anders mijn oude distri er maar op, mag je zo hebben. toen vervangen vanwege een klein beetje speling maar was niet de reden waarom ie op dr poten liep.
    aangezien de rest al een keer vervangen is zou dat waarschijnlijk wel goed goed zijn, gewoon 1 voor 1 uitsluiten
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  3. #23
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik denk dat de distributeur de timing te ver vervroegt waardoor er een te vroege onsteking ontstaat. Na enig lezen in de litteratuur lijkt de kans dat dit voorkomt inderdaad groter te zijn onder belasting (optrekken) en wanneer de motor erg warm is. Ik ga dit even testen door de timing te dichter bij TDC te zetten en kijken of het probleem zich dan nog voordoet.


    @jimfrey
    De vorige keer is alle bekabeling vervangen. Deze zien er nog perfect uit en ik kan er geen problemen aan ontdekken.

    @fantaman
    Thanks voor het aanbod! Waar zit de speling precies? Gaat dat later nog voor problemen zorgen?


  4. #24
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    speling op de as maar dit merk je alleen aan iets onregelmatig stationair draaien. een kapotte bougie kabel hielp ook niet en het liep prima qwa ontsteking. kapotte kabel zorgde wel voor af en toe 3 poten stationair, dat ie later constant op 3 poten liep kwam door de brandstof pomp.
    timing te vroeg geloof ik niet, mijne stond afgesteld op -60. alles uit elkaar geweest en op gevoel afgesteld, liep heerlijk stationiar maar al rijdend naar de shop voor een strobo lamp voelde ik wel wat lichte vibratie vanwege te vroege vonk. reed ook erg rustig en was verbaasd over de timing. met de timing terug op -10 zakte het stationair toerental ook in maar reed veel beter. ik zou die dristri zo weer monteren als de huidige faalt.
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  5. #25
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Dit weekend heb ik de distributeur vervangen. Ook heb ik gecontroleerd of het vliegwiel juist gemonteerd is en tegelijk ook maar de distributieriem vervangen. Natuurlijk heb ik de timing daarna weer juist afgesteld met een stroboscoop.

    Het probleem is echter nog steeds niet verholpen.

    Hier een overzicht van de vervangen onderdelen.

    3/4 jaar geleden, toen hetzelfde probleem aan de orde was, zijn de volgende taken uitgevoerd
    - Bougiekabels vervangen
    - Rotor + kap vervangen
    - Bougies vervangen
    - Bobine vervangen
    - Distributeur vervangen (gebruikt) (men dacht dat dit toen het euvel heeft opgelost)
    - CO en kleppen afgesteld
    - Geen luchtlekken

    Afgelopen week door mij vervangen:
    - Brandstoffilter vervangen
    - Distributieriem vervangen
    - Distributeur vervangen (gebruikt) (blijkt toch niet de oplossing te zijn)
    - Koelvloeistof vervangen en koelsysteem getest
    - Geen luchtlekken
    - Timing gecontroleerd


    Ik ben nu van plan de ontstekingsmodule maar te vervangen aangezien dat het enige van het ontstekingssysteem is dat nog niet vervangen is. Iemand nog andere ideen?


  6. #26
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367
    Module of bougie kabels.

    Bij mij waren toen de kabels ook niet meer goed
    Had ik het probleem dat m'n motor ook begin te stotteren als een gek.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  7. #27
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Als je de tankdop opendraaid als hij stotterd
    Wat gebeurt er dan ??
    Direkt stoppen motor laten lopen en open draaien
    Goed luisteren !!!zuigend geluid zo ja direkt verder rijden als hij niet meerstotterd zou je probleem wel eens niet je ontsteking kunnen zijn !!
    Maar je brandstof systeem.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #28
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    daar heb je een goed punt ik verdenk de elektronica ook namelijk niet
    ik kan me geen storing bedenken die al deze symtonen heeft


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #29
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik zal nog eens checken of ik een zuigend geluid hoor bij de tank. Maar omdat het schokken zo heftig is, vermoedde ik niet dat het aan de brandstoftoevoer zou liggen, denken jullie daar anders over?

    Helaas heb ik verder niet de apparatuur om de brandstofdruk te testen, zijn er andere tests die ik zelf kan uitvoeren?

    Thanks!


  10. #30
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk Berichten
    Ik zal nog eens checken of ik een zuigend geluid hoor bij de tank. Maar omdat het schokken zo heftig is, vermoedde ik niet dat het aan de brandstoftoevoer zou liggen, denken jullie daar anders over?

    Helaas heb ik verder niet de apparatuur om de brandstofdruk te testen, zijn er andere tests die ik zelf kan uitvoeren?

    Thanks!
    Juist als de brandstoftoevoer onderbroken wordt, krijg je dat heftige schokken... van die harde klappen toch?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •